רשמים מן השינויים באזור השרון

מצב
הנושא נעול.

amithi1

New member
אורי, שים לב, אחרי סקירת השינויים ואחרי
השבחים שהעטרת על חברת מטרופולין, שבמסגרתם היא הפעילה קווים חדשים ושיפרה מסלולים ותדירויות (דבר שמשרד התחבורה היה צריך מזמן לדרוש ולהפעיל), אחד הדברים החשובים שהיה במכרז השרון ומשרד התחבורה הבטיח חגיגית נגוז/נמוג/נעלם/היה כלא היה/כל פועל מתאים אחר וכוונתי להפחתת המחירים בשיעור של 30 אחוז. אז הרווחתם שינויים אבל אגורה אחת לא הופחתה והמחירים נשארו כבימי אגד/דן, ואתם, תושבי השרון, מסבסדים (או מעשירים) את קופתה של חברת מטרופולין.
שיפור משמעותי בשירות שווה לא פחות מהוזלה של
כמה אחוזים במחיר.
 

ארזS

New member
שיפור משמעותי בשירות שווה לא פחות מהוזלה של
כמה אחוזים במחיר.
לא דיברתי בעיקרון על הוזלה במחיר
אלא על תחרות כי כשעניין הרפורמה הזאת עלה על הפרק לפני כמה שנים דובר שיעשו תחרות. ואין כל תחרות. פשוט העבירו קווים מסויימים ב"אשכולות" מחברה אחת לאחרת . נכון שיש מקומות שבהם החברה החדשה ערכה שינויים [לפעמים מבורכים ולפעמים...שלא נדע...], אבל זאת לא רפורמה כפי שדיברו עליה מההתחלה.
 

amithi1

New member
לא דיברתי בעיקרון על הוזלה במחיר
אלא על תחרות כי כשעניין הרפורמה הזאת עלה על הפרק לפני כמה שנים דובר שיעשו תחרות. ואין כל תחרות. פשוט העבירו קווים מסויימים ב"אשכולות" מחברה אחת לאחרת . נכון שיש מקומות שבהם החברה החדשה ערכה שינויים [לפעמים מבורכים ולפעמים...שלא נדע...], אבל זאת לא רפורמה כפי שדיברו עליה מההתחלה.
תח"צ לא צריך להיות תחרות
תחבורה ציבורית הוא לא עסק כלכלי שמטרתו להרוויח אלא פתרון שהמדינה צריכה להבטיח שיהיה לאזרחיה, ובמיוחד לאוכלוסיות החלשות יותר. אם יפתחו קווים של חברות מתחרות על אותו המסלול, אולי המחיר יירד בכמה אגורות אבל הנהגים יתחילו לסוע באופן פחות בטיחותי- ראה מוניות שירות. גם ברור לכל שיש קווים רווחיים יותר וקווים מפסידים, ושהקווים הרווחיים מכסים חלק מעלות הקווים המפסידים. אם תהיה תחרות, היא כנראה תיווצר רק בקווים המרוויחים ולא בקווים החלשים יותר, ובכך תיפגע האפשרות של חברות האוטובוס לכסות על הפסדי הקווים החלשים. בכל מקרה פיזור קווי האוטובוס מידי אגד ודן לידי מפעילים נוספים היא עובדה מוגמרת, וכעת יש לשאוף לשיפור כל מה שנדרש ע"י חברות אלו.
 

ארזS

New member
תח"צ לא צריך להיות תחרות
תחבורה ציבורית הוא לא עסק כלכלי שמטרתו להרוויח אלא פתרון שהמדינה צריכה להבטיח שיהיה לאזרחיה, ובמיוחד לאוכלוסיות החלשות יותר. אם יפתחו קווים של חברות מתחרות על אותו המסלול, אולי המחיר יירד בכמה אגורות אבל הנהגים יתחילו לסוע באופן פחות בטיחותי- ראה מוניות שירות. גם ברור לכל שיש קווים רווחיים יותר וקווים מפסידים, ושהקווים הרווחיים מכסים חלק מעלות הקווים המפסידים. אם תהיה תחרות, היא כנראה תיווצר רק בקווים המרוויחים ולא בקווים החלשים יותר, ובכך תיפגע האפשרות של חברות האוטובוס לכסות על הפסדי הקווים החלשים. בכל מקרה פיזור קווי האוטובוס מידי אגד ודן לידי מפעילים נוספים היא עובדה מוגמרת, וכעת יש לשאוף לשיפור כל מה שנדרש ע"י חברות אלו.
למקרה שלא הובנתי כראוי
לא כתבתי שצריכה להיות תחרות. כתבתי שדובר שתהיה תחרות וכזאת איננה. אישית אני נגד הרפורמה הזאת. תרא מה קורה כשהממשלה מנסה לעשות רפורמה בחברת החשמל או בנמלי הים. ישר סוגרים את המדינה. ושם מדובר על אנשים שמרוויחים משכורות מכובדות מאוד. בתחבורה הציבורית המשכורות של הנהגים נושקות לשכר המינימום. אבל תמיד קל לדפוק את החלשים.
 

אורי404

New member
למקרה שלא הובנתי כראוי
לא כתבתי שצריכה להיות תחרות. כתבתי שדובר שתהיה תחרות וכזאת איננה. אישית אני נגד הרפורמה הזאת. תרא מה קורה כשהממשלה מנסה לעשות רפורמה בחברת החשמל או בנמלי הים. ישר סוגרים את המדינה. ושם מדובר על אנשים שמרוויחים משכורות מכובדות מאוד. בתחבורה הציבורית המשכורות של הנהגים נושקות לשכר המינימום. אבל תמיד קל לדפוק את החלשים.
קיים הבדל בין המקרים
חברת החשמל ונמלי הים מתנגדים להסכמים ומטבע הדברים לא חתמו עליהם. ראשי "אגד" ו"דן", לעומת זאת חתמו וחותמים על הסכמים אלה ואחרים ומקבלים מאותם הסכמים כסף רב מן הממשלה על העברת הקווים השונים לידי מכרז. זה נוסף לרווח בכך שחלק מן האזורים הם אזורים לא ממש מרוויחים והפוטנציאל הכספי לאחר מכן של החכרת או מכירת חניונים, החזקת אוטובוסים ושירותים אחרים. כך שאל מי, שאפשר לבוא בטענות זה לראשי החברות, שחתמו על אותם הסכמים ופחות דאגו לעובדים מתחתיהם. דבר נוסף, המעסיק הגדול של חברה זו או אחרת (לאו דווקא בתחום בתחבורה הציבורית) הוא ציבור הלקוחות. בחברות שונות עוד לא ממש הפנימו את זה. גם לעתים הבוסים (=הלקוחות) הם כנראה סלחניים מדי/לא מודעים/ספגניים/מחק את המיותר. אני מקווה, שלאט-לאט ובטוח זה ישתנה בתחומים השונים ובתוך זה בתחום התחבורה הציבורית.
 

4XTOS

New member
שיפור משמעותי בשירות שווה לא פחות מהוזלה של
כמה אחוזים במחיר.
לדעתי מה שעשו זה טעות
תחרות זאת אומרת שכמה חברות יפעילו את אותם הקווים באותם המסלולים או בשינויים קלים זה תחרות לא פשוט להעביר את הקווים לחברות אחרות חדשות שלא מבינות מעצמם. דוגמה לכך אפשר לראות בבואנוס איירס שבא כל קו מופעל על ידי חברה אחרת.(המחירים שמה לא עולים על 2 ש"ח)
 

אורי404

New member
לדעתי מה שעשו זה טעות
תחרות זאת אומרת שכמה חברות יפעילו את אותם הקווים באותם המסלולים או בשינויים קלים זה תחרות לא פשוט להעביר את הקווים לחברות אחרות חדשות שלא מבינות מעצמם. דוגמה לכך אפשר לראות בבואנוס איירס שבא כל קו מופעל על ידי חברה אחרת.(המחירים שמה לא עולים על 2 ש"ח)
מסכים עמך.
המצב האידיאלי הוא מכרז לקו או זוג קווים מאשר אשכול שלם. למיטב ידיעתי זה קיים במקומות נוספים באירופה, כמו למשל בריטניה.
 

אורי404

New member
אורי, שים לב, אחרי סקירת השינויים ואחרי
השבחים שהעטרת על חברת מטרופולין, שבמסגרתם היא הפעילה קווים חדשים ושיפרה מסלולים ותדירויות (דבר שמשרד התחבורה היה צריך מזמן לדרוש ולהפעיל), אחד הדברים החשובים שהיה במכרז השרון ומשרד התחבורה הבטיח חגיגית נגוז/נמוג/נעלם/היה כלא היה/כל פועל מתאים אחר וכוונתי להפחתת המחירים בשיעור של 30 אחוז. אז הרווחתם שינויים אבל אגורה אחת לא הופחתה והמחירים נשארו כבימי אגד/דן, ואתם, תושבי השרון, מסבסדים (או מעשירים) את קופתה של חברת מטרופולין.
והאם זה היה משתפר? לא בטוח.
למשל אז יכלו להמשיך לטעון ב"דן", שאין ביקוש להוספת נסיעות לקו 149 מתל אביב ולהמשיך עם סיום הקו בסביבות השעה שמונה. גם לא ממש בטוח, ש"אגד" היו משפרים את השירות מתחנות הרכבת השונות. על סמך שמרנות החברות הוותיקות (לרבות "דן"), אני לא בטוח שהיו אותם שינויים שכיום מתבצעים, היו יוצאים לפועל. ע"ע קווים 141 או 350 עם הנסיעות הבודדות שלהם לכל כיוון. מן סימון
ולא יותר מזה. מהות הרפורמה, כפי שאני תופס אותה (ואולי אחרים) היא לא רק הורדת תעריפי הנסיעה, אלא גם שינויים אחרים, כמו קווים נוחים לנסיעה, כולל שירות משלים לרכבת ונסיעות לאורך כל שעות היום והערב ודברים נוספים אחרים, כמו למשל רמת נהגים. מובן שאני מעדיף הורדת נוסעים והעלאת רמת השירות. אבל אם היה לבחור בין השניים הבאים, הייתי מעדיף, שהמחירים יישארו אותו דבר והרמה תעלה, כפי שזה על פניו המצב הנוכחי, מאשר שיורידו את המחירים והשירות יהיה נמוך יותר, כפי שזה קרה למשל עם "קווים". משמעות נוספת היא ביטול מונופול נצחי, שבו לנגד עיני החברות עומדות האינטרסים שלהן ואדישות (במקרה הפחות גרוע) או התעלמות-זלזול (במקרה העוד יותר גרוע) בציבור הנוסעים. נוגע למה, שכתבת אוהד, על ביטול תחרות באזורים שונים: זה קיים למשל בבקעת אונו והיה מן ניסיון כזה בפתח תקווה, בכך שהשירות הפנימי יהיה של "קווים" בלבד. למרבה המזל זהו לא כך המצב. כיום כאשר "אגד" פועלים בשרון ועדיין משמעותיים עם הקווים השונים בפנים, ניתן לאמר שיש תחרות.
 

4XTOS

New member
רשמים מן השינויים באזור השרון
בתחילת השנה 2011 החלו שינויים משמעותיים באזור השרון הדרומי: 1. הפעלת הקווים העירוניים ובין ערי השרון של "מטרופולין", במקום "אגד", שפעלו מזה שנים רבות. 2. שינוי בכרטוס, שכולל בתוכו "רב קו" ב"אגד" וכן כרטוס חופשי-חודשי משותף בין ארבע חברות "אגד", "דן", "מטרופולין" ו"קווים". * הפעלת הקווים העירוניים ובין ערי השרון בידי "מטרופולין" כבר יש לציין, שאלה הימים הראשונים של החברה להפעלת הקווים אחרי שמונה חודשים, שהחברה מפעילה את קווי "דן" לשעבר (קו 1 הפנימי ברמת השרון וקווים ערי השרון-תל אביב). לדעתי בשמונת החודשים הללו יש בהחלט נקודות זכות. לרב שפרו בהוספת נסיעות במהלך היום של הקווים השונים והוספת נסיעות בשעות מאוחרות. מסתבר, שהטענות שהן ביקוש של נוסעים מתל אביב לכפר סבא אחרי שמונה בערב, היו מן טענות שווא, שכן באוטובוסים האחרונים ב21:00 וב 21:30 יש ביקוש, לרבות האחד לפני האחרון. אז לפני שנים ייחלתי לאוטובוס ב 20:30 ולאחרון ב 21:00 וזה נראה אז כמן תקוות שווא. יש עוד שיפורים שונים. לצדם החסרונות של אוטובוסים בינעירוניים בקווים 47 ו-90, אבל בשורה התחתונה שפרו ולא 'שיפורים קוסמטיים', אלא מעבר לזה. כעבור חודשים עברו קווי הלילה 229 ו-230 וקווי התלמידים בערי השרון מ"אגד" ל"מטרופולין". עם קווי התלמידים היו ליקויים, שבהחלט לא הביאו לתדמית טובה. זה מה שהיה והשבוע, כאמור קו 29 הבולט עבר וכך קווים פנימיים וקווים ליישובים/מושבים. עוד מוקדם לשפוט, מכיוון שזהו רק שבוע ראשון. אבל עושה הרושם, שיש שיפורים רבים. מיום ליום אני עובר באתר החברה, שאינו נוח, לדעתי לשימוש ומגלה 'הברקות' חדשות. אני חושב שזהו בין המכרזים היחידים אם לא היחידי, שנעשו בו שינויים מקיפים הן מבחינת הוספת נסיעות, הן מבחינת שדרוג מסלולי קווים והן מבחינת קווים חדשים. היה קודם לכן את השינוי של "קווים" בפתח תקווה, שלא עשה טוב. אבל המצב בשרון שונה לגמרי. בין ה'הברקות': 1. קו 29: חלופה דרך אזור התעשייה, במקום דרך כפר שמריהו. לצד זה נסיעה גם מכיוון הרצליה לכיוון כפר סבא דרך תחנת הרכבת.דרך אגב, בזמנו "אגד" טענו שמכיוון הרצליה אין כניסה לתחנת הרכבת, בגלל הארכת זמן הנסיעה ב"למעלה משבע דקות". יש בזה משהו. אבל מצד שני הנסיעה מכפר סבא לכיוון הרצליה ארוכה מעט יותר, בגלל סיבוב במסוף האוטובוסים בצומת רעננה. כך שבשורה התחתונה צד א' וצד ב' די דומים. בשורה התחתונה, אם מעוניינים לשנות, אז זה ניתן. מה עוד? לא בטוח אם נוספו נסיעות במהלך היום, אך אולי אני טועה. מה שכן נוספה נסיעה אחרונה מכיוון הרצליה לכיוון כפר סבא ב 23:30 במקום 23:00 בימי "אגד" וזה טוב מאוד: יש הרבה עובדים, שעד אז היו תלויים בהגעה בדרכים לא דרכים לביתם וזה טוב יותר. אז נכון, שאין עוד ממש קו מהיר מכיוון כפר סבא ורעננה לכיוון אזור התעשייה של הרצליה, אבל אם אותם שינויים "על הנייר" הם בפועל, הרי שנעשה שיפור רב. 2. טרם בדקתי לעומק את הקווים הפנימיים בהרצליה, אבל בהוד השרון ובכפר סבא בהחלט יש שיפורים. בין השיפורים בהוד השרון הם העתקת תחנת הקצה ליד "הקניון הגדול" בהוד השרון, במקום מרכז הדר. לא רק אותו קניון נמצא שם, אלא למעשה קישור לדרום הוד השרון ולאזור המגורים ואזור התעשייה נווה נאמן - שירות שקודם לכן היה חסר. חידוש טוב מאוד הוא קו 11 כפר סבא-הוד השרון. מסלול טוב מאוד, שמקשר טוב יותר בין הערים לרבות שכונות הוד השרון, כמו מגדיאל וסביבתה. כמו כן לקו יש חלופות בוקר ואחרי הצהרים לתחנת הרכבת פתח תקווה-סגולה. ללא ספק מדובר בשיפור של קרבה בין אזורים קרובים. מודה ומתוודה שלא בדקתי האם יש תיאום בין זמני האוטובוס לרכבת. במידה ויש הרי, שצפוי להיות גידול מה בכמות בנוסעים בתחנת סגולה. מי יודע. אולי עם הנתונים, שמוסרים חברים שונים (בועז למשל
) נראה הפרכה או אישוש להשערתי. קו 1 רעננה - למעשה זהו כבר לא ממש קו פנימי של רעננה, אלא חיבור מעולה לכפר סבא. מדובר בשיפור משמעותי לשכונות הצפון-מערביות לכפר סבא וגם קישור מעולה מכיוון רעננה וצומת רעננה לכיוון בית חולים מאיר. קו 2 כפר סבא - לקו נוספו נסיעות מאוחרות. במקום נסיעות עד סביבות 21:00 בימי "אגד", כעת הסיום הוא אחרי 23:00. יתר על כן הקו פועל במוצאי שבת וזהו גם כן שיפור משמעותי. גם לקו 3 נעשה שיפור במסלול עם הארכה לתחנת הרכבת. יש עוד שינויים לטובה, כמו קו 10 החדש כפר סבא-רעננה אזור התעשייה ומכאן שיפור לאזור התעשייה של רעננה לאחר, שזה נזנח, כולל שירות מתחנת הרכבת סוקולוב. בשורה התחתונה עושה רושם טוב. נקווה, שלא תהיה דריכה במקום ולצד זה גם שהקהל יצביע ברגליים. במידה והשירות יהיה טוב (בדומה לשמונת החודשים קודם לכן) רב הסיכויים שנראה עליית משתמשים בתחבורה הציבורית בערי השרון. ההימור שלי שהזינוק המרשים יהיה בתוך הוד השרון ומצב די דומה ברעננה. * כרטוס "חופשי-חודשי" משותף ו"רב קו" ב"אגד" כעת גם באזור השרון וגוש דן ניתן להשתמש ב"רב קו" ב"אגד". למיטב הבנתי ב"חופשי חודשי" בלבד ולא בערך צבור. אבל הדרך טובה מתמיד. בקיצור טוב לראות ש"אגד" הצטרפה ליתר החברות. השינוי המבורך הוא כרטיס "חופשי-חודשי" המשותף לארבעת החברות הבולטות בשרון ובגוש דן. ביום ראשון האחרון בערב אחרי שבועיים בגלות (לצורך העניין "גלות" = שהייה באזור מרוחק מאזור המגורים) 'הצלחתי' לנצל את הכרטיס לא רע אחרי שחודשים קודמים הכרטיס היה רק של "אגד". כך למשל אתמול ביום החופש, שהיה לי נסעתי בכיייף בקו 5 האהוב עליי ב"דן" ובקווים 47 ו 149 של "מטרופולין". היום בדרכי לעבודה וחזרה ממנה הביתה חשתי בהבדל ניכר. אני עובד באזור גבעת שמואל ועד החודש האחרון הייתי בבוקר נוסע בקו 567 מכפר סבא למחלף גהה ומשם ממתין לקווים 159 ו-164 של "אגד". הייתי ממתין וממתין לנסיעה קצרצרה ובאותו זמן חולפים כמה וכמה אוטובוסים של "דן" ושל "קווים". היום בבוקר לא היה לי אותו צורך. דווקא הגיע אוטובוס ראשון של קו 159 של "אגד", אך הנהג סירב לעלות אותי. כאן המקום להדגיש, שבאתר "אגד" כל התחנות הן איסוף והורדה. גם בעבר נתקלתי במן סירוב. הפעם, שיבושם לו עם האי-ידיעה שלו או הידיעה שלו והמרמה. כעבור דקה הגיע קו 70 ועליתי עליו. הגעתי הרבה יותר מהר מבעבר וכעת אני חושב, שאוכל לצאת מעט מאוחר יותר, אחרי שקודם לכן שריינתי זמן בגלל העניין הזה. בחזור הייתי משתדל להיות בתזמון עם קו 640 שיוצא כל חצי שעה ואם הייתי מפספס אותו, אז עומד זמן רב, בתקווה לאותו 164. היום 'הרגשה חופשית' ועלייה לקו 70 למחלף גהה ובפועל הגעתי מהר יותר, ממה שקורה ביום-יום.
לא הבנתי מאיפה צץ קו 11
ראיתי אותו בתחילת השבוע ולא הבנתי מאיפה הוא צץ עכשיו אני יודע
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה