שאלה בנוגע לעבודה בתור חוקר פרטי

bandi007

New member
שאלה בנוגע לעבודה בתור חוקר פרטי

שלום האם העובדה שלא עשיתי צבא (השתמטתי מסיבות שאני באמת מתחרט עליהן אבל זה לא העניין) יכולה להפריע בניסיון להכנס לתחום הזה? כלומר האם זו בכלל דרישת סף מבחינת המדינה?
 
אלה שתי שאלות נפרדות

העובדה שלא עשית צבא (בשל השתמטות) בהחלט יכולה להפריע בניסיון להכנס לתחום הזה. יכולות להיות לכך הרבה מאד סיבות, כמו למשל, שאם החלטת להשתמט משרות צבאי ולהותיר לאחרים את מילוי החובה (שיכולה להיות מסוכנת עד אבדן חיים או פציעה קשה ונכות), והנך חסר מעצורים וחסר ערכים (בקיצור, חלאה, אבל זה לא העניין), הרי גם במקצוע החקירות לא תהיה אמין, תהיה חסר מעצורים להשיג מטרותיך, ורבים מבעלי המשרדים (שרובם המוחלט שירת בצה"ל) לא ירצו זבל כמוך (אבל זה לא העניין). השתמטות גם יכולה להעיד על קוצר ראיה לגבי העתיד ואינטליגנציה מאד גבולית ביחס להשלכות המעשה הבזוי הזה על המשך החיים. שירות צבאי בהחלט אינו דרישת סף קבלה למקצוע החקירות. שירות צבאי הוא דרישת סף כדי להכנס למשטרה או לשב"כ או למוסד, ועבודה כחוקר בגופים האלה יכולה להיות שער כניסה למקצוע, אולם היא אינה השער היחיד. דרישות החוק לעבודה כחוקר פרטי, מצויות בחוק, יש צורך ברשיון כחוקר פרטי, וכדי לקבל עבודה אין די ברשיון חוקר פרטי וצריך גם רשיון למשרד חקירות.
 
ולעניות דעתי, אילו ישבתי בועדה לרישוי חוקרים

ואתה היית מתגלגל לידי, אני הייתי מתנגד לכך שאתה תתקבל למקצוע בשל התנהגותך ותכונותיך השליליות. לועדת הרישוי יש סמכות לסרב לבקשות ולקבלן "אם אין מניעה". לדעתי הקטון, לאחד כמוך אין בשום אופן להרשות להצטרף למקצוע וקיימת "מניעה" להענקת הרשיון. יתכן וביהמ"ש היה סובר אחרת, אבל זוהי דעתי האישית.
 

bandi007

New member
תודה על התגובה וגם...

חשוב שתדע שיש כאלו כמוני שבגיל 18 היו פחות בוגרים ממתגייסים אחרים ולא חשבו על הדברים עד הסוף ולכן השתמטו ולא תמיד הדברים הם מסיבות מצפון או דת. סתם למען הפרוטוקול אינני מסיר אחריות מכתפי אבל היום אחרי שעברו מספר שנים הייתי מתנהג אחרת (ולא ממש לא בגלל ההשלכות אלא בגלל שאני מרגיש שבאמת הפסדתי משהו שיכולתי להנות ממנו) אבל כנראה שבאותה תקופה לא הייתי חכם מספיק להבין את זה וכל מה שהיה לי בראש זה שטויות... נסה לזכור שלפעמים ילד בן 18 הוא גם באמת ילד עם כל ההשלכות של זה...(למרות שרשמית אתה אמור להיות בוגר אבל אצלי זה לא קרה ) בכל מקרה תודה על התשובה רק חבל שבזבזת 40 דקות בין תשובה ראשונה לתשובה שנייה ומילאת עצמך במחשבות ובכעס (ובצדק) על עצם היותי משתמט... אני יכול להגיד בכנות שאני לא הייתי מגיב אחרת...
 
למעלה