שאלה בנושא זכויות בניה

eyalmatz

New member
שאלה בנושא זכויות בניה

שלום לכולם ברצוני לרכוש מגרש בשכונת עזרא שבתל-אביב. על המגרש בנוי בית קטן מאוד, ובאופן טבעי הייתי רוצה להגדיל אותו. אולם כשניסיתי לברר בעיריה לגבי זכויות בניה, נדהמתי לשמוע כי רק לתושבי השכונה "המקוריים" ניתנים אישורי בנייה ואף יש להם רשימה שמית של אותם תושבים. דיירים חדשים לא יוכלו לקבל אישורים כאלה! האמנם יכולה העירייה ליצור הבחנה שכזו בין אנשים? האם יש דרכים בהם ניתן לעקוף את רוע הגזירה? בתודה מראש...
 
אישור בניה../images/Emo104.gif

כעקרון, העיריה חייבת לתת היתר בניה באם הבקשה תואמת את התכניות החלות על המגרש. לגבי המקרה הספציפי שאתה מעלה, ניתן לדעת אם פעילות העירייה חוקית, או אם וכיצד ניתן להתגבר על המכשול, רק לאחר ידיעת כל הפרטים.
 

nirdagan

New member
נדמה לי שכל השכונה נתונה

לתכנון מחדש שיכול לכלול גם רה-פרצלציה של החלקות. כל זה במסגרת תוכנית פינוי-בינוי לשכונה. רצוי שמומחה יבדוק את המצב התכנוני היטב, כדי שלא תקנה איזה גן ציבורי.
 
כדאי לשקול היטב

בכל מקרה, במצב בו ניתנים באופן עקרוני היתרים, אולם רק לציבור מסויים - אתה זכאי גם כן לקבלת היתר; לדעתי החלטה של רשות המסייגת מתן היתרים על בסיס זהות המבקש ולא על בסיס זיהוי המקרקעין הנה פסולה. יחד עם זאת, לא מומלץ ללכת ולרכוש קרקע כאשר ידוע מראש שתהיינה מלחמות, אלא אם יש אורך נשימה ורצון ליהנות מהנחה משמעותית במחיר שניתן לקבל מול המוכר בגלל המצב הבעייתי
. לכך, יש לצרף העובדה שאם אכן השכונה נתונה לחלוקה מחדש, כפי שאומר ניר, יש להביא בחשבון אפשרות שתקנה לך מה שבעתיד יהיה שירותים צבוריים, וכל שתוכל לעשות הוא לתבוע את הרשות על פגיעה במקרקעיך על-ידי התכנית - הנושא לא נקי מספיקות, ייתכן שלא תהא לך זכות לתבוע אם רכשת את הקרקע לאחר הפגיעה. לדעתי-השקעה ללוחמים ומהמרים בלבד...מה גם שלא חסרות קרקעות זמינות לרכישה דוגמאת זו שמצאת, רק ללא ה"נדוניה".
 

שנער

New member
אישורי בניה

חייבים לתת אותם כל עוד הם אינם בניגוד לתכנית בנין עיר החלה על המגרש. יתכן שבמקרה המדובר תכנית בנין עיר אינה מאפשרת האחבה ונקבעו כללים המתייחסים לתושבים המקוריים. לא נראה לי סביר שזה ממש חוקי אבל זה מחייב בדיקה מדוקדקת, הן משפטית והן שמאית אז למה להכניס את הראש לצרות - עדיף לברוח מהן אם זה מאוד חשוב לך ומצדיק הוצאות כספיות לעריכת הבדיקות ו/או מאבקים משפטיים - לך על זה.
 

naniya

New member
קצת יצירתיות

כל מה שאמרתם נכון, אבל ישנה אפשרות נוספת והיא שבעל הקרקע הנוכחי יבקש את היתר הבניה ולא לשכוח לעשות חוזה מתאים לפני הבקשה ובהתניה. בהצלחה,שמוליק
 
יפה, אבל

רעיון בהחלט יצירתי, אבל על מנת לוודא שהבניה החדשה עולה בקנה אחד עם התכנית הכללית יש להמתין עד לאשורה ולבצע שינויים מתאימים בחוזה-תנאי מתלה לכניסתו לתוקף הוא אישור הבקשה, וגם אז לא וודאי שהרשות לא תפקיע את הקרקע לצורך אחוד וחלוקה, או שהרשות לא תבטל את ההיתר כאשר יבואו ליטול את אישורה לצורך העברה בטאבו, תוך טענה שהולכה שולל על ידי הרוכש והמוכר. מטבע הדברים, זו תוצאה ישירה של מדיניות הרשות, ולכן חוזרים לנקודת ההתחלה, שהיא כפייה על הרשות ליתן היתר תוך טענה שלא ניתן להבחין בין דם לדם בעניין רישוי בניה.
 

naniya

New member
יש להתחיל בבניה מיד

ברגע קבלת ההיתר יש להתחיל בבניה מיד !!! ובד בבד לירשום הערת הזהרה.
 

שנער

New member
לא לשכוח שבדרך כלל ...

היתר אינו ניתן להעברה ותוקפו מוגבל בזמן.
 

kobialmog

New member
../images/Emo103.gif

למיטב ידיעתי המצב התכנוני בשכונת עזרא הוא מסורבל ביותר. ישנהן תוכניות בהכנה להפוך את האיזור למע"ר ולפי כך הועדה תעשה הכל בכדי למנוע בניה למגורים, יתכן כי בדיקה עמוקה יותר תגלה שיש כדאיות כלכלית לרכוש את המגרש לבניה עתידית לא למגורים. אך חשוב מאוד לעשות בדיקה מקצועית ומקיפה של המצב התכנוני.
 
למעלה