שאלה בעונשין - משדל ופטור עקב חרטה

idan19941

New member
שאלה בעונשין - משדל ופטור עקב חרטה

דני שכנע את יוסי להתאבד באמצעות כדורים
יוסי השתכנע ולכן נטל הרבה כדורים, דני ראה את יוסי גוסס, ופחד למצבו של יוסי, דני התחרט מהמעשה ולכן לקח אותו לבית חולים שם קיבל טיפול רפואי שהציל אותו ממוות.
סעיף 302 לחוק העונשין:
302. המביא אדם לידי התאבדות, בשידול או בעצה, או מסייע אדם להתאבד, דינו - מאסר עשרים שנים.

מכיוון שדני הביע חרטה ממעשיו וגם הציל את יוסי מכיוון שלקח אותו בעצמו לבית החולים שם קיבל טיפול רפואי וניצל הוא יכול לטעון פטור עקב חרטה
השאלה על פי סעיף 28 או על פי סעיף 34?

פטור עקב חרטה (תיקון מס' 39) תשנ"ד-1994
28. מי שניסה לעבור עבירה, לא יישא באחריות פלילית לנסיון, אם הוכיח שמחפץ נפשו בלבד ומתוך חרטה, חדל מהשלמת המעשה או תרם תרומה של ממש למניעת התוצאות שבהן מותנית השלמת העבירה; ואולם, אין באמור כדי לגרוע מאחריותו הפלילית בשל עבירה מושלמת אחרת שבמעשה.

פטור עקב חרטה (תיקון מס' 39) תשנ"ד-1994
34. (א) משדל או מסייע לא יישא באחריות פלילית לשידול או לסיוע, או לנסיון לשידול, אם מנע את עשיית העבירה או את השלמתה, או אם הודיע בעוד מועד לרשויות על העבירה לשם מניעת עשייתה או השלמתה ועשה למטרה זו כמיטב יכולתו בדרך אחרת; ואולם, אין באמור כדי לגרוע מאחריות פלילית לעבירה מושלמת אחרת שבמעשה.
(ב) "רשויות", לענין סעיף זה - משטרת ישראל, או גוף אחר המוסמך על פי דין למנוע את עשיית העבירה או את השלמתה.
 

lol65

New member
לדעתי, לפי סעיף 28

סעיף 34 מדבר על שידול או סיוע בביצוע עבירה. התאבדות זו לא עבירה, ולכן דני הוא לא משדל או מסייע לעבירה. דני עצמו הוא מבצע העבירה - העבירה היא להביא אדם להתאבדות, ולא משנה באיזו דרך. לכן, נראה לי שהפטור של דני יבוא מסעיף 28, אבל זה בהחלט לא חד משמעי.
 
למעלה