שאלה חשובה למי שיודע

gina007

New member
שאלה חשובה למי שיודע

היי, מה תנאי המעבר מביולוגיה לרפואה? כמה סמסטרים צריך ללמוד ובאיזה ממוצע? בכל המקומות, במיוחד בת"א... תודה...
 
ברוכה הבאה לפורום ../images/Emo140.gif

אני אקדים ואומר שקבלה לרפואה על סמך רקע אקדמי לא צריכה להיות האפשרות הראשונה שלך. במרבית המקרים עדיף לשפר בגרויות. קצת פרטים על הדרישות: בתל אביב צריך מינימום של 40 שעות, שזה קצת פחות משני סמסטרים של ביולוגיה שנה א' בתל אביב. הממוצע האקדמי מחליף את ממוצע הבגרות בחישוב הסכם, יחד עם פסיכומטרי. למשל, בשנה שעברה ממוצע אקדמי של סביבות 90 יחד עם פסיכומטרי 760 נתן סכם תל אביבי של סביבות 730. כמובן שאם הממוצע האקדמי גבוה יותר, צריך פסיכומטרי נמוך יותר ולהיפך. בירושלים רשמית צריך רק 45 שעות (נקודות זכות), אבל הם מחכים לציונים של רקע אקדמי רק עד ה31 במרץ, ככה שמעשית אפשר להירשם רק אחרי שלושה סמסטרים. הקבלה על סמך רקע אקדמי נעשית בדומה לקבלה בתל אביב. מחושב סכם יחד עם הממוצע האקדמי והפסיכומטרי ולפיו מחליטים אם לזמן לראיון או לא. בבאר שבע צריך 3 סמסטרים עם ממוצע של 95 לפחות או ארבעה סמסטרים ומעלה עם ממוצע של 90 לפחות. יש איזושהי התחשבות בפסיכומטרי, אבל לא ברור בדיוק איזו. לפי מה שכתבו לפני שעה וחצי בקומונה של לימודי רפואה, אם יש לך תואר ראשון, הקבלה נעשית על סמך התואר בלבד, בלי להתחשב בבגרות. בטכניון צריך לפחות חמישה סמסטרים כדי להירשם לרפואה על סמך רקע אקדמי, ורצוי שיהיה תואר ראשון ואפילו תואר שני (או התחלה של אחד כזה). כאן מתחשבים הרבה יותר בממוצע האקדמי ונותנים פחות חשיבות לפסיכומטרי. עד כמה שידוע לי, צריך ממוצע אקדמי של סביבות 90 יחד עם פסיכומטרי בסביבות ה700, אבל הוא יכול להיות גם קצת פחות. בטכניון באים לקראת בעלי רקע אקדמי משתי בחינות: יש כ15 מקומות משוריינים לבעלי רקע אקדמי בכל שנה ובנוסף, אם צוברים מספיק פטורים בתואר הראשון, אפשר לעשות את שנים א' וב' ביחד. אחרי כל זה, אני חושבת שאולי כדאי לך לחשוב קודם אם שיפור בגרויות לא ייתן לך סיכויים טובים יותר להתקבל. אם תרשמי כאן (או במסר, איך שנוח לך) את ציוני הבגרויות והפסיכומטרי שלך, נוכל לייעץ לך מה ואיך לשפר כדי להתקבל. אושרית.
 

gina007

New member
קודם כל, תודה ו...

ככה, הממוצע שלי הוא 106.04, הפסיכומטרי שלי הוא 698, ואני כנראה מתחילה באוקטובר ביולוגיה ומדעי הרפואה בת"א. אני עושה פסיכומטרי נוסף באפריל אבל האמת היא שעם זה שכל שנה מעלים את הסכם נראה לי יותר הגיוני להגיע לממוצע גבוה בתואר ולא לפסיכומטרי 780 (שזה יבוא לי רק עם מזל) מה דעתך?
 
אבל פסיכומטרי גבוה תצטרכי בכל מקרה

הממוצע האקדמי מחליף אך ורק את ממוצע הבגרות, והממוצע שלך לא כזה נמוך. לא משנה מה תעשי, אי אפשר לברוח מהצורך בפסיכומטרי גבוה, אין לך ברירה. אני חושבת שאם את באמת רוצה רפואה, זו תהיה טעות להיכנס ללימודים אקדמיים אחרים כדי להתקבל. שיפור של שתיים-שלוש בגרויות ועוד פסיכומטרי או שניים יביאו אותך למצב די טוב מבחינת סיכויי קבלה. תחשבי על זה, באמת חבל שתכנסי לזה ככה סתם. אושרית.
 

gina007

New member
אני כבר לא יודעת

עם התנאי קבלה שכל הזמן עולים, אני מאוד בספק ונראה לי שקבלה עם תואר היא יותר קלה. גם אם לא לעבור לרפואה אלא לסיים את התואר... אני מכירה מישהי שהתקבלה עם ממוצע תואר של 89 ופסיכומטרי של 670, ככה שזה נשמע לי יותר ריאלי, לא?!
 
להוציא ממוצע גבוה בתואר זה ממש

לא קל, תאמיני לי, אני בתוך זה עכשיו. אני בביולוגיה שנה א', ובאתי עם לא מעט רקע בכימיה, פיסיקה ומתמטיקה ואני עדיין חורשת בלי הפסקה. אם את בונה על תואר שלם, את צריכה להיות מוכנה לחרוש כל הזמן במשך שלוש שנים. אבל לדעתי, אם המטרה שלך היא רפואה, פשוט חבל לעשות תואר שלם ולחרוש את הנשמה שלך, כשעם שיפור של כמה בגרויות ופסיכומטרי את יכולה להתקבל. עדיין, למרות הכל, רוב המתקבלים לרפואה מתקבלים על סמך בגרויות ופסיכומטרי ולא על סמך רקע אקדמי. אם תפרטי את מקצועות הבגרות שלך, אני אוכל לומר לך יותר בספציפיות מה תצטרכי לשפר כדי להתקבל לרפואה. אושרית.
 

תרווד

New member
בת דודה שלי

השלימה תואר ראשון במדעי בעלי החיים (כחלק ממסלול ללימודי וטרינריה), ועם התואר ופסיכומטרי 683, התקבלה לשנה ב' ללימודי רפואה בטכניון.
 
לא אמרתי שזה לא אפשרי

אני פשוט אומרת שאם נמצאים בתחילת הדרך, ונמצאים במצב יחסית טוב מבחינת הבגרויות, עדיף לשפר כמה בגרויות ואולי גם את הפסיכומטרי מאשר לעשות תואר שלם. הטכניון זה בערך המקום היחיד שעדיין מקבל לרפואה מועמדים עם פסיכומטרי מתחת ל700, ככה שללכת לעשות תואר שלם ולהסתמך רק על הטכניון, די מצמצם את סיכויי הקבלה לרפואה בארץ. דרך אגב, אתה יודע במקרה מה היה ממוצע התואר של בת דודה שלך
 

תרווד

New member
סיימה בהצטיינות, כך שבוודאות מעל 90

יותר מזה, אין לי מושג..
 
למעלה