שאלה בקשר לרכבת הקלה בי-ם

מצב
הנושא נעול.
שאלה בקשר לרכבת הקלה בי-ם

שאלה בקשר לרכבת הקלה בי-ם
כמו שכבר רובנו יודעים תאריך היעד לפתיחת הקו הראשון הוא סתיו 2008{רוב הסיכויים שזה לא יעמוד במבחן המציאות}השאלה שלי היא הרי מתוכננים שמונה קוים בשנת 2020 בי-ם אז אם קו אחד לוקח להם כל כך הרבה זמן אז איך יעמדו ב8 קוים ועוד משהו מה באמת מתקדם עם הקוים הנוספים יש מכרזים משהו מתקדם שם
 
אה ועוד משהו ששכתי בשאלה הראשונה

שאלה בקשר לרכבת הקלה בי-ם
כמו שכבר רובנו יודעים תאריך היעד לפתיחת הקו הראשון הוא סתיו 2008{רוב הסיכויים שזה לא יעמוד במבחן המציאות}השאלה שלי היא הרי מתוכננים שמונה קוים בשנת 2020 בי-ם אז אם קו אחד לוקח להם כל כך הרבה זמן אז איך יעמדו ב8 קוים ועוד משהו מה באמת מתקדם עם הקוים הנוספים יש מכרזים משהו מתקדם שם
אה ועוד משהו ששכתי בשאלה הראשונה
האם החיבור להדסה עין כרם יחשב כקו בפני עצמו או שזה יהיה המשך טבעי לפי מה שהבנתי לקו הראשון
 

mucool2

New member
ככל הנראה המשך הקו

אה ועוד משהו ששכתי בשאלה הראשונה
האם החיבור להדסה עין כרם יחשב כקו בפני עצמו או שזה יהיה המשך טבעי לפי מה שהבנתי לקו הראשון
ככל הנראה המשך הקו
ממש לא הגיוני להקצות קו מיוחד להמשך, אבל איך שהדברים מתנהלים אי אפשר לדעת...
 

אורי404

New member
"כל ההתחלות קשות". סביר להניח שאחרי

שאלה בקשר לרכבת הקלה בי-ם
כמו שכבר רובנו יודעים תאריך היעד לפתיחת הקו הראשון הוא סתיו 2008{רוב הסיכויים שזה לא יעמוד במבחן המציאות}השאלה שלי היא הרי מתוכננים שמונה קוים בשנת 2020 בי-ם אז אם קו אחד לוקח להם כל כך הרבה זמן אז איך יעמדו ב8 קוים ועוד משהו מה באמת מתקדם עם הקוים הנוספים יש מכרזים משהו מתקדם שם
"כל ההתחלות קשות". סביר להניח שאחרי
שסוף-סוף יהיה קו של רכבת קלה, יראו כמה זה טוב שיש רכבת קלה, ואז בפיתוח הקווים הנוספים יהיו פחות (באופן יחסי) ביוקרטיות וזמן העבודה יהיה פחות איטי.
 
ובקשר לקוים האחרים עדיין מעוניינים

"כל ההתחלות קשות". סביר להניח שאחרי
שסוף-סוף יהיה קו של רכבת קלה, יראו כמה זה טוב שיש רכבת קלה, ואז בפיתוח הקווים הנוספים יהיו פחות (באופן יחסי) ביוקרטיות וזמן העבודה יהיה פחות איטי.
ובקשר לקוים האחרים עדיין מעוניינים
להקים אותם כי אני לא רואה שום התעסקות איתם מלבד הקו הראשון והחיבור להדסה
 

mucool2

New member
לא יהיו שמונה קווי רק"ל!

שאלה בקשר לרכבת הקלה בי-ם
כמו שכבר רובנו יודעים תאריך היעד לפתיחת הקו הראשון הוא סתיו 2008{רוב הסיכויים שזה לא יעמוד במבחן המציאות}השאלה שלי היא הרי מתוכננים שמונה קוים בשנת 2020 בי-ם אז אם קו אחד לוקח להם כל כך הרבה זמן אז איך יעמדו ב8 קוים ועוד משהו מה באמת מתקדם עם הקוים הנוספים יש מכרזים משהו מתקדם שם
לא יהיו שמונה קווי רק"ל!
לכל היותר מת"צים. תראה מה עשו לקו השני ("הכחול") ותבין לאן כל הפרויקט הזה הולך.
 

Ronis13

New member
מהו המסלול הראשון של הרכבת הקלה?

לא יהיו שמונה קווי רק"ל!
לכל היותר מת"צים. תראה מה עשו לקו השני ("הכחול") ותבין לאן כל הפרויקט הזה הולך.
מהו המסלול הראשון של הרכבת הקלה?
שיהיה ראשון? קשור לרחוב יפו?
 

mucool2

New member
קשור מאוד

מהו המסלול הראשון של הרכבת הקלה?
שיהיה ראשון? קשור לרחוב יפו?
קשור מאוד
יש מפות באתר שלהם. המסלול הוא מפסגת זאב (אולי אפילו נוה יעקב) בצפון, דרך שועפט לצומת הגבעה הצרפתית, דרומה לאורך כביש מס 1 (עירוני - רח' חיים ברלב), מערבה לאורך חומת העיר העתיקה לאורך רח' יפו (כמעט לכל אורכו) מכיכר ספרא עד לתחנה המרכזית, בגשר מעל הכניסה לעיר ולאורך שד' הרצל עד "הפסל האדום" שאחרי הר הרצל (הפסל הוזז מהמקום ויוחזר עם סיום העבודות).
 

mucool2

New member
צריך להיות פסיק

קשור מאוד
יש מפות באתר שלהם. המסלול הוא מפסגת זאב (אולי אפילו נוה יעקב) בצפון, דרך שועפט לצומת הגבעה הצרפתית, דרומה לאורך כביש מס 1 (עירוני - רח' חיים ברלב), מערבה לאורך חומת העיר העתיקה לאורך רח' יפו (כמעט לכל אורכו) מכיכר ספרא עד לתחנה המרכזית, בגשר מעל הכניסה לעיר ולאורך שד' הרצל עד "הפסל האדום" שאחרי הר הרצל (הפסל הוזז מהמקום ויוחזר עם סיום העבודות).
צריך להיות פסיק
לפני "לאורך רח' יפו".
 
אוקיי בוא נאמר שלא יהיו 8 קוי רכבת

לא יהיו שמונה קווי רק"ל!
לכל היותר מת"צים. תראה מה עשו לקו השני ("הכחול") ותבין לאן כל הפרויקט הזה הולך.
אוקיי בוא נאמר שלא יהיו 8 קוי רכבת
קלה למרות שבתוכניות של תוכנית אב לי-ם לתחבורה מופיעים 8 קוים בנוסף למת"צים... כמה אתה מעריך יהיו?
 

mucool2

New member
אם הייתי נביא...

אוקיי בוא נאמר שלא יהיו 8 קוי רכבת
קלה למרות שבתוכניות של תוכנית אב לי-ם לתחבורה מופיעים 8 קוים בנוסף למת"צים... כמה אתה מעריך יהיו?
אם הייתי נביא...
היו כותבים עלי ספר בתנ"ך.
 
חחחחחחח ביקשתי רק הערכה מעין

אם הייתי נביא...
היו כותבים עלי ספר בתנ"ך.
חחחחחחח ביקשתי רק הערכה מעין
סקר כזה בהנחה שעוד אנשים יקראו את השירשור ויזרקו מספרים אבל לא משנה נקווה שיהיו 8 כמו התוכנית המקורית ואף יותר
 

alantan

New member
שימו לב שה-"שמונה" קוים זה קצת בלוף

שאלה בקשר לרכבת הקלה בי-ם
כמו שכבר רובנו יודעים תאריך היעד לפתיחת הקו הראשון הוא סתיו 2008{רוב הסיכויים שזה לא יעמוד במבחן המציאות}השאלה שלי היא הרי מתוכננים שמונה קוים בשנת 2020 בי-ם אז אם קו אחד לוקח להם כל כך הרבה זמן אז איך יעמדו ב8 קוים ועוד משהו מה באמת מתקדם עם הקוים הנוספים יש מכרזים משהו מתקדם שם
שימו לב שה-"שמונה" קוים זה קצת בלוף
אם תסתכלו במפה המצורפת, תוכלו לראות שאומנם מדובר במתווה שירות של 8 קווים, אבל בואו נראה כמה בניה דרושה מעבר לקו הראשון: - קו מס' 2 מורכב משלושה קטעים, ולפי הערכתי הקמתו יארך אולי כשנתיים מרגע תחילת העבודות:
הקטע המרכזי הוא הסבת המת"צ הנבנה כעת בקטע שבין שטראוס לגן הפעמון למתכונת של רק"ל.
משטראוס לפסגת זאב ישתמש במסילות של קו מס' 1. משם הארכה עד לנווה יעקב.
תוספת מגן הפעמון עד מלחה. - קו מס' 3: בסה"כ שלוחה מקו מס' 1 לעטרות. - קו מס' 4 מורכב משלושה קטעים:
ממלחה עד שטראוס באותו מסלול כמו קו 2.
הסבת המת"צ הנבנה כעת בקטע שבין שטראוס להר חוצבים.
קטע חדש מהר חוצבים לרמות. - קו מס' 5 מורכב משלושה קטעים:
ברובו חופף לקו מס' 4.
הסבת המת"צ מגן הפעמון עד תלפיות.
קטע חדש מתלפיות עד גילה. - קו מס' 6 מורכב משלושה קטעים:
ברובו חופף לקו מס' 1 ובקטע הדרומי שלו לקו מס' 5.
קטע חדש קצרצר מגן הפעמון עד ככר ספרא דרך רח' דוד המלך. - קו מס' 7 הוא בדיחה - כמו קו 1, עם שלוחה קצרצרה מככר ספרא לשער יפו. - קו מס' 8 הוא קו חדש לגמרי אז לסיכום מה היה לנו? - הסבת המת"צ לרק"ל - פסגת זאב עד נווה יעקב - גילה עד ככר ספרא דרך רח' דוד המלך (חלק על מתווה המת"צ) - מלחה עד גן הפעמון - הר חוצבים עד רמות - שלוחה לעטרות - ככר ספרא עד שער יפו לא מעט, אך לא מאמץ כביר כמו שעשוי להשתמע מהתאור "8 קווים".
 

alantan

New member
סליחה, שכחתי להכליל את קו 8 בסיכום

שימו לב שה-"שמונה" קוים זה קצת בלוף
אם תסתכלו במפה המצורפת, תוכלו לראות שאומנם מדובר במתווה שירות של 8 קווים, אבל בואו נראה כמה בניה דרושה מעבר לקו הראשון: - קו מס' 2 מורכב משלושה קטעים, ולפי הערכתי הקמתו יארך אולי כשנתיים מרגע תחילת העבודות:
הקטע המרכזי הוא הסבת המת"צ הנבנה כעת בקטע שבין שטראוס לגן הפעמון למתכונת של רק"ל.
משטראוס לפסגת זאב ישתמש במסילות של קו מס' 1. משם הארכה עד לנווה יעקב.
תוספת מגן הפעמון עד מלחה. - קו מס' 3: בסה"כ שלוחה מקו מס' 1 לעטרות. - קו מס' 4 מורכב משלושה קטעים:
ממלחה עד שטראוס באותו מסלול כמו קו 2.
הסבת המת"צ הנבנה כעת בקטע שבין שטראוס להר חוצבים.
קטע חדש מהר חוצבים לרמות. - קו מס' 5 מורכב משלושה קטעים:
ברובו חופף לקו מס' 4.
הסבת המת"צ מגן הפעמון עד תלפיות.
קטע חדש מתלפיות עד גילה. - קו מס' 6 מורכב משלושה קטעים:
ברובו חופף לקו מס' 1 ובקטע הדרומי שלו לקו מס' 5.
קטע חדש קצרצר מגן הפעמון עד ככר ספרא דרך רח' דוד המלך. - קו מס' 7 הוא בדיחה - כמו קו 1, עם שלוחה קצרצרה מככר ספרא לשער יפו. - קו מס' 8 הוא קו חדש לגמרי אז לסיכום מה היה לנו? - הסבת המת"צ לרק"ל - פסגת זאב עד נווה יעקב - גילה עד ככר ספרא דרך רח' דוד המלך (חלק על מתווה המת"צ) - מלחה עד גן הפעמון - הר חוצבים עד רמות - שלוחה לעטרות - ככר ספרא עד שער יפו לא מעט, אך לא מאמץ כביר כמו שעשוי להשתמע מהתאור "8 קווים".
סליחה, שכחתי להכליל את קו 8 בסיכום
 

mucool2

New member
בשלב הזה ייסללו רק שניים

שימו לב שה-"שמונה" קוים זה קצת בלוף
אם תסתכלו במפה המצורפת, תוכלו לראות שאומנם מדובר במתווה שירות של 8 קווים, אבל בואו נראה כמה בניה דרושה מעבר לקו הראשון: - קו מס' 2 מורכב משלושה קטעים, ולפי הערכתי הקמתו יארך אולי כשנתיים מרגע תחילת העבודות:
הקטע המרכזי הוא הסבת המת"צ הנבנה כעת בקטע שבין שטראוס לגן הפעמון למתכונת של רק"ל.
משטראוס לפסגת זאב ישתמש במסילות של קו מס' 1. משם הארכה עד לנווה יעקב.
תוספת מגן הפעמון עד מלחה. - קו מס' 3: בסה"כ שלוחה מקו מס' 1 לעטרות. - קו מס' 4 מורכב משלושה קטעים:
ממלחה עד שטראוס באותו מסלול כמו קו 2.
הסבת המת"צ הנבנה כעת בקטע שבין שטראוס להר חוצבים.
קטע חדש מהר חוצבים לרמות. - קו מס' 5 מורכב משלושה קטעים:
ברובו חופף לקו מס' 4.
הסבת המת"צ מגן הפעמון עד תלפיות.
קטע חדש מתלפיות עד גילה. - קו מס' 6 מורכב משלושה קטעים:
ברובו חופף לקו מס' 1 ובקטע הדרומי שלו לקו מס' 5.
קטע חדש קצרצר מגן הפעמון עד ככר ספרא דרך רח' דוד המלך. - קו מס' 7 הוא בדיחה - כמו קו 1, עם שלוחה קצרצרה מככר ספרא לשער יפו. - קו מס' 8 הוא קו חדש לגמרי אז לסיכום מה היה לנו? - הסבת המת"צ לרק"ל - פסגת זאב עד נווה יעקב - גילה עד ככר ספרא דרך רח' דוד המלך (חלק על מתווה המת"צ) - מלחה עד גן הפעמון - הר חוצבים עד רמות - שלוחה לעטרות - ככר ספרא עד שער יפו לא מעט, אך לא מאמץ כביר כמו שעשוי להשתמע מהתאור "8 קווים".
בשלב הזה ייסללו רק שניים
מבין הקווים שבמפה - 1 (האדום) ו-5 (ששינה את צבעו לכחול והפך למסלול אוטובוס מונחה), שאין ביניהם כל חפיפה (נק' מפגש בצומת יפו-קינג ג'ורג').
 

alantan

New member
חשוב באמת להבהיר את הנקודה הזאת

בשלב הזה ייסללו רק שניים
מבין הקווים שבמפה - 1 (האדום) ו-5 (ששינה את צבעו לכחול והפך למסלול אוטובוס מונחה), שאין ביניהם כל חפיפה (נק' מפגש בצומת יפו-קינג ג'ורג').
חשוב באמת להבהיר את הנקודה הזאת
התכוונתי להמחיש את ההפרש הלא-עצום בין מה שבונים היום לבין מה שמובטח לשנת 2020 בתשובה לשאלה "אם קו אחד לוקח להם כל כך הרבה זמן אז איך יעמדו ב8 קוים?" בכל זאת, לא ברור אם ומתי יוציאו את התכנית המלאה לפועל.
 

mucool2

New member
"התכנית המלאה" נראית לי לא יותר

חשוב באמת להבהיר את הנקודה הזאת
התכוונתי להמחיש את ההפרש הלא-עצום בין מה שבונים היום לבין מה שמובטח לשנת 2020 בתשובה לשאלה "אם קו אחד לוקח להם כל כך הרבה זמן אז איך יעמדו ב8 קוים?" בכל זאת, לא ברור אם ומתי יוציאו את התכנית המלאה לפועל.
"התכנית המלאה" נראית לי לא יותר
מ"הצהרת כוונות".
 

alantan

New member
התכנית המלאה היא חלק מתכנית האב

"התכנית המלאה" נראית לי לא יותר
מ"הצהרת כוונות".
התכנית המלאה היא חלק מתכנית האב
השאלה היא האם יוציאו את תכנית האב אל הפועל. גם אם יוציאו, האם יהיה זה במתכונת של מת"צ או של רכבות קלות? יש לי תחושה די דומה לשלך, שלא ימהרו לפתח את כל הרשת, למרות שאם המת"צ המתוכנן ינחל הצלחה, אולי יפתחו את שאר הקוים כמת"צ. אגב, בעולם יש ויכוח על הכדאיות הכלכלית של רכבות קלות. אני (ורוב תומכי התחבורה הציבורית למיניהם) חושבים שהדבר מצוין. ישנם מספר אירגונים שחרטו על דגלם מאבק ברכבות קלות, והם תומכים בדרך כלל בהקמת מת"צ (ואף מסלולים מונחים) במקומם. מרביתם של ארגונים אלו ממוקמים בארה"ב ומשתייכים ברובם לימין הכלכלי והחברתי. כסיסמא הם מתנגדים לפרויקטים ממשלתיים, ויש מספר לא מבוטל מהם שהם בעלי קשרים לתעשיית הרכב. עוד אחד מהמנטרות של חלק מאירגונים אלה היא ה-PRT - ה-Personal Rapid Transit, רשת מתוחכמת של מוניות שנוסעות לבדן על מסלולים עיליים. אומנם מדובר ברעיון מאוד מושך, אבל עד כה לא הוכח כמעשי. ישנן מספר בעיות עקרוניות במעשיות של הרעיון הזה, בין היתר הצורך ברישות כל מערכת הדרכים והמשך עידוד הפרבור ופיזור אוכלוסיה, וכמו כן בעיות אלגוריתמיות הנוגעות לקיבולת וזמינות. לסיום, מספר אירגונים שעוינים לרכבות קלות דוחפים בכל אפשרות את המונורייל. המונורייל הוא אומנם אפשרי מבחינה מעשי, אבל בינתיים לא נחל הצלחה מרובה בעולם. ניתן לספור על יד אחת (אולי שתיים) את מספר מערכות המונורייל בעולם, המפורסמות שבהן נמצאות בסידני ובסיאטל. מדובר בדרך כלל בקו בודד עם תדירות וקיבולת לא מרשימה, ומספר תחנות קטן. משום מה, מערכות כאלה תמיד נגדעו באיבן, או בכל אופן, לא הפכו לרשתות עם מספר קוים הנפרסים לכל אורך העיר. למונורייל יש חוסר נגישות של נכים מכיוון שהוא עובר בגובה הקומה השניה ובדרך כלל אי אפשר להקים מעלית בכל תחנה. כמו כן, ומאותה סיבה, המונורייל מעורר התנגדויות רבות של בעלי בתים.
 
ההפרש בין מה שנבנה היום לבין מה

חשוב באמת להבהיר את הנקודה הזאת
התכוונתי להמחיש את ההפרש הלא-עצום בין מה שבונים היום לבין מה שמובטח לשנת 2020 בתשובה לשאלה "אם קו אחד לוקח להם כל כך הרבה זמן אז איך יעמדו ב8 קוים?" בכל זאת, לא ברור אם ומתי יוציאו את התכנית המלאה לפועל.
ההפרש בין מה שנבנה היום לבין מה
שמובטח ב2020 הוא אדיר רק תחשוב על כל התחנות שיהיה צריך לבנות בשביל שמונה קוים שלא לדבר על התשתית שיהיה צריך לפנות
 

alantan

New member
תחנות ותשתיות - לא אדיר כל כך

ההפרש בין מה שנבנה היום לבין מה
שמובטח ב2020 הוא אדיר רק תחשוב על כל התחנות שיהיה צריך לבנות בשביל שמונה קוים שלא לדבר על התשתית שיהיה צריך לפנות
תחנות ותשתיות - לא אדיר כל כך
תחנות של רק"ל: מדובר בסך הכל ברציף מסכן - הגבהה מסויימת של המדרכה לאורך קטע העצירה, שלט, סככה ומכונת כרטיסים. לא איזה מבנה של רכבת תחתית. לפעמים אפילו לא מגביהים את המדרכה, ומדובר בתחנת אוטובוס לכל דבר! תשתיות - כמו שכתבתי, חלק ניכר מאותם קוים ישתמשו בקו מספר 1 ממילא. עוד חלק ניכר ישתמש בתוואי של המת"צ, שכחלק מהקמתו מפנים כבר היום תשתיות למיטב הבנתי. מה שנשאר מעבר לכך מבחינת ק"מ של פינוי תשתיות שנותר לעשות הוא באורך של שנים בערך מהאורך של קו מספר 1. מבחינת אורך ק"מ מסילה שיש להקים, נותרו עוד שנים, שלושה פרוייקטים בסדר גודל של קו מספר 1.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה