שאלה בנושא מהירות סיבוב מערכת השמש בחלל.

hezy44

New member
שאלה בנושא מהירות סיבוב מערכת השמש בחלל.

להלן ציטוט מויקפדיה: "גלקסיית אנדרומדה מתקרבת למערכת השמש במהירות של כ-300 ק"מ לשנייה (כאלפית ממהירות האור), והיא אחת הגלקסיות הבודדות בעלות הסחה לכחול. בקצב זה עשויות אנדרומדה ושביל החלב להתנגש בעוד 3 מיליארד שנים ולהפוך לגלקסיית ענק אחת." ברור שהנתון החשוב והנכון: תנועת אנדרומה לעומת הגלקסיה שלנו ולא לעומת מערכת השמש שלנו. ברור שיש לקזז מהמהירות הזו את מהירות הסיבוב של מערכת השמש בציר גלקסית שביל החלב. השאלה: מה המהירות של תנועת השמש בציר הגלקסיב שלנו, יחסית לגלקסית אנדרומה ?
 

spake

New member
אחמ...

אתה כמובן מתכוון לחבר וקטורית עם מהירות מערכת השמש שלנו ביחס למרכז הגלקסיה שלנו ולא בהכרך לקזז..........
 

hezy44

New member
קודם נצטרך לאתר את מיקומינו ביחס לאנדרומה

במצב הנוכחי של ההקפה סביב מרכז הגלקסיה שלנו. לפי המיקום העכשוי, נצטרך לקבוע אם לחבר, לקזז, או נטרלי... במילים אחרות: יתכן שאנו כרגע במצב התקרבות או התרחקות ממנה, יחסית למרכז הגלקסיה שלנו.
 

hezy44

New member
אגב, יש כאן הזדמנות להתפרסם בקלות, למי שעוסק

בפיזיקה או באסטרו-פיזיקה. מדובר במחקר קטן, אשר מסתכם באיתור מקומינו בגלקסיה, ולפי זה לחשב בקלות את המהירות של התקרבות או התרחקות מהגלקסיה השכנה. רוב הסיכויים, שמי שפרסם את הנתון שהצגתי בכותרת, טעה בגלל התעלמות מעניין זה. כלומר: רוב הסיכויים שיש פה טעות שיש לתקנה.
 

spake

New member
ההפך הוא הנכון...

למרות מה שאתה חושב רוב האנשים שעוסקים במחקר באסטרופיזיקה הם בעלי דוקטורט בפיזיקה והם מודעים לעובדה שמערכת השמש נעה מסביב לגלקסיה. למעשה בשיעור הראשון באסטרופיזיקה היינו אמורים לחשב מהירות זו ומכאן להסיק את המסה של כל הגלקסיה הנמצאת קרוב יותר למרכז הגלקסיה מאיתנו.
 

hezy44

New member
יתן כן, ןיתכן לא

בשפת תיכנות מחשבים , זה נקרא "באג", דהיינו: התכלמות שבהסח דעת מאפשרות זו. אגב, לא קיבלתי תגובה אם הסיבוב של הכלקסיה הוא 22- או 62 מליון שנים. יתכן ששני המספרים נכונים, אם בבסבר הבא נכון: א- גוף הגלקסיה עושה סיבוב שלם כל 229 מליון שנים. ב- זרועות הגלקסיה, עושות סיבוב שלם פעם ב 62 מליון שנים. האם למישהו יש מידע אשר יכול לאשר או לסתור הנחות אילו ?
 

spake

New member
אין לי מושג לגביי המספר השני...

אבל הראשון (229 מיליון שנים) זה מה שאני מכיר לגביי זמן ההקפה של מערכת השמש שלנו סביב הגלקסיה. בכל מקרה המחקר בחלל הוא רציני וכל עוד לא קראת את המאמר שפורסם מאיפה לך שיש באג תגיד?! למה לקפוץ למסקנות כל כך מהר?
 

spake

New member
תיקון...

200 מיליון זה מה אני מכיר טוב אני מניח שזה בתחום השגיאה.......
 
למעלה