שאלה חשובה - מידענות ראשי ספרות משווה משני

lior6631

New member
שאלה חשובה - מידענות ראשי ספרות משווה משני

תראו אני יודע שאני הולך להישמע די בור אבל אני ממש צריך כמה הסברים בבקשה :) הבנתי שבתואר ראשון אני צריך ראשי - 30 ש"ש ומשני 16 ש"ש שזה 46. עכשיו בנוסף צריך עוד קורסי יהדות וקורסים כללים להשלים ל64 ש"ש. עכשיו למיטב הבנתי ש"ש זה שעות שבועיות נכון ? אם כן איך בדיוק אפשר לתפקד עם 46 ובטח שעם 64 שעות שבועיות בשבוע זה ממש לא מסתדר לי.. כן אני בטוח שיש איזשהו חילוק רק שאני ממש חדש ומתכוון להתחיל ללמוד בתחילת שנת הלימודים הקרבה. ואני ממש אשמח לכמה עצות בנושאים הבאים : 1. בבקשה נסו להסביר לי על התמיהה לעיל איך אמורים לסדר את השעות בצורה נורמלית לפי הדרישות לתואר ראשון. 2. אם יש מישהו ואני הרבה יותר מניח שזו מישהי חח שלומד/ת תת המסלול אותו אני מתעתד ללמוד, אני אשמח לשמוע איך הו/יא מרגישים לגבי זה. בכלל כל אחד מאחד המחלקות של מידענות או ספרות משווה אשמח לקבל קצת רקע איך הלימודים? האם הם מעניינים? האם הם מספקים אתכם? איך המרצים והקורסים? והאם יש מרצה או קורס שאתם ממליצים עליו ? תודה רבה רבה לכל מי שיטרח לענות לי, אני באמת אעריך את עזרתכם.
 

שקדיה11

New member
64 ש"ש

זה לכל התואר, כלומר: בפריסה על פני 3 שנים... זה אומר בערך 20 שעות כל שנה, שזה 10 קורסים שנתיים. ממליצה לך בחום לדחוס כמה שיותר יהדות וכלליים בשנתיים הראשונות כדי שבשנה האחרונה, של הסמינריונים, תהיה יותר פנוי. בהצלחה!
 

emms12

New member
תשובה

קודם כל, מעטים התארים בהם באמת לומדים 64 נ"ז, לרוב זה יותר. דבר שני, 64 השעות האלו מתחלקות על 3 שנים (ולפעמים יותר). שעה שבועית אחת היא שעה בשבוע במשך שנה (כלומר אם התואר שלך הוא 64 נ"ז, תלמד 21-22 ש"ש כל שנה). לגבי חלוקה, אם אתה סגור על תחום אני ממליץ לפנות ליועץ המחלקה שבטח ישמח לעזור לך לסדר את המערכת.
 

sm18

New member
לימודי מידע

היי. אני לומדת שנה א' מידענות... 30 ש"ש - ראשי 16 ש"ש- משני 14 ש"ש- לימודי יסוד יהדות 4 ש"ש- קורסים כלליים קורס שהוא 2 שעות בסמסטר אחד = 1 נ"ז. 4 שעות בסמסטר אחד - 2 נ"ז. 2 שעות , שנתי (2 סמסטרים)- 2 נ"ז. ז"א שכל שעתיים באוניברסיטה הן 1 נ"ז. בסמסטר אחד אתה לוקח בערך 10-11 קורסים [שנה א'] ויוצא לך ללמוד בערך 3 ימים ... אפשר לעמוד בזה בכייף :) לגבי מידענות. אני אשמח לעסוק כמידענית בעתיד ולכן אני לומדת את זה לתואר ראשון, א-ב-ל הלימודים עצמם (לפחות בינתיים) מעט משעממים אותנו כי לומדים דברים ברורים מאליהם ברשת האינטרנט וכדומה.... סה"כ נחמד, לא קשה !!! משני תיקח משהו שאתה אוהב- ללמוד בשביל הכיף ולנשמה... עיצה שלי- לא מקצוע שיכביד עליך, לא מקצוע שהקורסים שלו דורשים המון קריאה ותרגילים [אפשר לבדוק את זה באתרי המחלקות באתר בר אילן]. אני לא כותבת המלצות לקורסים או מרצים כי במילא בשנה א' הכל זה לימודי חובה, לא בוחרים יותר מידי... בהצלחה
 
למעלה