שאלה לאנשי המקצוע.

ציקו1

New member
שאלה לאנשי המקצוע.

עסק רגיל, שלאחד העובדים היה ביטוח מנהלים, הפך עצמו לחברה בע``מ.(בחודש 07/2000) פיטרו את העובד וקיבלו אותו שוב ומיד לחברה שנפתחה. כמובן שבאותם תנאי העסקה.(היה ט. 161 וכן חתימה של המבוטח כי אינו רוצה למשוך כסף מהפוליסה ע``ח פיצויים) ע``מ שחברת הביטוח תחליף את השם של בעל הפוליסה מבקשת היא ``אישור נציבות``. הרו``ח מתנגד לבקשה של חב` הביטוח היות ואינו מעוניין לקבל את החובות של העסק על החברה בע``מ שנפתחה. שאלתי:1. האם הבקשה של חברת הביטוח לגיטימית. 2. חברת הביטוח מאיימת שאם לא יביאו בפניה אישור נציבות היא תשלח את החומר למס הכנסה, ז``א שיש כאן איזה דבר שהוא מבחינת עבירה על החוק. מה העבירה כביכול שבוצעה?
 

PINIZ

New member
חברת ביטוח

1. חברת הביטוח רשאית לדרוש אישור הנציבות. 2. האיום שלה הינו איום סרק, שכן כל עוד לא שונה שם בעל הפוליסה לא נעשה דבר.
 

ציקו1

New member
piniz אנא הסבר

מדוע רשאית חב` הביטוח לבקש אישור שכזה?כפי שאני מבין ותקן אותי בם אני טועה - אישור נציבות זאת אומרת כי גוף עסקי חדש מקבל עליו את החובות והזכיות של גוף אחר. וצדק הרו``ח שאינו מוכן שעסק החדש יקבל על עצמו חובותצ של גוף אחר .אז מה אם בה``ב הוא אותו אדם. והאם מס הכנסה לא יטען כי ט. 161 הוא פיברוק ויפסול את ספרי החברה. ועל סמך כך יהיה הרבה כאבי ראש לחברה החדשה. וכל היוצא מכך?
 

PINIZ

New member
לציקו

1. אני מניח שכל שנידרש היה שהמעביד החדש מקבל עליו את חובו של המעביד הקודם לגבי עובד זה . ולא כלל הזכויות והחובות. 2. כאשר המעביד החדש הינו גוף משפטי אחר מס הכנסה לא יטען כי יש כאן פיברוק.
 
למעלה