שאלה בשם אמא שלי

קרינצי

New member
שאלה בשם אמא שלי

אני מתנצלת מראש על אורך השאלה, אבל אני מיואשת כבר מהמצב של אמי.אני מקווה שזהו הפורום הנכון לשאלה שלי ואם לא אשמח אם תפנו אותי למקום הנכון. אמי בת 52, לפני כ- 9 שנים בעקבות מצב כלכלי קשה וחוסר אמון באבי היא נכנסה לדיכאון נפשי חזק, שהתבטא בחוסר שקט. ולקחה כדורי קסנקס כל פעם שחשה ברע. הגיע מצב שהיא קיבלה התכווצויות בגוף המלווים בזרמים ברגליים, בנוסף היא ירדה במשקל והרגישה צורך להיות רק במיטה. בעקבות זאת היא החליטה לגשת לפסיכיאטר,וטופלה בסרוקסט 20 מ"ג כדור ביום. בהמשך היא הרגישה יותר שמחה, אך מכיוון שהמצב בבית לא השתנה התחילו לה כאבים נוספים אשר מתחילים מאזור הצוואר ויורדים כלפי מטה בצד שמאל. כאבים שתוקפים אותה פעם בשבועיים, פעם בחודש,ואף אחת לשבוע. חשוב לציין שאף כדור נגד כאבים לא עוזר, כולל זריקת וולטרן. במקביל העלו לה את מינון הסרוקסט, ומדי פעם הוחלף לה הטיפול שגם לא עזר. לפני כחצי שנה התחילו לה כאבים נוספים באיזור הבטן והיא הרגישה שכל השרירים שלה תפוסים,( הרגישה חולה) בנוסף היו לה התקפי חרדה שבהם היה קשה לה לנשום, ולתפקד. יש לציין שהיא עברה את כל הבדיקות האפשריות שכללו: CT בטן, גסטרוסקופיה ובדיקות דם שהיו תקינות.הרמטולוג שללה פיברומילגיה. לפני כ- 3 חודשים המליצו לה לגשת להומופט. ההומופט הרגיע אותה ואמר שיהיה בסדר והיא התחילה טיפול של טיפות רמדי (10 טיפות ביום) ובמקביל היא הפסיקה עם כל הכדורים של הרפואה הקונבנציונלית שהיא היתה נוהגת להשתמש בהם המון לפני כן. לאחר שבוע התחילו שוב כאבים המלווים בלחץ נפשי והזעת יתר, אך לאחר יומיים היא הרגישה טוב. אולם בחודש האחרון כל התופעות שהיו לה לפני 9 שנים חזרו אליה, אין לה שמחת חיים, והיא מקנאה באנשים בריאים ומרגישה מדוכדכת ומחפשת את המיטה ולא מתפקדת. אשמח לקבל תשובה אשר תעזור לאמי, לאן עליה לפנות או מה עליה לעשות והאם זהו מקרה שכיח. תודה מראש
 
אמא חולה ועצובה

שלום רב. קודם כל, אני מצטערת לשמוע על מצבה של אמך. נשמע שהיא סובלת מאוסף של בעיות גופניות ונפשיות. קשה מאוד לענות על זה דרך האינטרנט. אבל הנה כמה נקודות למחשבה: 1. אני מסכימה איתך, שלפחות חלק מהתלונות הגופנית שלה קשורות בוודאי למצב הנפשי. 2. אולם יש תלונה אחת שלדעתי לא קשורה לנפש, וזוהי התחושה של זרמים ברגליים ובצוואר. זו נשמעת לי תופעה נוירולוגית! האם אימך נבדקה ע"י נוירולוג? 3. לדעתי טוב שאמך פנתה לכיוון של הרפואה המשלימה, משום שזו מטפלת באדם אחד על כל בעיותיו, ולא מנסה רק "לפרק אותו לגורמים" כמו הרפואה הרגילה. 4. מצד שני, לדעתי לא היה חכם להפסיק תרופות שעזרו להף בגלל רמדי של הומיאופת. אם ההומיאופת הוא זה שהציע (או דרש) זאת, זה אומר עליו דברים לא טובים! מה אני מציעה? א. שאימך תיבדק ע"י נוירולוג ב. לבדוק עם הפסיכיאטר אפשרות של חזרה לתרופה נגד הדיכאון שעשתה לה טוב. ג. להחליף את ההומיאופת במטפל רב תחומי מתחום הרפואה המשלימה- מישהו שידבר איתה, יתמוך בה וגם יטפל עם דיקור סיני ו/או טיפולי מגע. דיקור סיני טוב ל"זרמים". טיפולי מגע מרגיעים וממריצים. לשאלות/ מידע נוסף, את מזומנת לפנות לכאן שוב. בהצלחה!
 

freearth10

New member
האם הסיבות

שהיו לה להתנתק מהמקום בו היא חיה ולו לכמה שעות, ימים - עדיין קיימים שם(מצב כלכלי, חוסר אמון...). לדעתי זו הסיבה לכל המצבים אליהם היא מגיעה והטיפול התרופתי לא ממש עוזר אלא רק מונע ממנה מלפול חזק יותר - ומשאיר אותה במצב של חיים-לא חיים.
מאיה
 
למעלה