שאלה טכנית פחות לכבדי הפורום

mochama deaf

New member
שאלה טכנית פחות לכבדי הפורום

מעניין אותי איך הגעתם לתחום. הצצתי בכמה מהכרטיסים האישיים, וראיתי הרבה אנשים מתחומים שונים, אז איך הגעתם לתחום או יותר נכון, מנין הידע? אני סטודנט ללשון עברית בבר אילן, אם סה מעניין אתכם.
 

אִיתַי

New member
../images/Emo142.gif יופי של שרשור../images/Emo70.gif ../images/Emo141.gif

לדעתי, פתחת כאן שרשור מעניין ומוצלח במיוחד
אני "הגעתי לתחום" מתוך סקרנות רבה לדעת את שפתי. מאז ומעולם גיליתי עניין רב בכל הקשור ללשון, גם מעבר לחומר הנלמד ולשיעורים עצמם. אני מאוד אוהב לקרוא ספרי לשון, מכל הסוגים, ולהרחיב את ידיעותיי. גם שיעורי הלשון הרבים שאני עצמי הייתי מעביר בכל שנות לימודיי בתיכון רק הגבירו את אהבתי למקצוע. וכמובן, איך לא, מיד בתום שירותי הצבאי בכוונתי להתחיל בלימודים אקדמאיים בתחום הלשון. אגב, הגבתי להודעתך בעניין "סוגייה" (למקרה שלא שמת לב, משום שהשרשור ההוא כבר לא קופץ).
 

Yuvalenko

New member
הרסתם לי רעיון לסקר. ../images/Emo13.gif

איך אני הגעתי לזה, אתה שואל?... תראה... תשמע... תראה... אני פשוט מאז ומעולם אהבתי את זה. אני אוהב שפות, באופן כללי. מגיל קטן מאוד. אנגלית מאמא שלי, אמריקאית), ערבית (מאבא שלי, הוא פשוט יודע), וזהו. מאז שהתחלתי ללמוד לשון בבית הספר, אהבתי את המקצוע, והרחבתי אופקים עוד בחטיבה, כשלמדנו את הבסיס... נורא אהבתי את זה, לא יודע להסביר. מן הסתם שהתרומה העיקרית, כמו שציינתי כבר כאן, הייתה התרומה של המורה ללשון שהייתה לי בשנה האחרונה, בכיתה י'. היא הייתה אמנם רובוט מהלך, אבל לימדה אותנו יותר ממה שאי פעם ילמדו תלמידי תיכון בלשון. מעתק כנעני וחוק פיליפי זה כמו סינית להמון תלמידים שמקבלים 100 בבגרויות בימינו. בכל מקרה, אני חב לה את כל הקרדיט על הידע שרכשתי, וכמובן לספר הלשון שלי.
 

אִיתַי

New member
בקשר לסקר... ../images/Emo26.gif

אתה עדיין יכול להציע כל רעיון לסקר שנראה לך מתאים, אפילו שיש שרשור בנושא זה (דווקא החפיפה בין הסקר לשרשור יכולה רק להועיל).
 

dogli3

New member
הממ..

אני לא סגורה על התשובה כי אני לא זוכרת איך הגעתי למצב שאני כל כך אוהבת את השפה וחשובה לי מאוד התקינות שלה. אז אני אשתוק, ברשותך.
 

אוהד11

New member
הגעתי לפורום הנכבד הזה מתוך אהבת

השפה העברית, חיבה לשפות בכלל ועיסוק בתרגום מערבית ולערבית, והרי ידוע לכל ששתיהן שפות אחיות.
 

Yuvalenko

New member
תרגום מערבית לערבית?????...

אוהד, אתה בטוח? כי זה לא נראה לי כזה קשה..
(הן נשמעות לי שפות אחיות תאומות...
 
אני מאד אהבתי לקרוא.

כשהייתי ילדה ונערה צעירה נהגתי לקרוא המון, זה הגיע לכדי כך שקראתי ארבעה ספרים ביום, וכבר רצתי לספריה להחליף אותם כדי שיהיו לי ארבעה נוספים לקרוא למחרת. וכשאני אומרת ארבעה ספרים, אני מתכוונת לספרים יחסית ארוכים. הקריאה המרובה שיפרה את העברית שלי, נהגתי לתקן את החברים שלי כל הזמן. שעורי הלשון היו לי קלים מאד וגם מעניינים. היה לי ידיד שלשון היה המקצוע הגרוע ביותר שלו, ונהגתי לשבת איתו שעות לפני המגן/בגרות וללמד אותו. היום אני קוראת הרבה פחות, אבל מטען הידע נשמר. אני מאד אוהבת את השפה העברית, חורה לי כשאני שומעת טעויות גסות. אני חושבת שאין שום סיבה שאדם לא ישתמש כיאות בזכר ובנקבה בלשונו הוא, או יידע פירושן של מילים קצת גבוהות.
 

BatHell

New member
תשובתי הטכנית../images/Emo3.gif

אני אוהבת את תורת הלשון והשפה העברית רק מבית הספר נטו= שיעורי לשון במשך שנה שלמה בכיתה י' כהכנה לבגרות. אני לא מתמצאת בכל הנושאים (בטח שלא בכל הדקדוקים...) אבל אני מתמצאת בבסיס ובדברים 'שמסביב'.
 

or99

New member
היא החלה בבגרות...

עברה דרך הקריאה בתורה בביהכנ"ס, התעצמה בלימוד דברי חז"ל ונתגברה עם העיון בפיוט העתיק. האהבה ללשון העברית קשורה בכל התחומים האלה, וכמובן עומדת גם בפני עצמה.
 
התקוטטויות לשוניות

אבא של נמרוד ואני (אמא של...) תמיד "מתקוטטים" בעניינים לשוניים: איך לאיית, כיצד לנקד וכדומה. יום אחד הצצתי ברשימת הפורומים וגיליתי את התגלית - פורום השפה העברית. עכשיו אנחנו נכנסים לפורום בין אם יש מחלוקת ובין אם לאו.
 

דורגד

New member
קצת היסטוריה

בעברי הרחוק שימשתי כע' ר' מח' באחת האוניברסיטאות. במסגרת תפקידי, הייתי צריכה להפיק חוברות ובהן סילבוסים (יש מילה עברית? אסתפק כרגע ב תקצירי קורסים). מאחר שר' המח' היה קפדן שבקפדנים בכל האמור בלשון העברית, היה עליי לדקדק גם בקוצה של י'. וכך נדבקתי. לימים, אחרי שביצעתי תפקידים שונים בתחומים שונים, התגלגלתי לעיתונות מקומית ולעריכת ספר, ואהבת הלשון הלכה והתקבעה בי. אף שמעולם לא למדתי לשון מעבר לבגרות (תוארי האקדמי אינו קשור בה כלל), השתדלתי תמיד להעמיק חקר בלשון ובעיקר בכתיב חסר הניקוד, באוצר המילים העברי ובמבנה המשפט - תחומים שהם בעבורי כלי עבודה (כיום - בעיתון ארצי). השתדלתי לתאר על קצה המזלג, מקווה שלא שעממתי מדי. דור
 
למעלה