שאלה לבעליIQ גבוה

שאלה לבעליIQ גבוה

האם אנשים בעליIQ גבוה יש להם את אותם דעות פוליטיות וכד`? ואם לא כיצד זה מוסבר שאנשים בעלי רמת משכל גבוהה יגיעו למסקנות שונות בחיים ???(אני מגיע מנקודת הנחה שבעלי רמת משכל גבוהה מכריעים דברים לפי השכל הנכון ולא נותנים לדברים נוספים להפריע בשיקול הדעת) . . .***. . .
 

erezsh

New member
התשובה היא פשוטה מאוד

גם כשאתה חושב בהגיון מוחלט - אם תצא מנקודות הנחה שונות, תגיע למסקנות שונות. זה ברור, אבל זו גם התשובה - כל ויכוח פוליטי הוא במידה מסוימת ויכוח על תרבות, על אמונות. נקח לדוגמא את הויכוח האינסופי בין ה"ימין" ל"שמאל": הם מחולקים בדעתם בקשר ללמי שייכת המדינה -> אמונה הם מחולקים בדעתם בקשר לערכי המוסר וההומאניות בהם יש לנהוג -> אמונה " " " יש להם קונצפט שונה בקשר לתפישת המילה "שלום" -> תרבות+אמונה אני יכול לזרוק דוגמאות כל היום. הרעיון הובע. אני אישית מאמין ששני אנשים ביכולת שכלית גבוהה, בהינתן לשניהם אותן אמונות בסיס, תרבות זהה, ומטרות זהות, יגיעו למסקנות זהות.
 
אני חושב שזה גם קשור

לעניין שלהחלטות פוליטיות יש המון גורמים, כלומר יש המוני גורמים שיש להתחשב בהם. ובגלל זה אי אפשר להחליט באופן רציונלי לחלוטין. פשוט יש יותר משוואות =) לכן רוב האנשים מחליטים בסופו של דבר אינסטנקטיבית ובהתחשב הידע שיש להם. דוגמא טובה לכך היא האם כלכלה ליברלית תהיה טובה או רעה לישראל, זאת שאלה שמאוד קשה לנבא. ולכן הידעות חלוקות בעניין (למרות שלפי דעתי התשובה די ברורה
).
 

Dorfl

New member
גם בעלי מנת משכל נמוכה קרובה,

לו יצאו מנקודות מוצא זהות, יגיעו ככל הנראה למסקנות דומות.
 

neko

New member
השאלה המעניינת:

האם אלו בעלי מנת משכל נמוכה יגיעו למסקנות דומות גם אם תנאי הפתיחה ישתנו מעט? כלומר, כמה שינוי בתנאי הפתיחה דרוש ע"מ לגרום לשינוי בעמדותיהם (לעומת בעלי הIQ הגבוה יחסית)?
 

moo M00

New member
לכל אלה שענו אין כנראה מי יודע iq

כי אף אחד מהם לא נתן לך תשובה נכונה. m
 

neko

New member
מצאת את התשובה בעצמך:

אני מגיע מנקודת הנחה שבעלי רמת משכל גבוהה מכריעים דברים לפי השכל הנכון ולא נותנים לדברים נוספים להפריע בשיקול הדעת עכשיו תחשוב לרגע... אין דבר כזה "לפי השכל", ודוגמא טובה תוכל למצוא בקישור שבחתימה שלי.
 

moo M00

New member
../images/Emo80.gif../images/Emo45.gifרואים שאתה ראוי לנהל אותנו

גם אני נגד ברית מילה.
 

neko

New member
../images/Emo9.gif ../images/Emo9.gif ../images/Emo9.gif תודה,

אבל זו דוגמא מעולה לכך שאנשים לא תמיד פועלים לפי הרציונל. אפשר למצוא אנשים מאד אינטלגנטים ומשכילים, שעדיין יקיימו את הטקס הזה, וחלקם אפילו ללא אמונה דתית, אלא רק מתוך תחושה פנימית של "נכונות", שכל בר-דעת (כולל אותם) יודע שאינה רציונלית. בד"כ הם ד"א יסרבו לדון בנושא, מכיוון שאינם אוהבים את הידיעה שהם פועלים בניגוד להגיון. אם אני זוכר נכון, לפני כשנה ישראלי בשם כהנמן (או משהו דומה) קיבל פרס נובל בכלכלה (עם עוד שניים) על כך שהוכיחו שהמודלים הכלכליים התאורטיים לא פועלים במציאות מכיוון שבני אדם כלל אינם פועלים לפי הרציונל. דוגמא פשוטה: שני מוצרים זהים לחלוטין נמכרים באותה חנות, אחד ב5 ש"ח ואחר ב8 ש"ח. לפי המודלים הכלכליים התאורטיים, המוצר היקר יותר לא ימכר כלל. במציאות, לעיתים קרובות המצב אפילו הפוך (מכיוון שצרכנים יכולים לחשוב למשל שהמחיר מסמל איכות גבוהה, או אפילו רק סטטוס גבוה). בכלל, מעניין לבדוק עד כמה פעולה אי-רציונלית מופיעה אצל אנשים בעלי IQ גבוה (יחסית לשאר האוכלוסיה).
 
למעלה