שאלה בקשר לרכבת הקלה בי-ם

מצב
הנושא נעול.
אני בכל אופן מאד מקווה שהכל יבנה

תחנות ותשתיות - לא אדיר כל כך
תחנות של רק"ל: מדובר בסך הכל ברציף מסכן - הגבהה מסויימת של המדרכה לאורך קטע העצירה, שלט, סככה ומכונת כרטיסים. לא איזה מבנה של רכבת תחתית. לפעמים אפילו לא מגביהים את המדרכה, ומדובר בתחנת אוטובוס לכל דבר! תשתיות - כמו שכתבתי, חלק ניכר מאותם קוים ישתמשו בקו מספר 1 ממילא. עוד חלק ניכר ישתמש בתוואי של המת"צ, שכחלק מהקמתו מפנים כבר היום תשתיות למיטב הבנתי. מה שנשאר מעבר לכך מבחינת ק"מ של פינוי תשתיות שנותר לעשות הוא באורך של שנים בערך מהאורך של קו מספר 1. מבחינת אורך ק"מ מסילה שיש להקים, נותרו עוד שנים, שלושה פרוייקטים בסדר גודל של קו מספר 1.
אני בכל אופן מאד מקווה שהכל יבנה
בסופו של דבר כי רכבות הרבה פחות מזהמות מאוטובוסים
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif גם אני

אני בכל אופן מאד מקווה שהכל יבנה
בסופו של דבר כי רכבות הרבה פחות מזהמות מאוטובוסים
גם אני
 

mucool2

New member
תוספת (חיזוק) לדבריו של אלן

תחנות ותשתיות - לא אדיר כל כך
תחנות של רק"ל: מדובר בסך הכל ברציף מסכן - הגבהה מסויימת של המדרכה לאורך קטע העצירה, שלט, סככה ומכונת כרטיסים. לא איזה מבנה של רכבת תחתית. לפעמים אפילו לא מגביהים את המדרכה, ומדובר בתחנת אוטובוס לכל דבר! תשתיות - כמו שכתבתי, חלק ניכר מאותם קוים ישתמשו בקו מספר 1 ממילא. עוד חלק ניכר ישתמש בתוואי של המת"צ, שכחלק מהקמתו מפנים כבר היום תשתיות למיטב הבנתי. מה שנשאר מעבר לכך מבחינת ק"מ של פינוי תשתיות שנותר לעשות הוא באורך של שנים בערך מהאורך של קו מספר 1. מבחינת אורך ק"מ מסילה שיש להקים, נותרו עוד שנים, שלושה פרוייקטים בסדר גודל של קו מספר 1.
תוספת (חיזוק) לדבריו של אלן
יש חפיפה רבה מאוד בין שמונת הקווים. כדי להשלים את המערכת מעבר לשני הקווים העיקריים (מס' 1 מצפון-מזרח לדרום-מערב העיר ומס' 5 מצפון-מערב לדרום-מזרח) דרושות רק 2 תוספות של קווים לא ארוכים במיוחד: קו 8 (עוקף מרכז העיר מצפון - מהר הצופים דרך בר אילן לגבעת שאול) והקטע הדרומי של קווים 2/4 (מגן הפעמון למלחה דרך עמק רפאים). כל השאר הם שלוחות די קצרות, ואני אפילו לא בטוח שכולן ייסללו, או שיש בהן צורך ממשי (כמו השלוחה מככר ספרא לשער יפו).
 

אדיה

New member
הערה לגבי עיצוב המפה

שימו לב שה-"שמונה" קוים זה קצת בלוף
אם תסתכלו במפה המצורפת, תוכלו לראות שאומנם מדובר במתווה שירות של 8 קווים, אבל בואו נראה כמה בניה דרושה מעבר לקו הראשון: - קו מס' 2 מורכב משלושה קטעים, ולפי הערכתי הקמתו יארך אולי כשנתיים מרגע תחילת העבודות:
הקטע המרכזי הוא הסבת המת"צ הנבנה כעת בקטע שבין שטראוס לגן הפעמון למתכונת של רק"ל.
משטראוס לפסגת זאב ישתמש במסילות של קו מס' 1. משם הארכה עד לנווה יעקב.
תוספת מגן הפעמון עד מלחה. - קו מס' 3: בסה"כ שלוחה מקו מס' 1 לעטרות. - קו מס' 4 מורכב משלושה קטעים:
ממלחה עד שטראוס באותו מסלול כמו קו 2.
הסבת המת"צ הנבנה כעת בקטע שבין שטראוס להר חוצבים.
קטע חדש מהר חוצבים לרמות. - קו מס' 5 מורכב משלושה קטעים:
ברובו חופף לקו מס' 4.
הסבת המת"צ מגן הפעמון עד תלפיות.
קטע חדש מתלפיות עד גילה. - קו מס' 6 מורכב משלושה קטעים:
ברובו חופף לקו מס' 1 ובקטע הדרומי שלו לקו מס' 5.
קטע חדש קצרצר מגן הפעמון עד ככר ספרא דרך רח' דוד המלך. - קו מס' 7 הוא בדיחה - כמו קו 1, עם שלוחה קצרצרה מככר ספרא לשער יפו. - קו מס' 8 הוא קו חדש לגמרי אז לסיכום מה היה לנו? - הסבת המת"צ לרק"ל - פסגת זאב עד נווה יעקב - גילה עד ככר ספרא דרך רח' דוד המלך (חלק על מתווה המת"צ) - מלחה עד גן הפעמון - הר חוצבים עד רמות - שלוחה לעטרות - ככר ספרא עד שער יפו לא מעט, אך לא מאמץ כביר כמו שעשוי להשתמע מהתאור "8 קווים".
הערה לגבי עיצוב המפה
כידוע במפות סכמטיות מסוג זה מחפשים דרכים להצגה בהירה וקליטה של המערכת על חשבון דיוק גיאוגרפי והדוגמא המוצלחת המוכרת היא כמובן מפת התחתית של לונדון. במפה הירושלמית מסלולו של קו 1 נראה מוזר - הקו עושה מעין פיתול לאזור שהוא למעשה ליבה של העיר. שימו לב גם למסלול קו 4 שבמציאות הוא פחות מפותל. מדוע מעצבי המפה לא בחרו להציג אץ הקטע המרכזי של קו 1 - מהתחנה המרכזית עד סמוך לעיר העתיקה לכל אורכו של רחוב יפו - בצורה מכובדת יותר: אופקי משמאל לימין בקנה מידה גדול יותר? כך הקו הבא (5) יובלט כקו צפון- דרום וההצטלבות ביניהם ביפו - המלך ג'ורג' תקבל את ההדגש הרצוי? יובל
 

mucool2

New member
לדעתי אתה מגזים

הערה לגבי עיצוב המפה
כידוע במפות סכמטיות מסוג זה מחפשים דרכים להצגה בהירה וקליטה של המערכת על חשבון דיוק גיאוגרפי והדוגמא המוצלחת המוכרת היא כמובן מפת התחתית של לונדון. במפה הירושלמית מסלולו של קו 1 נראה מוזר - הקו עושה מעין פיתול לאזור שהוא למעשה ליבה של העיר. שימו לב גם למסלול קו 4 שבמציאות הוא פחות מפותל. מדוע מעצבי המפה לא בחרו להציג אץ הקטע המרכזי של קו 1 - מהתחנה המרכזית עד סמוך לעיר העתיקה לכל אורכו של רחוב יפו - בצורה מכובדת יותר: אופקי משמאל לימין בקנה מידה גדול יותר? כך הקו הבא (5) יובלט כקו צפון- דרום וההצטלבות ביניהם ביפו - המלך ג'ורג' תקבל את ההדגש הרצוי? יובל
לדעתי אתה מגזים
המפה נראית לי בסדר גמור. לא מפורטת מדי ובכל זאת סבירה מבחינה גיאוגרפית. אבל, איך אומרים, על טעם ועל ריח...
 

אדיה

New member
ראיתי גם מפות אחרות

לדעתי אתה מגזים
המפה נראית לי בסדר גמור. לא מפורטת מדי ובכל זאת סבירה מבחינה גיאוגרפית. אבל, איך אומרים, על טעם ועל ריח...
ראיתי גם מפות אחרות
מתישהו בסוף שנות ה 90 התפרסמה לראשונה בעתונים סכמת שמונת הקווים ואז רחוב יפו הוצג בבירור כציר מזרח - מערב. מבחינה גראפית/דידקטית זו היתה הצגה מוצלחת בהרבה.
 

OMER G17

New member
אני מאמין שאם הדגש בירושלים יהיה על

שאלה בקשר לרכבת הקלה בי-ם
כמו שכבר רובנו יודעים תאריך היעד לפתיחת הקו הראשון הוא סתיו 2008{רוב הסיכויים שזה לא יעמוד במבחן המציאות}השאלה שלי היא הרי מתוכננים שמונה קוים בשנת 2020 בי-ם אז אם קו אחד לוקח להם כל כך הרבה זמן אז איך יעמדו ב8 קוים ועוד משהו מה באמת מתקדם עם הקוים הנוספים יש מכרזים משהו מתקדם שם
אני מאמין שאם הדגש בירושלים יהיה על
רכבות במקום לבנות עוד ועוד כבישים שעושים רק רע מבחינה תחבורתית כלכלית חברתית וסביבתית אז יש סיכוי לסיים את כל הפרוייקטים הקשורים בירושלים...הקו המהיר כולל חיבור דרך מרכז העיר למלחה ואולי תחנה בחאן...וכל קווי הרכבת הקלה....זה יעשה כל כך טוב לעיר הזאת...הרבה יותר מכל כביש אחר כמו הכבישים שנבנים עכשיו מסביב לעיר מסיבה לא ממש ברורה
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif

אני מאמין שאם הדגש בירושלים יהיה על
רכבות במקום לבנות עוד ועוד כבישים שעושים רק רע מבחינה תחבורתית כלכלית חברתית וסביבתית אז יש סיכוי לסיים את כל הפרוייקטים הקשורים בירושלים...הקו המהיר כולל חיבור דרך מרכז העיר למלחה ואולי תחנה בחאן...וכל קווי הרכבת הקלה....זה יעשה כל כך טוב לעיר הזאת...הרבה יותר מכל כביש אחר כמו הכבישים שנבנים עכשיו מסביב לעיר מסיבה לא ממש ברורה
 

amirv

New member
אל תתרגשו יותר מדי

אני מאמין שאם הדגש בירושלים יהיה על
רכבות במקום לבנות עוד ועוד כבישים שעושים רק רע מבחינה תחבורתית כלכלית חברתית וסביבתית אז יש סיכוי לסיים את כל הפרוייקטים הקשורים בירושלים...הקו המהיר כולל חיבור דרך מרכז העיר למלחה ואולי תחנה בחאן...וכל קווי הרכבת הקלה....זה יעשה כל כך טוב לעיר הזאת...הרבה יותר מכל כביש אחר כמו הכבישים שנבנים עכשיו מסביב לעיר מסיבה לא ממש ברורה
אל תתרגשו יותר מדי
הקמת קו רכבת קלה היא קודם כל פונקציה של כמות הנוסעים החזויה, כאשר הקו האדום שהוחלט על הקמתו הוא גבולי ולא בטוח שיהיה כדאי כלכלית. בתוואי השני (דרך חברון, קינג ג'ורג, הר חוצבים, רמות) צופים תנועת נוסעים קטנה יותר ולכן הולכים על upgrade bus. אני לא מאמין שהוא אי פעם יהפוך לרכבת קלה. הרק"ל עלתה כל כך הרבה כסף בעיקר בגלל שתפסו עליה טרמפ לדברים כמו החלפת ביוב, הקמת חניוני חנה וסע, בניית ארבע כיכרות חדשות במרכז העיר, תכנון כל התח"צ מחדש (גם זה שלא קשור לתוואי הרק"ל) וסקרי תחבורה ברדיוס של 100 ק"מ מסביב לירושלים, ניקוי מבנים הסטוריים במרכז העיר, מדרכות חדשות, שיקום כבישים מסביב לרק"ל (אגריפס, שמואל הנגיד, הנביאים), פרוקטים תחבורתיים עתירי ממון כמנהרת צה"ל, הכשרת מתחמים מוזנחים לפיתוח (מתחם עומריה) ועוד ועוד. זה טוב כי ירושלים היתה צריכה את כל הפרויקטים האלה ולא היתה מצלךיחה להרימם ללא הגג של הרכבת הקלה, וזה רע בגלל שהם מפנים את חיצי המבקרים לרכבת הקלה כדבר רע ובזבזני מעיקרו שכנראה יטרפד את המשך פיתוח המערכת. נ.ב. אל תייחסו למספרי הקווים במפה כ"סדר פעולות לביצוע" המפה הזו כבר די אנכרוניסטית.
 
אתה צודק בעיקרון נראה לי שהמשך

אל תתרגשו יותר מדי
הקמת קו רכבת קלה היא קודם כל פונקציה של כמות הנוסעים החזויה, כאשר הקו האדום שהוחלט על הקמתו הוא גבולי ולא בטוח שיהיה כדאי כלכלית. בתוואי השני (דרך חברון, קינג ג'ורג, הר חוצבים, רמות) צופים תנועת נוסעים קטנה יותר ולכן הולכים על upgrade bus. אני לא מאמין שהוא אי פעם יהפוך לרכבת קלה. הרק"ל עלתה כל כך הרבה כסף בעיקר בגלל שתפסו עליה טרמפ לדברים כמו החלפת ביוב, הקמת חניוני חנה וסע, בניית ארבע כיכרות חדשות במרכז העיר, תכנון כל התח"צ מחדש (גם זה שלא קשור לתוואי הרק"ל) וסקרי תחבורה ברדיוס של 100 ק"מ מסביב לירושלים, ניקוי מבנים הסטוריים במרכז העיר, מדרכות חדשות, שיקום כבישים מסביב לרק"ל (אגריפס, שמואל הנגיד, הנביאים), פרוקטים תחבורתיים עתירי ממון כמנהרת צה"ל, הכשרת מתחמים מוזנחים לפיתוח (מתחם עומריה) ועוד ועוד. זה טוב כי ירושלים היתה צריכה את כל הפרויקטים האלה ולא היתה מצלךיחה להרימם ללא הגג של הרכבת הקלה, וזה רע בגלל שהם מפנים את חיצי המבקרים לרכבת הקלה כדבר רע ובזבזני מעיקרו שכנראה יטרפד את המשך פיתוח המערכת. נ.ב. אל תייחסו למספרי הקווים במפה כ"סדר פעולות לביצוע" המפה הזו כבר די אנכרוניסטית.
אתה צודק בעיקרון נראה לי שהמשך
פיתוח הרכבת יהיה על בסיס הצלחת הקו הראשון ואני מאמין שהוא יצליח
 

amirv

New member
אני מניח שנראה את המשך הפיתוח

אתה צודק בעיקרון נראה לי שהמשך
פיתוח הרכבת יהיה על בסיס הצלחת הקו הראשון ואני מאמין שהוא יצליח
אני מניח שנראה את המשך הפיתוח
בקווים שהם בעצם הסתעפויות מהקו הראשי (כמו קו לגבעת שאול, קו להר הצופים, הארכה לנווה יעקב ולהדסה עין כרם) לא מעבר.
 

wakshlak

New member
ירושלים היום זה כמו אתר בנייה גדול

אל תתרגשו יותר מדי
הקמת קו רכבת קלה היא קודם כל פונקציה של כמות הנוסעים החזויה, כאשר הקו האדום שהוחלט על הקמתו הוא גבולי ולא בטוח שיהיה כדאי כלכלית. בתוואי השני (דרך חברון, קינג ג'ורג, הר חוצבים, רמות) צופים תנועת נוסעים קטנה יותר ולכן הולכים על upgrade bus. אני לא מאמין שהוא אי פעם יהפוך לרכבת קלה. הרק"ל עלתה כל כך הרבה כסף בעיקר בגלל שתפסו עליה טרמפ לדברים כמו החלפת ביוב, הקמת חניוני חנה וסע, בניית ארבע כיכרות חדשות במרכז העיר, תכנון כל התח"צ מחדש (גם זה שלא קשור לתוואי הרק"ל) וסקרי תחבורה ברדיוס של 100 ק"מ מסביב לירושלים, ניקוי מבנים הסטוריים במרכז העיר, מדרכות חדשות, שיקום כבישים מסביב לרק"ל (אגריפס, שמואל הנגיד, הנביאים), פרוקטים תחבורתיים עתירי ממון כמנהרת צה"ל, הכשרת מתחמים מוזנחים לפיתוח (מתחם עומריה) ועוד ועוד. זה טוב כי ירושלים היתה צריכה את כל הפרויקטים האלה ולא היתה מצלךיחה להרימם ללא הגג של הרכבת הקלה, וזה רע בגלל שהם מפנים את חיצי המבקרים לרכבת הקלה כדבר רע ובזבזני מעיקרו שכנראה יטרפד את המשך פיתוח המערכת. נ.ב. אל תייחסו למספרי הקווים במפה כ"סדר פעולות לביצוע" המפה הזו כבר די אנכרוניסטית.
ירושלים היום זה כמו אתר בנייה גדול
כנראה כמו שאתה מציין, כתופעה נלוות וללא קשר ישיר של ממש, מתחמים ורחובות שלמים וראשיים כיום תחת שיפוצים, שידרוגים והחלפת תשתיות גם אם הם לא קרובים כל כך לרכבת הקלה. אין ספק שפרוייקט הרכבת הקלה נתנה פוש רציני מאד לפיתוח ירושלים אחרי שנים רבות של הזנחה. מדובר על שיפורי תשתיות, פיתוחי אזורים, שיפוץ מבנים רבים ועוד. רק שבוע שעבר היה מוסף ענקי בעיתון ירושלים על כל הרחובות שבשיפוץ בירושלים ורובם לא היו ממש על תוואי הרק"ל.
 
גם שמעתי שבכלל הולכים להפוך את כל

ירושלים היום זה כמו אתר בנייה גדול
כנראה כמו שאתה מציין, כתופעה נלוות וללא קשר ישיר של ממש, מתחמים ורחובות שלמים וראשיים כיום תחת שיפוצים, שידרוגים והחלפת תשתיות גם אם הם לא קרובים כל כך לרכבת הקלה. אין ספק שפרוייקט הרכבת הקלה נתנה פוש רציני מאד לפיתוח ירושלים אחרי שנים רבות של הזנחה. מדובר על שיפורי תשתיות, פיתוחי אזורים, שיפוץ מבנים רבים ועוד. רק שבוע שעבר היה מוסף ענקי בעיתון ירושלים על כל הרחובות שבשיפוץ בירושלים ורובם לא היו ממש על תוואי הרק"ל.
גם שמעתי שבכלל הולכים להפוך את כל
רחוב יפו למדרחוב עד כיכר הדוידקה ושם תעבור הרכבת וינטעו שם עצים ארץ ישראלים כאלה חרובים זיתים אלון וכו"
 

wakshlak

New member
ירושלים תעבור מהפך בשנים הקרובות

גם שמעתי שבכלל הולכים להפוך את כל
רחוב יפו למדרחוב עד כיכר הדוידקה ושם תעבור הרכבת וינטעו שם עצים ארץ ישראלים כאלה חרובים זיתים אלון וכו"
ירושלים תעבור מהפך בשנים הקרובות
כל הרחוב יפו יהפוך למדרחוב ארוך ובו שלוש כיכרות ראשיים. רק הרכבת הקלה תעבור בו ורוב הרחוב ישופץ ויוחדש (כל הבנייה לאורך הרחוב). כל ההגעה למרכז העיר תעשה מרחובות שכעת משפצים ומחדשים גם כן וזה אמור להפיח חיים חדשים בעיר. התוכנית מדבר על סיום המדרחוב תוך שנתיים, כאשר כבר תוך חצי שנה העבודות על הקמת המדרחוב תחל ועד סוף 2007 זה יסתיים.
 

mucool2

New member
גם פקק אחד גדול

ירושלים היום זה כמו אתר בנייה גדול
כנראה כמו שאתה מציין, כתופעה נלוות וללא קשר ישיר של ממש, מתחמים ורחובות שלמים וראשיים כיום תחת שיפוצים, שידרוגים והחלפת תשתיות גם אם הם לא קרובים כל כך לרכבת הקלה. אין ספק שפרוייקט הרכבת הקלה נתנה פוש רציני מאד לפיתוח ירושלים אחרי שנים רבות של הזנחה. מדובר על שיפורי תשתיות, פיתוחי אזורים, שיפוץ מבנים רבים ועוד. רק שבוע שעבר היה מוסף ענקי בעיתון ירושלים על כל הרחובות שבשיפוץ בירושלים ורובם לא היו ממש על תוואי הרק"ל.
גם פקק אחד גדול
כך התרשמתי מביקורי האחרון לפני כחודש
 

amirv

New member
רחוב יפו

גם פקק אחד גדול
כך התרשמתי מביקורי האחרון לפני כחודש
רחוב יפו
יהפוך למדרחוב מכיכר הדוידקה עד שער יפו, שם לא יהיה פקק (ויש כאלה שאומרים שהוא יהפוך לרחוב רפאים...נחכה ונראה. העירייה הופכת טבעת של כבישים מסביב (הנביאים, אגריפס, אליעש, שמואל הנגיד, אגרון והצנחנים) ל"סובב רחוב יפו" ושם יש המון בלאגן ויהיה עוד בעתיד, כל האוטובוסים שנוסעים היו ביפו יעברו לשם ולשדרות שז"ר בכניסה לעיר ויהיה פקק אחד גדול שיכריח את האנשים לנסוע ברק"ל גם אם זה לא מביא אותם בכלל ליעד ולבצע טרנספרים, הגיון מעוות שיגרום לדעתי לבריחת תושבים מירושלים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה