שאלה כללית לגבי בר אילן

שאלה כללית לגבי בר אילן

ומצטערת אם אני מתפרצת לכם לחוג המשולב... אני בימים הקרובים צריכה להרשם לשנה א´ באונ´, ותוך כדי הכנת מערכת השעות שמתי לב, שאני אמנם צריכה לקחת קורס כללי אחד, אבל בין הקורסים הכללים הקיימים יש כאלה של 8 שעות (4 בכל סימסטר), ויש כאלה של שעתיים בלבד בסימסטר בודד. כמה שעות אני צריכה לקחת סה"כ? וזה משנה אם אני אקח שני קורסים שונים - אחד שלומדים רק בסימסטר א´, ואחד שלומדים רק בסימסטר ב´, אם סך-כל השעות מספיק? תודה על ההקשבה (ועל התשובה, אם תהיה).
 

g_silbi

New member
קורסים כלליים

עד כמה שידוע לי כל מחלקה מגדירה את הדרישות שלה לגבי הכמות השעות השנתיות הנדרשות בקורסים כלליים בהתאם למסלול אותה בחרת.לכן עליך לברר עם המחלקה כמה שעות של קורסים כלליים את נדרשת לצורך השלמת התואר.קורס של 8 שעות בשנה נחשב כ 4 שעות שנתיות ואילו קורס של שעתיים בסמסטר אחד נחשב כשעה שנתית אחת.
 
קצת הלכתי לאיבוד

ש"ש זה שעות שנתיות? אם אני לוקחת קורס של 2 שעות שבועיות בכל סימסטר, זה לא נחשב ל-4 ש"ש?
 

katash

New member
הכללים של הכלליים

אז ככה,בעיקרון המינימום הוא שתי שעות שנתיות של קורסים כלליים לתואר. אפשר לקחת אותם כשני קורסים בני שתי שעות סמסטריאליות באותו סמסטר (שכל אחד מהם הוא שעה שנתית אחת),או לקחת אותם כקורס שנתי של שתי שעות שנתיות,או כקורס אחד בסמסטר א´ של ש"ש אחת וקורס אחד בסמסטר ב´ שגם הוא של ש"ש אחת. המינימום הזה הוא רק אם סך כל השעות לתואר כולל קורסי היהדות מגיע ל64 ש"ש. במידה ולא,יש להשלים ל64 ש"ש באמצעות קורסים כלליים נוספים. וזה כל הסיפור,קל ופשוט.
 
הגדרה של ש"ש? אבל הפעם בעברית.

משום מה לא מצאתי באף ספר של בר אילן הסבר של המונח המעורפל הזה.
 
שעות שנתיות וסמסטריאליות - הבהרה

ש"ש - שעות שנתיות ש"ס - שעות סמסטריאליות שעתיים סמסטריאליות שוות שעה שנתית אחת. לתואר בד"כ נדרשים 64 ש"ש, תלוי בפקולטה. קורס של 4 ש"ס שווה 2 ש"ש. בהצלחה שי
 
תודה תודה תודה

אבל כבר גיליתי את כל זה בהרשמה. ובכל זאת, נראה לי מוזר. אם אני צריכה 64 ש"ש להשלמת תואר (ואני צריכה, לפי מה שכתוב לי), זה אומר שאני צריכה ללמוד 64 שעות בשבוע? שזה בחישוב גס לא לעשות כלום חוץ מללמוד ולישון. הגיון, איה אתה?
 
למעלה