שאלה לבאי הפורום

התמ-ים

New member
שאלה לבאי הפורום

איך אתם רואים את ההבדלים בין פורום זה, לפורום "מוזיקה ישראלית" (32) האם פורום זה, יהיה פורום 32 קילר? האם פורום זה, יהפוך לפורום אגואיסטי? ימנע תשובות משואלי "מי מכיר את"? או שבסופו של דבר, פורום זה יהיה תואם פורום 32, פחות או יותר? האם יש כותבים, שיכתבו בפורום הזה, דברים שהם לא כתבו בפורום 32 בגלל כל אותן השאלות? איפה יעבור הגבול בין שאלות לגיטימיות בפורום, לבין שאלות שלא יקבלו לגיטימיות? "מה אתם חושבים על דנה ברגר?" זאת שאלה יותר איכותית מאשר "מי שרה בפרסומת של במבה/ביסלי ?"
 

התמ-ים

New member
ועוד שאלה קטנה ...

יש הבדל בין בקשה לפרשנות של שיר, לבין בקשת המילים של השיר? שהרי הרבה זמרים/משוררים לא אוהבים לומר למה הם התכוונו בשירים.
 

shellyland

New member
בשיעור הראשון במבוא א´ לשירה

שנה ראשונה סמסטר א´ באוניברסיטה העברית אתה לומד שלא משנה למה התכוון המשורר בשירו - משנה מה יצא לו. מרגע ששיר משוחרר לאויר העולם אתה חופשי לתת לו איזו פרשנות שאתה רוצה (כל עוד, כמובן, היא קוהרנטית למילותיו) לעיתים קרובות ניתוחי השיר מוצלחים הרבה יותר מהשיר עצמו.
 

ST וגרי

New member
כוונת המשורר..../images/Emo22.gif

אין לנו יכולת או יומרות לסמן גבולות מדוייקים, ולכן בהודעת מנהל הפורום (ראה ב-Tag Line) השתדלנו לנסח את התקוות והמשאלות ופחות לגזור גזרות של מותר ואסור.. הרבה דברים תלויים במינון, בפרשנות אישית וכו´. בהחלט מעניין לדעת מה משמעות שיר מסויים, מי שרה בפרסומת זו או אחרת וכו´, ולגיטימי לעסוק בזה. מי אנו שנאמר לא? לא היינו רוצים שיעסקו רק בפרסומות או רק בחילופי מידע על הופעות או רק בחידות טריוויה והגיון; אבל צרוף של כל אלו סביב ציר מרכזי רציני יצור אותה הרמוניה שתהפוך את הפורום למקום ששווה ומעניין לבקר בו. החלפה וחיפוש מילים של שירים זה נושא גבולי.. אישית, הייתי מעדיף שנמנע מזה בתקופה הקרובה, ובשלב מאוחר יותר נעלה את זה לדיון משותף בפני חברי הפורום וננסה לגבש ביחד מדיניות שתבטא את רצונות כולם. שורה תחתונה: בעצם הצטרפותך אתה שותף לקביעת הדרך ולהחלטות מה לגיטימי ומה לא, וכך לגבי כולם!
 

התמ-ים

New member
מבחינתי, הכל לגיטימי ...

ולפי התגובה שלך, גם מבחינתכם ... ואז אני חוזר לשאלה: "האם יש כותבים, שיכתבו בפורום הזה, דברים שהם לא כתבו בפורום 32 בגלל כל אותן השאלות?" (השאלות שאתה/ם מעדיף/ים להמנע מהם בינתיים ...)
 

עופר ב.ה

New member
הרבה פעמים יש צורך בהתחלה חדשה

כדי לזנוח את משקעי העבר. הפורום ההוא (32) קיבל אופי מסוים, שכבר קשה לשנותו. ייתכן שנשאלו שאלות "אמיתיות", אך הן נבלעו בין כל בקשות המילים והשירים וקיבלו חשיבות משנית.
 

התמ-ים

New member
צריך לחפש את הסיבות שהן נעלמו ..

כי לא היו דברים אחרים ... ואז השאלה שהפניתי לגרי, חוזרת: האם מי שלא כתב שם דברים אחרים, יכתוב כאן? יש כאלה?
 

ST וגרי

New member
זה אתה צריך לשאול את כולם.. ../images/Emo22.gif

אני יכול להתחכם ולשאול אותך- למה צריך פורום בסיסי נתונים? למה צריך פורום קפה? למה צריך פורום חיפוש שירים? נעשה פורום אחד ובו נדבר על הכל.. פורמלית- אין גבולות ברורים לאף פורום. גם לא לפורום מוזיקה ישראלית או פורום מוזיקה עברית. אני נזהר מאוד מלומר דברים שמבטאים זלזול בפורום המוזיקה הישראלית: נכנסתי ואמשיך להיכנס לשם (וגם לשלושת הפורומים הנ"ל שלא במקרה הזכרתי אותם), אבל נראה לי שלרבים יותר נוח לנהל דיונים מלומדים על מוזיקה במקום אחד, ולחפש מילים של שירים במקום אחר (זו רק דוגמה כי לא נעסוק כאן רק "בדיונים מלומדים" ושם רק בחיפוש שירים). כמוני אתה מוזמן לבקר בשני הפורומים. אם במשך הזמן לכל אחד יהיה אופי אחר וקהל יעד שונה, נראה לי שזה יכול להועיל במובן זה שאיש לא יפסיד ויהיו מי שירוויחו. אם יתברר שטעינו והרוב מעדיפים למצוא את הכל במקום אחד, אז יתכן שהפיצול מיותר. יכול להיות שגם ההפרדה בין מוזיקה עברית ללועזית נראה מיותר לאנשים מסויימים, ולאחרים דווקא נראה שיש להפריד בין שירי ארץ-ישראל למזרחית ולרוֹק.. אני מקווה שהכיוון יבטא את רצונות כולם (גם שלך) ושכל אחד יהיה ער גם להעדפות של הזולת.
 

התמ-ים

New member
לדוגמאותיך,

נקח את הדוגמא של פורום בסיסי נתונים, אם בנוסף אליו היו פותחים עוד פורום, למשל לאקסס, אני יכול להבין. יכול להיות שאקסס יכול להחזיק פורום משלו. אבל אם במקום פורום אקסס, היו פותחים שני פורומי אקסס (97 ו 2000 ) אני מבטיח לך, שגם לך הדבר היה תמוה. שנמשיך עם שאר הדוגמאות? לפני שהופכים פורום אחד, לשני פורומים שונים (ואולי יותר), צריך לבחון אם כל אחד מהם, יכול להחזיק פורום שלם. ובלהחזיק פורום שלם, אני לא מתכוון ל 30 הודעות ביום. כי זה לא נקרא להחזיק. אני רוצה קצת להבהיר את הסיבה לשאלות שלי: בפורומים של תפוז, יש הרבה פורומים שחוזרים על עצמם, ואם מסתכלים על הכותבים בשני הפורומים, רואים שהם די "מתים", ולפעמים הכותבים הם אותם כותבים. איחוד של הפורומים האלו, היה הופך את הפורום האחד לגדול משני הפורומים האחרים גם יחד. וזה לדעתי, מה שקרה פה ... יש שני פורומים שהם בעצם אותו דבר. עדיין אין הגדרה שמבחינה בין שני הפורומים. אם בפורום 32 היו אותם דיונים מלומדים על שירים, והיה רצון להפריד בין שני הפורומים, כיוון ששני הנושאים מפריעים זה לזה, אני יכול להבין. אבל כמעט ולא היו. אסתי בטח זוכרת, שבפורום 163 היה רצון פעם, להפריד את ההודעות שטותניקיות שם להודעות "הרציניות" ... להפוך אותו לשני פורומים שונים. זה לא יצא לפועל.
 

במבה1

New member
מכל התשובות שנתנו פה יש דבר אחד

שהוא ברור. צריך לעשות עוד פורום ובוא יתעסקו אלה שאוהבים מוסיקה ישראלית או מוסיקה עברית אם צריך לקים שני פורומים זהיים או לא. אחרת הדיון הזה יקח כאן את מקום הדיונים על מוסיקה עברית ולזה בטח לא התכבן המשורר נכון מר מנהל פרום גרי בלי ´? והגדרה אגב מה זה שאלה לגטימית או לא לגטימית.. אם אתה שואל על שיר שהידענים כאן מכירים זאת אומרת בן 40 שנים אז זה לפורום הזה אם זה שיר חדש עכשוי זה לפורום השני.. ככה זה נראה לי אולי אני אציע את עצמי לנהל את הפורום שהצעתי למעלה
 

ST וגרי

New member
LOL..../images/Emo22.gif

במבה, אני כבר קולט שאתה תדאג למצב רוח טוב בפורום, וגם אם תפוז יאשרו לך את פורום הדיונים (ישראלית או עברית) אני מקווה שא תשכח לבקר פה מדי פעם.. בפורום הזה יש מקום לכולם: לשירים ישנים ולשירים חדשים, לידענים וללא ידענים, כאלה שכותבים בלי שגיאות וכאלה שכותבים עם שגיאות, לרציניים ולבמבה.. בכבוד רב מר מנהל פורום גרי
 
ST מנהל הפורום , שיר לכבודך

גרי אחי, כפרה עלייך , גם לך אני אכתוב שיר מתישהו ! הבטחה שלי! שיר לST : עד אתמול עוד לא הבנתי מה זורם בנשמתי כברק ביום בהיר באת ופגעת בתוך ליבי במבט אחד קדימה כל המבט אלייך, את בילבלת את כל חושיי ילדה יפה רק בי את מתבוננת, כה מיוחדת מכל נעורתיי רק בשבילך אני מוכן לתת את כל ימיי למענך אלך בדרך בשארית חיי הלהבה שבי בוהרת מחכה רק לך אל תסגרי לי את הדרך את הנשמה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ST כפרה שלי בהצלחה ! נ.ב גרי גם לך אני אכתוב שיר בקרוב שיפורסם כאן !!!! ואם אפשר לשים את השיר למעלה שכולם יוכלו להכנס זה יהיה מגניב !!!
 

במבה1

New member
מהזה נעלבתי ממך אדון מנהל גרי

למה אתה אומר עלי שאני לא רציני, מה עושה אותך למתנשע עלי? למה כשאתה כותב זה רציני וכשאני כותב זה משהו אחר? אז אולי יש פה ושם שגיאות במה שאני כותב כי אני כותב מהלאבות לא כולנו נולדנו מכונת כתיבה אתה יודע. אבל השגאות שלי זה לא אומר שאני כותב שטויות. לא יפה אני מחכה לתנצלות למה פגעתבי
 

ST וגרי

New member
אין-אין-אין כמו במבה!../images/Emo22.gif

מר במבה היקר יש לי יכולת להבחין בין אנאלפבתים שכותבים בשגיאות כי הם בקושי יודעים לכתוב לבין מישהו כמוך שמעמיד פנים שהוא כזה, וניתן לראות שהשגיאות שלו מכוונות.. גרי ולהלן תרגום לשפת הבמבה אחי עפילו שאעני נראַה לך מה זה פלצפן שחבל על הזמן וחליאה לאללה קמה שמנפח לכה את השכל, אז בעיניים שלי שלא עסו אותי באצבעה ועני ישר קולט שאצלכה הכל באוונטה.. יענו- "אני קולט אותך עיוני, מה הדאווין שלך..". אז לך תיתעווז אל מישהו אחר.. האדון מנהל גרי
 

במבה1

New member
עוד מילים על התנשעות

למען שלום בית לא רוצה לקלקל פורום חדש בריבים. אני מחליט ברגע זה להתאלם מכל ההודעות של גרי. שימו לב לרמה המתנשעת שלו. מה לעשות לא כל האנשים יצא להם לגמור באוניברסיטה כמוך זה עושה אותם פחות מבינים במוסיקה? חבל שאתה מרגיש עצמך מעל כולם. ותבדוק טוב אולי כן עשו אותך באצבע.. מי יודע.. זהו לא יורד לרמה שלך.
 
למעלה