שאלה בנוגע לאבולוציה

Gidi Shemer

New member
לדוגמא, תוך כדי הכפלת ה DNA

דבר שמתרש פעם אחת בחיי כל תא .
זו לא הדוגמא היחידה אבל דוגמא שמתרחשת הרבה מאד פעמים.
 

Gidi Shemer

New member
לא, זאת לא תאוריה מדעית

ואכן הרגשתי שאנחנו דנים סביב מושג שאתה לא מבין אותו.

לגבי השאלות שלך עניתי לך בפוסט מעלי.
 

Sophalin

New member
אולי אני אסביר למה שפיפון היה "אגרסיבי"

הידע שלך בנוגע למהות התאוריה המדעית הוא שגוי.
אתה טוען שידוע לך שכל תאוריה מדעית היא תאוריה שניתן להפריך אותה וזה אומר שאתה לא יודע הרבה על תאוריות מדעיות...
 

עמיקם10

New member
הבעיה הגדולה-גדולה עם התפתחות החיים בצמחים.

התפתחות עולם הצומח לפי המקובל מקביל לעולם החי..וזה תמוה..בעיני כמובן.
נ.ב.
פרופ' יואל נח הררי טוען שהאדם 'לא נברא' ו'לא שווה'.בניגוד לנאמר חוקה האמריקאית..אלא התפתח לא שווה.וזו התאמה של התיאוריה המקובלת למציאות.
 

עמיקם10

New member
מקובל שמוצא האדם ההומו ספיינס הוא באפריקה.

ומשם לפי שרידים ארכיאולוגים יצא אותו אדם קדמון פעם או פעמיים-לכל היבשות. איפה שלא מסתדר מסבירים שהיבשות נדדו התפרקו וכך נוצר המצב הגיאוגרפי של היום בו יש מינים אנדמיים. אלו כמובן תיאוריות שלחלקן יש הוכחות וראיות ובחלקן הן רק השערות.
השאלה הראשונה ששאלתי כאן היה מדוע רק האדם מדבר ? קראתי קצת על זה..שמעתי כבר הסברים טובים יותר. ומדוע הילדים שלנו נולדים לא גמורים..אף אחד לא יודע. ככה זה.
ובענין השמיטה והר סיני זה משהו שלא מתיישב- בהגיון של הקורא. וכל הנאמר לעיל - כנ"ל.
אתה הבנת את זה ברוך ?
יותר מדי השערות ופחות מדי ראיות.
"הנאשם" יצא זכאי מחוסר הוכחות.
 

Sophalin

New member
אולי תנסה להיות יותר מסודר

כשאתה מדבר על נושא מסויים תדבוק בו. אם תקפוץ מנושא לנושא לא תבין כלום.
נכון לעכשיו אני רואה בעיקר גיבוב של טענות שאין בינן ובין המחקר המדעי כל קשר.
 
מה זאת אומרת "אף אחד לא יודע"?

1. אין קשר בין טקטוניקת הלוחות לנדידת האדם מאפריקה. כשהאדם יצא מאפריקה היבשות כבר היו בערך איפה שהן היום (למעט פה ושם גשרים יבשתיים צרים, הקשורים יותר למפלס פני הים).

2. לא הבנתי את "רק האדם מדבר". רק האדם מדבר בשפה שהוא מבין, כמו שרק הדולפין מדבר בשפה שהוא מבין ורק הדבורה מדברת בשפה שהיא מבינה.
אם אתה שואל למה רק האדם מסוגל לייצג מונחים מופשטים במילים, הרי שהדבר קשור ליכולות מנטליות יותר מליכולות פיזיות של דיבור, כי האדם הוא בעל יכולת מנטלית גבוהה מאוד ביחס לבעלי חיים אחרים.
עם זאת, קיימות עדויות מעוד בעלי חיים מעטים על תפיסה מנטלית מופשטת, שימפנזים, דולפינים ופילים הם דוגמאות לכך.
כמובן שאיננו יכולים להוכיח כי הם בעלי תפיסה מופשטת, כיוון שאיננו מבינים את שפתם.
בכל מקרה להגיד שרק האדם מדבר זה לא מדויק. אתה מבין רק את מה שהאדם אומר.

3. יש סברה מקובלת למדי ללמה ילדים נולדים לא גמורים. הסיבה היא מעיין "פשרה" בין גודל האגן של האישה לבין גודל הראש של התינוק.
מוח האדם התפתח בקצב אבולוציוני מהיר יחסית, כיוון שמוח גדול הקנה יתרון הישרדותי ניכר לבני אדם בזמנים קדומים.
התפתחות השלד והאגן הנשי "לא עמדה בקצב", כך שנוצר מצב בו ראש התינוק היה גדול מכדי לצאת מהרחם.
ה"פתרון" האבולוציוני היה פשוט ללדת את התינוק מוקדם יותר, כלומר "לא גמור", ולהעביר את השלב האחרון בהתפתחות אל מחוץ לרחם.
כפי שאומר מחב"ת מפורסם בפורום השכן: "זה נושא עמוק", אבל אם תרצה ללמוד עוד על כך, או שאציג בפניך את הראיות התומכות בתיאוריה זו, אשמח לעשות כן.

בהצלחה,
נציב המים
 
למעלה