שאלה בקשר לתעריפי סלולר (באורנג')

Geek God

New member
שאלה בקשר לתעריפי סלולר (באורנג')

אני עובר על חשבוניות קודמות שלי באורנג' ועולה בי השאלה, האם החברה יכולה לשנות תעריפים ללא הודעה מוקדמת ללקוח? האם היא יכולה לשנות תנאי תוכנית ללא הודעה מוקדמת ללקוח? כלומר, אורנג' עשתה את זה, השאלה אם מותר לה?

בנוסף, הייתי מנוי על חבילת SMS/MMS בהטבה. בחודשים האחרונים, הכותרת השתנתה לחבילת הודעות SMS/MMS. באופן עקרוני, מדובר על תשלום חודשי שתמורתו קיבלתי הודעות בתעריף מוזל. ביטלתי את חבילת SMS/MMS בהטבה במהלך החודש, אורנג' חייבו אותי בסכום המלא. האם אני יכול והאם יהיה מוצדק לדרוש חיוב יחסי? כשנרשמתי לחבילת ההטבה, היה מדובר על הוזלת מחירי ה- SMS ולא על חבילת SMS ועל כל פנים, למרות שינוי שם התוכנית, עדיין נגבו ממני דמי השימוש ותעריפי ה-SMS (המוזלים).

אודה לכל הארה בנוגע לנ"ל.
 

dani666

New member
לגבי שינוי מחיר ללא הודעה - אוסר לה. ...

.. השאלה היא מה היא ה"הודעה" הנדרשת. שורה בחשבונית למשל, מספיקה.

לגבי ביטול במהלך תקופת החיוב הייתי ממליץ לקרוא מה כתוב בחוזה ביניכם.
 

Geek God

New member
לגבי "שורה בחשבונית"

לא הופיעה שום שורה בשום חשבונית. פתאום הועלו תעריפי השיחה מחשבונית אחת לבאה. ללא הודעה בחשבונית, לא חודש לפני ההעלאה ולא קודם לכן. מהן זכויותי בנידון? האם אני יכול לדרוש החזרים על החיוב שהועלה ללא הודעה? ואם כן, על פי איזה חוק?

לגבי ההטבה, מדובר בהסכם טלפוני. מעולם לא נשלחו מסמכים. אין לי העתק של חוזה כתוב למרות שלא פעם ביקשתתי בעבר (נו כן, המקרה הרגיל והידוע. הצליח לקרות גם לי). מה עכשיו?
 

dani666

New member
בשלב ראשון הייתי מציע שתפנה בפקס מתועד ...

... ל"אחראי תלונות הציבור" אצלם ודרוש תשובה לשאלה "מדוע". תודיע גם שהתלוננת במשרד התקשורת על העלאת מחיר ללא התראה.

במקביל, פתח תלונה באתר משרד התקשורת בנושא.

ועקרונית -
אם אין התחיבות זכותם להעלות מחיר. רק שיש דרישה (קרא ברישיונם - תמצא אותו באתר משרד התקשורת www.moc.gov.il) להודיע על כך שבועיים מראש. במידה ואכן לא הודיעו לך - זכותך לדעתי לקבל את כספך חזרה עד שבועיים ממועד ההודעה.
 

Geek God

New member
ראשית, תודה על ההפניות

פתיחת תלונה באתר משרד התקשורת - האם זה "פניות הציבור" או שיש משהו שאני לא מוצא?

האם אני יכול לפנות לחברת האשראי ולהגביל את הסכום שיועבר לאורנג' לזה שאין איתו בעיה, עד שאקבל תשובות מספקות?
 

dani666

New member
זה אכן "פניות הציבור" אצלם. לגבי חברת ...

. .האשראי - אתה יכול לפעול. אבל *בניגוד* למנהגי, אני לא ממליץ הפעם על פניה כזו כי ככל שראיתי עד היום החברות כן הזהירו על עליית מחיר (אם כי לעתים בצורה שקלה לפקסוס) ואז תחויב מחדש + עמלה וחבל. אני מניח שההפרש לא משמעותי ושאם תתעקש, ואם יוכח שאכן לא הותרעת בזמן, תצליח לקבל את כספך חזרה.
 
למעלה