שאלה אישית לחברי הפורום לגבי נושא הטבילה

nrmlsr

New member
שאלה אישית לחברי הפורום לגבי נושא הטבילה

שלום לחברי הפורום המאמינים, לפי הציטוט שהבאתי בבשורה על פי מתי בפרק כ"ח ישוע מצווה להטביל את כל העמים לשם האב והבן ורוח הקודש. אם כך מדוע אין זה נהוג בקהילות המשיחיות לגבי מי שרוצה להצטרף,מדוע אין מטבילים את המצטרף החדש שלושה פעמים פעם אחת לשם האב,השנייה לשם הבן והשלישית לשם רוח הקודש? אם יש סיבה לכך שלא עושים זאת אז אם משהו למשל כן ירצה להטבל כך האם יסכימו לקבלו לקהילה או שזה מנוגד לאמונה המשיחית או לעקרונות כלשהן של הקהילות המשיחיות? הסיבה שאני שואל היא משום שהציווי הזה מוזכר בסוף בשורת מתי לגבי העמים שיש להטבילם לשם האב והבן ורוח הקודש ולעשות מהם תלמידים(מאמינים משיחיים השומרים את דברי ישוע ומאמינים בו). אז האם הציווי הזה חל על עמים אחרים או שזה כולל גם את עם ישראל? אני מחכה לתשובתכם.
 
אצלנו רק מי שמתגייר ובא מעצמו ומרצונו נכנס לה

להיות חלק מהעם היהודי לאחר ברית קבלת עול תורה ומצוות וטבילה לטהרה. מרגע שנולד יהודי לאם יהודיה הוא יהודי אפילו שלא עשה ברית מילה אצלנו לא טובלים אלא רק מטומאה לטהרה בחיי היומיום וגם זה מצוי לטהרת נשים ולא גברים
 
הטבילה נועדה רק למי שבא מעצמו ומרצונו

להיכנס לתוך המלכות, חס ושלום שהדבר יהיה מתוך כפייה. לא משנה לאיזה עם נולדת, אם אתה מאמין בישוע המשיח ורוצה להיכנס אל מלכותו, עליך להיטבל כאות לעזיבת עולם החושך וכניסה לעולם האור. אין פה שום עניין של דת כלשהי, או מעבר מדת אחת לאחרת.
 
אינך מקשיב לי...אצלך אין כזה דבר להיולד יהודי

אלא רק לאחר טבילה אפילו שהוא בנך יוצא חלציך עדיין יהיה חייב להיטבל
 
אני מקשיב, השאלה היא האם אתה מקשיב

בוודאי שיש דבר כזה אצלי להיוולד יהודי. אני יהודי, והבן שלי שיוולד בקרוב בע"ה יוולד יהודי. רק שלאחר הטבילה שהוא יעשה בע"ה באחד מהימים כשהוא יוושע, כלומר כשהוא יבין שהוא אדם חוטא שזקוק לישועתו של השם יתברך, הוא יעבור את הטבילה כיהודי, שעובר ממוות לחיים, משיעבוד לחטא לחופש באלוהים.
 

nrmlsr

New member
מנהג הטבלת תינוקות הוא מנהג קתולי ולא משיחי

לכל מי שנולד יש זכות לבחור אמונה ולא לקבל אותה אוטומטית כנכונה ולכן אין טעם להטביל משהו שנולד אם עוד לא הספיק להכיר את דבר אלוהים וללמוד אותו. קודם הוא יכיר ואז כשירצה להטבל אז יטבל לשם האמונה בישוע. המנהג להטביל תינוקות הוא בראש ובראשונה קתולי,נכון שמנהג זה מקובל אצל חלק מהפרוסנטנטים גם אך בעיקרון זאת המצאה קתולית וזה לא מנהג משיחי בכלל.
 
ההטבלה מראש כשהוא קטן נהוגה כדי

שייכנס ישר בתור מאמין וזה מה שהסברתי אצלנו אין צורך בזה אתה אוטומטית יהודי כשאתה בא מרחם יהודיה בלבד...האבא לא מעניין... כלומר אצלך אין אפשרות כלל להיולד לאמונתך אלא צריך להיות מוטבל בשבילה זה לא משנה לי כרגע באיזה פלג מדובר אצלנו אין את זה
 
ברור בכדי להיות יהודי

כל שעליך לעשות הוא להיוולד לתוך משפחה יהודית. או לפחות שהאם תהיה יהודיה. האמונה המשיחית שונה, כיוון שהיא לא קשורה כלל לאילן היוחסין שאליו אתה משתייך. בכד להיכנס לתוך האמונה המשיחית עליך לרצות בזה, להאמין בלבך בישוע המשיח. אתה לא יכול להיוולד לתוך זה וגם אי אפשר להטביל אותך כתינוק בניגוד לרצונך. למרות שזה מה שעושים בקהילות המסורתיות - דבר שהוא נוגד את מה שכתוב בברית החדשה. שרק מי שמאמין יכול להיכנס לתוך האמונה - קרי בטבילה.
 

galgal21

New member
מה בדיוק מפריע לך בטבילה ?

איך תינוק יכול להיות מאמין ? הרי הוא לא מבין במה מדובר. כדי להיות מאמין עליך 1). להיות מסוגל להבין במה מדובר. הגיל שבו אתה מסוגל להבין שונה מאדם לאדם אבל אני מעריך שזה לפחות גיל 10. 2). לעשות זאת מרצונך החופשי.
 
הטבילה

גם כשמטבילים, מי שמטביל בשם האב, והבן ורוח הקודש, מטביל פעם אחת בשם האב, הבן ורוח הקודש. במעשי השליחים כתוב: שׁוּבוּ בִּתְשׁוּבָה וְהִטָּבְלוּ אִישׁ אִישׁ מִכֶּם בְּשֵׁם יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ לִסְלִיחַת חֲטָאֵיכֶם, וּתְקַבְּלוּ אֶת מַתְּנַת רוּחַ הַקֹּדֶשׁ; (מעה"ש ב': 38) הטבילה יכולה להיות בשם ישוע, וגם בשם האב הבן ורוח הקודש. יש שמאמינים שכך יותר טוב ויש כאלה שמאמינים שאחרת יותר טוב. כך או אחרת, מה שחשוב הוא להבין שהטבילה היא לא מעבר מדת אחת לדת אחרת, הטבילה היא הזדהות עם מותו המכפר של ישוע המשיח, קבורתו(הטבילה בתוך המים מסמלת את מותו וקבורתו), ותחייתו מן המתים(היציאה מן המים מסמלת את תחייתו). אדם שמאמין ונטבל לאחר שחזר בתשובה, שייך לישוע המשיח וחתום ברוח הקודש עד ליום ה' הגדול והנורא, ולתחיית המתים הראשונה. אם יש למישהו עוד דברים להוסיף, תפאדל..
 
למעלה