שאלה בנושא חוזה מכירת דירה

mois22

New member
שאלה בנושא חוזה מכירת דירה

שלום לפורום: אני עומד לפני מכירה של דירתי, אחרי שסיכמתי עם הקונה את המחיר הסופי הוא ביקש שבחוזה האמיתי יהיה רשום מחיר גבוה ב 20% מהמחיר שסיכמנו. זאת הוא טען על מנת לקבל את כל מחיר הדירה מהמשכנתא. מדובר על דירה לא יקרה שמתחת ל 100000$ מה עושים? מבטלים את המכירה? תודה רבה!!!
 

שנער

New member
ההחלטה מה לעשות היא שלך

הקונה מתכנן להונות את הבנק ואתה צריך להחליט אם אתה רוצה להיות שותף למעשה ההונאה. אם הוא צריך משכנתא מהבנק על כל מחיר הדירה, סביר להניח שמצבו הכלכלי אינו כל כך טוב וכדאי להיזהר כאשר עושים איתו עסקים. מצד שני, עלי לציין כי במציאות הקיימת בארץ הסיפור הזה די נפוץ ורבים עושים את זה. הסיכוי שלך להסתבך אמנם קיים - אך אינו גדול במיוחד. לכן, ההחלטה מה לעשות היא שלך ... והיא החלטה לא קלה.
 

שנער

New member
ברוך הבא לפורום החדש שלנו../images/Emo51.gif

יש לך הכבוד להיות גולש מספר 1 !!!
 
מחיר פיקטיבי ../images/Emo104.gif

אני מצטרף לתשובתו של שנער לגבי נושא ההונאה. כדאי שתשים לב שמדובר לא רק בתביעה אזרחית, אלא גם בעבירה פלילית. מעבר לכך - האם המכירה פטורה ממס שבח? אם לא, משמעות המחיר הגבוה היא גם תשלום מסים גבוהים יותר.
 

nirdagan

New member
שתי הערות

1. (כבר אמרו אבל בכל זאת) הקונה מעונין להונות את הבנק, ואם תסכים תבצע עבירה פלילית. אני משתדל לא לעשות עסקים עם עבריינים. יש להם נטייה לרמות לא רק את הבנקים. 2. הבנק מקבל הערכת שמאי לדירה בטרם הקצאת משכנתא ולכן רישום מחיר גבוה בחוזה איננו מספיק כדי לקבל משכנתא גדולה יותר. ייתכן שהקונה לא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו אם לא תאושר ההלוואה המנופחת שהוא מתכנן, ו\או שהוא גם שוקל לשחד את השמאי.
 

שנער

New member
לא חייבים לשחד את השמאי

קשה להניח כי השמאי יקח שוחד, אך יש דרכים פחות מסובכות להטעות אותו ולמשוך את המחיר כלפי מעלה, אם לא למלוא המחיר הרשום בחוזה, אז קרוב אליו. הרמאים נשארים רמאים - ומשום מה הם תמיד מצליחים.
 

s u z a n a

New member
חוץ מזה..הקונה ישלם מס רכישה

גבוה יותר...בעצם במחשבה שנייה זה גרושים- מדרגת ה 1/2% לא יודעת... אני לא הייתי מוכנה לזה...מריח יותר מידי מסריח למה לך?. כל כך נואש למכור את הדירה?
 
למעלה