שאלה בנוגע למנוע חשמלי, ראיתי בחור שהחליף את מנוע הדיזל למנוע חשמלי ועורך השוואה בניהם

הנה כאן מדקה 9.04 תוכלו לראות

אני מניח שכמו בעולם הרכב זו המהפכה הבאה, אני מניח שכרגע הבעיה הינה אורך הטעינה של הבטריות.

מבחינת יצור חשמל עצמי הענין מאוד השתפר, אנשים משתמשים כבר בחשמל לבישול, מקררים פריזרים ועוד.

מד דעתכם על מנוע חשמלי לעומת דיזל?

לעניות דעתי המנוע החשמלי אמין יותר ועם פחות התעסקות
 

gb228

Active member
כמו שכתבת, בעיקר בעיית טווח ומשקל. בנק מצברים שוקל משמעותית יותר ממיכל של סולר באותו נפח, ולמיכל הסולר בנפח הזה יש טווח הרבה יותר גדול. טעינה עם אמצעים כו פאנלים או רוח לא מתאימה לקיבולות הנדרשות לשימוש תכוף (צריכת החשמל של המנוע נמדדת בכמה קילווטים וגם עם כמה פנלים לא קטנים לא תגיע להספק ממוצע של יותר מכמה מאות וואט) . עיקר השימוש במנועים החשמליים הוא לכניסה/יציאה/חירום - לא בשביל להפליג שעות במצב של חוסר רוח. יש היום גם פתרונות היברידיים אבל אז אתה נשאר עם מנוע דיזל (שמשמש כגנרטור). דרך אגב, אני בכלל לא בטוח שמנוע חשמלי, ברמה המערכתית, יותר פשוט ממנוע דיזל. תסתכל ב"תנך התחזוקה" של NIGEL CALDER - חצי מהספר עוסק במערכת החשמל, של סירת מפרש "רגילה", בלי מערכת של מנוע חשמלי. בקושי רבע ממנו עוסק במנוע הדיזל. מנוע דיזל מתוחזק תקופתית בסה"כ זה דבר אמין מאוד ורוב התקלות שבו ניתנות לפיתרון גם באמצע הפלגה. אנ בכלל לא בטוח שכך הדבר במערכת חשמל של מנוע חשמלי.
 

GuyRom

New member
כמו שכתבת, בעיקר בעיית טווח ומשקל. בנק מצברים שוקל משמעותית יותר ממיכל של סולר באותו נפח, ולמיכל הסולר בנפח הזה יש טווח הרבה יותר גדול. טעינה עם אמצעים כו פאנלים או רוח לא מתאימה לקיבולות הנדרשות לשימוש תכוף (צריכת החשמל של המנוע נמדדת בכמה קילווטים וגם עם כמה פנלים לא קטנים לא תגיע להספק ממוצע של יותר מכמה מאות וואט) . עיקר השימוש במנועים החשמליים הוא לכניסה/יציאה/חירום - לא בשביל להפליג שעות במצב של חוסר רוח. יש היום גם פתרונות היברידיים אבל אז אתה נשאר עם מנוע דיזל (שמשמש כגנרטור). דרך אגב, אני בכלל לא בטוח שמנוע חשמלי, ברמה המערכתית, יותר פשוט ממנוע דיזל. תסתכל ב"תנך התחזוקה" של NIGEL CALDER - חצי מהספר עוסק במערכת החשמל, של סירת מפרש "רגילה", בלי מערכת של מנוע חשמלי. בקושי רבע ממנו עוסק במנוע הדיזל. מנוע דיזל מתוחזק תקופתית בסה"כ זה דבר אמין מאוד ורוב התקלות שבו ניתנות לפיתרון גם באמצע הפלגה. אנ בכלל לא בטוח שכך הדבר במערכת חשמל של מנוע חשמלי.
מסכים 200% דלק זה דבר פשוט יותר לניהול ואמין יותר בתנאי קצה
 
למעלה