שאלה לאיתמר

pilot23

New member
שאלה לאיתמר

שלום, לגבי מאפייני המהגרים לארה"ב.. האם ניתן לומר באופן כללי שהייתה זו אוכלוסיה של פשוטי עם שעסקו בעיקר בחקלאות או שהיו גם משכילים וכדומה ? אני פשוט שואלת כי אני מכינה תשובה של מאפייני המהגרים ואני רוצה בתור פתיח לתת נתונים כללים לפני שאני נכנסת לפרטים. תודה.
 
תשובה

תלוי על איזו תקופה את כותבת. בעיקרון המשכילים תמיד היו המיעוט. אם את כותבת עד אמצע/סוף המאה ה-19 הרי שרוב האוכולוסיה אכן "פשוטי עם" (גם כאן בדרגות שונות) שעסקו בחלקאות אך עם התיעוש המואץ של ארה"ב החל מהשליש האחרון של המאה ה-19, הרי שרוב האוכלוסיה תהפך לאוכלוסיה אורבנית העוסקת בעבודות תעשיה, מלאכה ודחק.
 

pilot23

New member
לאיתמר - המשך

כן, כמובן.. רק ברקע של ההתחלה של התשובה אמרתי שהם עסקו בחקלאות בעיקר, ואילו בגוף תשובתי הסברתי את כניסתה של המהפכה התעשיתית, שהאיצה את העיור ואת העיסוק במקצועות חדשים.. וכמובן את הבעיות שזה יצא בקרב המהגרים (פשע, עוני, פירוק משפחות , בעיות כלכליות והקמת ארגוני סיוע כמו ברית חינוך). האם זה בסדר?
 
הגירה - ארה"ב

עובדתית זה נשמע כמו תיאור סביר בהחלט וזה בהחלט פתיח טוב לשאלה על מאפייני המהגרים.
 

K C

New member
יפן - ביטויי התמערבות

בנושא זה, האם צריך ללמוד על התפתחות העיתונות והספרות (עמוד 74)? בסיכום האתר נושא זה לא מופיע.
 

K C

New member
סטנדרטיזציה של מידות

עם התמערבותה של יפן, בוצעה בתעשייה סטנדרטיזציה של מידות (מעבר לשיטה המטרית, הכנסת היין, המעבר ללוח הגרגוריאני). מהו הפירוש של ביטוי המודגש?
 
סטנדרטיזציה

הכוונה שיפן גם איחדה את המידות/המשקלות השונים שהיו נהוגים (לא היה בהכרח סטנדרט אחיד לאורכים/משקלים וכו') ו/או התאימה אותם אלמנטים מדידים לקנה המידה של העולם המערבי (למשל המעבר ללוח השנה הגריגוריאני - "הלועזי").
 

K C

New member
תודה. שאלה נוספת

בסוף סעיף 2. ב. המאבק האימפריאליסטי בין יפן לרוסיה, עמוד 22 בסיכום האתר על יפן, נאמר שצריך ללמוד את הפן היהודי של המלחמה בין יפן לרוסיה. סעיף זה , הפן היהודי, מופיע בנושא 9 , נושא שהורד במיקוד. זה אומר שלא צריך ללמוד את "הפן היהודי על המלחמה"?
 
תשובה

נכון. בעבר, לא היה פרק נפרד על היהודים, ולכן נוספה ההנחיה. מאז שהפרק על יהודי יפן "בודד" לפרק נפרד, הרי שאם הפרק על יפן והיהודים אינו מופיע במיקוד, גם לא צריך ללמוד אותו במסגרת סעיף 2ב'.
 
למעלה