שאלה בקשר לכרטיס קול

mr. man

New member
שאלה בקשר לכרטיס קול

ברשותי יש כרטיס קול Sound Blaster AWE64. בהגדרות של המיקסר שלו יש אפשרות לכוון את עוצמת הבאס והטרבל. האם ישנה אפשרות לבטל הגדרות אלו? אני רוצה שהכרטיס קול לא יגע לא בבס ולא בטרבל. אני רוצה שזה ישאר כמו שזה אמור להיות. הגדרות של בס וטרבל יש לי במגבר אם אני צריך.
 

eYaL

New member
מכיר..

היה לי בעבר את כרטיס הקול הזה,אגב אחלה כרטיס. את ההגדרות האלה לא ניתן לבטל,זה פשוט חלק מהדרייברים מה שכן,שים את העוצמה של הבאס והטראבל במרכז,ואת השאר תכון במגבר. eYaL
 

mr. man

New member
נכון

עכשיו נכנסתי למיקסר מהתוכנה של קריאיטיב ושם אני רואה את המספרים תאכלס. אז שמתי את זה על 0db, בדיוק באמצע כמו שאמרת. בקשר לכרטיס עצמו: אולי זה כרטיס טוב לשימוש יומיומי ומשחקים אבל כשמנסים לעשות מוזיקה, זה לא בדיוק הולך. יש המון (-60db בערך) רעש בכניסה של הליין-אין, שלא נדבר על הכניסה של המיקרופון. אין לו תמיכה ביותר מ 16/44.1... לא משהו טוב במיוחד.
 

eYaL

New member
ממ

הכרטיס הזה הוא כרטיס 16 ביט בלבד.. מה שכן.יש לו מיקסר בילט אין ,אז הוא יותר טוב משאר כרטיסי ה 16 ביט שאני מכיר. יש כיום גם 128 ביט...אבל שוב..תלוי בשביל מה אתה צריך... eYaL
 

mr. man

New member
ביטים

מה שרשום לך 64 ביט, 128 ביט ועוד כל מיני מספרים מנופחים זה מספר הצלילים שהכרטיס מסוגל להשמיע בו זמנית (מה שנקרא בשפה מקצועית פוליפוניה). הביטים האמיתיים של הכרטיס זה משהו אחר לגמרי. אתה לא תמצא יותר מ-16 ביט על כרטיס קול ביתי. אפילו SB Live Platinum שנחשב כרטיס מצוין עובד רק על 16 ביט. כשאתה שומע קובץ וויב לדוגמא, רשום לך שהקובץ הוא 16 ביט, נכון? אלו הביטים של הכרטיס קול. זה אולי מספיק לסאונד ביתי, אבל כשעושים עיבוד צליל מקצועי 16 ביטים לא מספיקים בכלל. לזה יש כרטיסים של 24 ביט. זה הרבה יותר מקצועי, וכרטיס כזה עולה בין 1500-10000 ש``ח. כאלה לא תמצא בחנויות מחשבים. אם אתה רוצה עוד הסברים על מה זה הביטים האלה, אני אשמח להסביר.
 

eYaL

New member
ממ...רעיון..!

אשמח אם תפרסם הודעה עם הסבר מפורט על ביטים.! eYaL
 
למעלה