שאלה בנוגע לדירה בשכירות

Athlete

New member
שאלה בנוגע לדירה בשכירות

שלום לכולם,

אני משכיר דירה מחולקת, בדירה יש חיבור במעבר שבין המטבח לשירותים (שמעבר הזה יש גם את מכונת הכביסה שלי ועוד דברים נוספים) החיבור הזה הוא ללא גג ומעליו יש עוד קומה עם חלונות (לא ברור למה) ששם גרים שכנים, החיבור הוא לשירותים והמקלחת שלהם, מה שאומר שבמידה והם מתקלחים או בשירותים אני שומע הכל + לפעמים יורדים מים לדירה שלי.

כשאני השכרתי את הדירה בפועל לא ראיתי את המעבר הזה, ובעלת הבית והדייר שהיו עשו עבודה טובה בלהסתיר את זה ממני (פעם ראשונה שהייתי בדירה היה חשוך, ולאחר מכן פתאום לא היה נוח לו שנלך לדירה אז חתמנו על החוזה באיזה בית קפה). לאחר שראיתי את העניין, בעלת הבית התחייבה שהיא תתקן את העניין (בנוסף לזה היה גם נזילה בגגון שיש למעלה מה שאומר שכל החורף הייתי מעביר עם מגב, סמרטוטים, דליים ותקווה שהמכונת כביסה לא נהרסה מזה) ואף הגיעו בעלי מקצוע מדי פעם שכל פעם היא נפנפנה אותם בתירוץ אחר ושורה תחתונה היא לא עשתה כלום והם לא עשו כלום וכל הזמן אמרה "יהיה בסדר". למרות שכמעט כולם אמרו לי לבטל לה צ'קים ורק ככה זה יעבוד (ואולי חבל שלא עשיתי את זה) לא רציתי להיכנס לעניין הזה ואמרתי לה בפירוש שאם זה לא מתוקן אני לא משלם חשמל והיא הסכימה. אתם יכולים לנחש כמובן כמה טלפונים וחיפושים אחריה העברתי במהלך החורף וגם בכל פעם שהיה רעש שאי אפשר היה לישון או לאכול (תבינו לבד למה) ממנו עקב הפתח הזה.

זה בגדול הסיפור ועכשיו כמה שאלות.
1) בחוזה שלי אני משלם גם על וועד בית שלא הסכימו לתקן את הגג (תיקנו אותו פתאום לפני כשבועיים, באמת עוזר מול הגשמים העזים עכשיו) האם יש לי מה לבוא בדרישה לקבל החזר מהם או ממנה בנושא ?
2) בעלת הבית שלי פתאום נזכרה אחרי יותר מחצי שנה לשאול איפה הכסף על החשמל, ועושה כאילו לא היו דברים או הבטחות מעולם, האם יש מה לעשות בנושא ? (לא החתמתי אותה על כך שהיא תתקן או שאני לא אשלם). או שהיא פשוט הרוויחה גם אי תיקון, גם את התשלום על החשמל, וגם את עוגמת הנפש המאוד גדולה שלי (שעדין ממשיכה כי עדין יש פתח).

אשמח מאוד לתשובות !
המשך יום נעים.
 

Athlete

New member
ראשית תודה על התגובה המהירה ותשובות...

כרגע זה המצב, היא מכחישה את כל ההסכמות ומחכה שאני אשלם לה עבור חשבון החשמל לכל התקופה.
אני עדין גר בדירה לעוד כחודשיים, ויש אצלה צ'ק ביטחון שלי.

בנוסף יש דברים בדירה שאני תיקנתי מחשבוני למרות שהיא אמרה שהיא תתקן (ברז שהיא לא תקין למכונת הכביסה, שהיא הביאה דייר אחר שרק שבר אותו לגמרי (לא מאשים אותו כמובן), חדירה של מים לדירה שהבאתי בעל מקצוע ועוד כל מיני דברים).
 
מה סכום המחלוקת הכספית בעצם?

מעבר לתביעה על אובדן הנאה מהדירה, טרטור, טרחה, עוגמת נפש וכן הלאה.

אגב - דירה בת"א?
 

Athlete

New member
בסביבות ה-2,000+- שקלים לא עשיתי חישוב מדוייק

והדירה בחיפה
 
תראה, אני הייתי הולך על הגשת תביעה.

בדיון עצמו תעמת את בעלת הבית עם הטענות שלה.

תצרף את כל הראיות שיש לך, כולל תמונות אם יש, וידאו אם יש, תביא איזה חבר שיעיד על מה שהיה וכן הלאה.
 

Athlete

New member
תודה על התשובה ועוד כמה שאלות בבקשה...

בגדול היה לנו במשפחה כבר סיפור עם תביעות קטנות במהלכו אבא שלי נתבע ללא קשר ע"י מישהי שגרה קומה מתחת לבית שלו שלא היה לה שום סיבה לתבוע, אבל ניצחה בתביעה בגלל שלמשפט עצמו הגיעה בתור אישה שביקושי יכולה ללכת ולנשום (עשתה הצגה שלמה) וזכתה במשפט.

אני כרגע עומד מול בעלת בית מבוגרת (מאוד) ולמודת תביעות (לפי גוגל) והשאלה היא האם באמת הצדק איתי, או שהשופט יראה מולו סטודנט בלי הוכחות ביד, מול מבוגרת "מסכנה" שלא יודעת על מה מדברים איתה (כביכול). בנוגע לתמונות וקטעי וידאו, יש ברשותי ומבחינת עדות אני גר בדירה עם חברה שלי שגם יודעת ודירה איתה (השאלה אם לא יגידו שהמצאנו סיפור ביחד) ואבא שלי וחברים יודעים על הסיפור.

זה בגדול התמונה המלאה, אשמח לדעתך ! והמון תודה על התשובות המהירות והעוזרות !
 

Athlete

New member
תודה רבה, מה שנכתב הוא בדיוק המציאות

אין לי סיבה לשנות אותה, ואני גם מודע לטעויות שלי שלא החתמתי אותה על ההתחייבויות שלה (תמימות שלה, אקח את זה בתור שיעור לחיים), ועל כך שמדובר בבעלת בית מבוגרת שיודעת מתי לעשות את עצמה לא זוכרת או לא יודעת. כרגע זה סוג של מילה מול מילה שמה שעומד לזכותי (או שלא) זה ההוכחה לכך שעד היום (יותר מ-9 חודש) היא לא ביקשה את התשלום עבור החשמל, והמצב של הדירה (שאולי היא יכולה להגיד שידעתי שהוא כזה מהתחלה).

האם במצב שלוקחים את כל מה שנכתב ויוצאים מנקודת הנחה שזה המצב
האם עדין יש מקום לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות (עם סיכוי לנצח בתביעה כמובן) או שכדאי לשלוח מכתב ? מבחינתי אני אסתפק בזה שהיא תחזיר לי את הכסף עבור התיקונים ולא תגבה חשמל.
במידה ואני אכן אתבע האם לתבוע עבור עוגמת הנפש + התיקונים ?

תודה ומצטער אם שאלתי כבר יותר מדי שאלות בנושא
 
מילה כנגד מילה:

זו לא דרך המלך להוכיח דברים, אבל אפשר להוכיח תיקים של מילה כנגד מילה.

תראה למעלה את ההודעה הנעוצה שלי על פוליגרף בתביעות קטנות.

ולשלוח מכתב זה תמיד טוב, לפני שמגישים תביעה. בתי משפט אוהבים שאנשים מנסים לפתור את הבעיות שלהם מחוץ לבית משפט. ואם כבר מכתב - עדיף מכתב עורכדיני, זה לרוב עושה יותר רושם.
 
למעלה