שאלה בנושא מס על פצויים ממעסיק

שאלה בנושא מס על פצויים ממעסיק

אני עומד לעזוב את מקום עבודתי ואני שוקל האם למשוך את כספי הפיצויים (למרות שהייתי מעדיף להשאיר אותם), אני מבוטח בבטוח מנהלים ולשם גם הועברו הפרשות המעביד לצרכי פצויים. השאלה היא האם אחויב במס על משיכה זאת, האם זה לפי שיעורי מס הכנסה הרגילים? (שכרי כיום כ 23000 ש"ח בחודש), האם ניתן להקטין את שעור המס ע"י פריסה? ושאלה נוספת, אם לא אמשוך את הכספים, האם אוכל למשוך אותם בעתיד בכל עת? תודה לכל מי שיענה.
 
מילו בלבלינו...

תשמע חמוד, ממש אין לי תשובה בשבילך - הידע שלי בנושא הזה ממש אפס.. אבל עם משכורת כמו שלך (23000 !!!) - לא הייתי עוזבת ת´עבודה בחיים !! אם בכל זאת אתה עוזב אולי אני אחליף אותך ??!! בתודה מראש - אחת שהמשכורת שלה שווה למספר שמופיע בשורה הראשונה של ההודעה (למי שלא מבין - אפס !!) בהצלחה חביבי ..
 
אבל התחלת לעבוד לפני 3 חודשים....

אז איך זה אפס? על כל פנים, שיהיה בהצלחה ואני מאחל לך להתקדם עם השכר ובכלל... גם אני לא התחלתי עם 23 אלף
 
חמוד - איזה אופטימי...

הלוואי והייתי אופטימית כמוך.. התחלת עבודה במשכורת מינימום ובתחום שלי - אין שום סיכוי בעולם (!!!!) שאקבל משכורת כמו שלך ! ב ח י י ם ! ואני לא טיפוס פסימי מטיבעי - פשוט ריאליסטי ! אולי אתה מכיר מקום עבודה שמחפש מישהי ? תזרוק איזה עצם יא מיליונר ..
 

PINIZ

New member
פצויי פרישה

1. לדעתי עדיף למשוך את הכסף כיון שהתשואה בבטוחי מנהלים הינה נמוכה ואולי שלילית. 2. תחויב במס על החלק העולה על הסכום הפטור לכל שנה , שכיום עומד על סך של 9310 שח לכל שנת עבודה. 3. באם שיעור המס על הכנסותך בשנים הבאות יהיה נמוך משיעור המס הנכחי הרי שהמס יקטן. 4. תוכל בד"כ למשוך תמיד, אולם כדאי לבדוק את השלכות המסוי בעת המשיכה.
 
תודה, אבל התשובה לא לגמרי ברורה לי

לגבי סעיף 2 בתשובתך, האם הפטור (על סכום של 9310 לשנה) מתייחס לפי מספר שנות העבודה שבהן נצברו הפיצויים? או שכוונתך היא שאם אפרוס את המשיכה על פני השנים הקרובות, אז באם אמשוך רק 9310 בשנה אהיה פטור ממס? לגבי סעיף 3, מן הסתם כוונתך למקרה שאפרוס את המשיכות, אחרת שיעורי המס שלי בעתיד לא יוכלו כבר להשפיע, האם הבנתי נכון? ובכל מקרה, הרבה תודה.
 

PINIZ

New member
להלן ההבהרה

הפטור הינו לכל שנת עבודה, לדוגמא אם עבדת 10 שנים באותו מקום אזי תהיה פטור על 93100 שח מהפצויים. על היתרה כאמור תשלם מס. הפריסה נעשית ע"י פקיד השומה לפי בקשתך בעת קבלת הפצוי, לדוגמא בעת קבלת הפצויים עומד לזכותך סך של 100000 שח חייבים במס, שיעור המס הנכחי שלך הינו 50% . אולם פקיד השומה יכול לאפשר לך לשלם רק 25% מתוך הנחה שבשנים הבאות לא יהיו לך הכנסות גבוהות. פריסה זו מחייבת אותך להגיש דוחות לפקיד השומה בשנים הבאות .
 
הבנתי, ועוד שאלה בנושא...

אם הבנתי נכון, כדאי לי לעשות את הדבר הבא: עבדתי במקום העבודה 4 שנים, כלומר, מבחינת תכנון מס כדאי לי כעת למשוך 4*93100 ש"ח ולא לשלם מס, ואת היתרה להשאיר בקופה עד הפרישה (ומה קורה אז, אצטרך לשלם מס כלשהו על היתרה?). זאת כמובן, אם אני מתעלם משעור התשואה בתוכנית לעומת אפיקי השקעה אלטרנטיביים.
 
למעלה