שאלה בנושא כדאיות השקעה

galitdror

New member
שאלה בנושא כדאיות השקעה

בעולם 2 מדינות S ו-N. להשקעות בשתי המדינות רמת סיכון שווה ובשתיהן אין כלל מיסים על רווחי הון ולא על הכנסות מריבית. שער הריבית השנתי במדינה S הוא 7% ובמדינה N הוא 5%.צפוי פיחות שנתי של 3% בערכו של מטבע S ביחס למטבע N. 1. היכן כדאי לתושבי S להשקיע והיכן לתושבי N? 2. היכן כדאי לתושבי S ללוות והיכן לתושבי N? 3. האם מתקיים שוויון שערי ריבית בין 2 המדינות? אודה מאוד על תשובה בעיקר לשאלה 3.
 

galitdror

New member
שאלה נוספת באותו עניין

תושבי S מוכנים להשקיע במדינה N רק אם שער הריבית ב-N לא יפחת מ-6%. מהי פרמיית הסיכון של מדינה N בעיני תושבי S? תודה מראש, גלית
 

ita101

New member
בעיקרון השאלה מנוסחת לדעתי באופן

שונה ממה שאני מכיר. אם הריבית ב-N יהיה 6 אחוז אזי התשואה ב-N תהיה שווה ל-9 (6+3). ההפרש בין התשואות בארצות יהיה 2 אחוז ולכן זוהי גם פרמיית הסיכון שלוקחים תושבי מדינה S. (בעיקרון אם לא היתה פרמיית סיכון אז היו הולכים פשוט לפי התשואה הגבוהה האחת מהארצות)
 

ita101

New member
נראה לי לאחר עיון קצר בחומר:

התשואה במדינה S תהיה 7 אחוז ובמדינה N תהיה 8 אחוז (5+3). לכן עדיף להשקיע במדינה N. ללוות עדיף במדינה S, באותו אופן כמו שאני מתייחס להשקעה. שיוויון ריביות לא מתקיים כפי שרואים. תקנו אותי אם אני טועה. צירפתי קובץ אקסל שעשיתי לבדוק את השאלה...
 

galitdror

New member
מדוע לא ללוות ב-N?

הרי שער הריבית על הלוואה שאקח יהיה 5% לעומת 7%. אנא תקנו אותי אם אניטועה.
 

ita101

New member
נכון אבל ההלוואה אמורה להיות צמודה

לשער החליפין? זה לפי דעתי מה שישנה את התשובה. אם היא צמודה לשע"ח אז את צודקת וילוו ב-N. אבל אם לא (וזה תצטרכי לבדוק) אז החישוב של ההשקעה שעשיתי באקסל, הוא אותו חישוב של הלוואה. כלומר - הריבית תהיה אכן 5 אחוז אבל בגלל הפיחות בשע"ח (3) תהיי חייבת יותר לבנק אם תילווי במדינה N (אם נשווה את ערך החוב לפי אחד מהמטבעות הללו).
 
למעלה