שאלה בענין השתלה לעומת דיאליזה

jd99

New member
שאלה בענין השתלה לעומת דיאליזה

שלום רב, נתחיל בזה שאין לי יידע בנוגע להשתלות ולדיאליזה. אבי התחיל לעבור דיאליזה רק לפני כמה חודשים. המליצו לו לעבור השתלה בחו"ל. האם ניתן להמשיך בדיאליזה במשך שנים ארוכות?האם עדיף לעבור דיאליזה במשך שנים או שעדיף לעבור השתלה? מישהו עבר השתלה בלטביה? מה קורה לאחר השתלה? מבחינת הרגשה כללית, והאם זה "מחזיק" במשך הרבה שנים? הרבה תודה מראש.
 

D o r o t h y

New member
תשובה חלקית מאד

ראשית אני עצמי עדיין מטופלת בדיאליזה ושואפת לעבור השתלה בקרוב מבחינת ותק, הכרתי כבר אנשים שעושים דיאליזה יותר משלושים שנה, כך שזה אפשרי. אם זה יותר טוב מהשתלה? ממש לא . איכות החיים אף פעם אינה טובה עם דיאליזה (אם יש אפשרות אחרת כמובן). איני יודעת מה מצבו של אביך, מה גילו ומה מצבו הבריאותי מלבד מחלת הכליות שלו אבל סביר מאד שהשתלה יכולה להיטיב עמו. שוב איני יודעת מה קורה לאחר השתלה, את זה יוכלו לספר לך אחרים כאן, אבל בעניין "כמה זהמן זה יחזיק" את זה אי אפשר לדעת, זה עניין של מזל, ואם יש מזל זה יכול להחזיק מעל 10-15 שנים אם אים מזל זה יכול להחזיק פחות משנה וברור שגם אם יש מזל חייבים להיות ילדים טובים ולשמור על הכליה היטב.
 
לא רק מזל

תוחלת החיים של השתל תלויה גם במחלה הבסיסית שפגעה בכליותיו של אביך והאם היא בשליטה. יש מחלות שסיכוייהן לפגוע בשתל הם 100% ויש כאלו ש 0. שאלי את רופאיו של אביך. בזמנו שהייתי מטופלת בדיאליזה והתעתדתי לצאת להשתלה, אמרה לי אחות מהמחלקה שלעבור השתלת כליה זה להחליף מחלה אחת במחלה אחרת - קלה יותר. דבריה הטרידו אותי כי היו לי ציפיות גבוהות מאוד מההשתלה. הן אכן התממשו למשך שנה אחת ואחר כך, נוכחתי לדעת, לדאבוני, כי הצדק עמה.
 

miko007

New member
תשובה

שלום, אני חולה כליות מגיל 0 עברתי השתלה בגיל 15 ועכשיו אני בן 29 והתחלתי דיאליזה לפני 3 חודשים... עוד חודש אני עובר השתלה בארץ מאחותי. אין מה להשוות את איכות החיים שלאחר השתלה לעומת דיאליזה, זה במידה והכל תקין... אני באופן אישי ממליץ לכל מי שיכול מבחינה בריאותית לעבור השתלה שלא יחשוב פעמיים ויעבור
 
למעלה