שאלה לגבי הנדסת גורמי אנוש

שאלה לגבי הנדסת גורמי אנוש

ראיתי שיש פה כמה אנשים מהמגמות הקוגנטיביות ורציתי לשאול אתכם מה אתם יודעים על התחום. אני סטודנט באת"א בשנה השלישית ובודק אופציות לגבי התואר השני הקרב ובא(תלוי במתא"ם המזורגג שאף אחד לא טורח לבדוק אותו כבר חודש). ואני מאוד הייתי רוצה לעסוק בתחום. אני מאוד אוהב פסיכולוגיה קוגנטיבית ונהנה לעסוק בסטטיסטיקה ומחקרים(כן, יש אנשים כאלה) אבל אני רוצה לעסוק בפן היישומי וממש לא מעוניין להשאר חוקר שלא חוצה את גבולות האקדמיה. לפי מה שהבנתי בגלל הביקוש הנמוך אין בעיה מיוחדת להשתלב בתחום(שמתמפתח מאוד בתקופה האחרונה) וגם שהתגמול הכספי הוא די נאה. בכל מקרה השאלה שלי היא כזאת, אם אחליט שזה הכיוון שלי היכן כדאי לי ללמוד את זה? האופציות שלי לפי עדיפות הם(יש לי ממוצע גבוה ואני עומד בדרישות): 1.אב"ג-המחלקה להנדסת תעשיה וניהול-התואר שניתן הוא m.sc בהנדסת תעשיה וניהול עם התמחות בהנדסת גורמי אנוש. 2.טכניון-פסיכולוגיה תעשייתית. 3.כל שאר האוניברסיטאות במחלקות הקוגנטיביות. מי שיוכל לתרום לי מידע כלשהו אני אודה לו מקרב לב, כי אין יותר מדי מידע על המקצוע באינטרנט.
 

aviviel

New member
לגבי 1:

החוג להנדסת גורמי אנוש באב"ג הוא סימפטי וידידותי למשתמש - מחלקה קטנה עם אנשים נחמדים. עם זאת, באופן אישי, אני מוצאת את התחום לא מרגש בלשון המעטה. גם רמת המחקר בתחום היא לא מהגבוהות. תשמח לשמוע שהמחקר בפסיכולוגיה מציב סטנדרטים גבוהים מאוד מבחינה מתודולוגית (בגלל העיסוק במבנים תיאורטים כה מעורפלים ומופשטים) ושמניסיוני, המעבר לגורמי אנוש (וגם לתחומים אחרים) הוא די מאכזב. אמנם, יצא לי לקרוא גם מחקרים רציניים ומקיפים, אבל בד"כ - התאכזבתי. העובדים במקצוע עובדים בד"כ בפיתוח מערכות אדם-מכונה או פיתוח ממשקים. עבודה שהיא מעניינת לטעמי, רק ברמת התוצאה, ואילו תהליך הפיתוח עצמו - הרבה פחות אטרקטיבי. אני ממליצה לך בחום לפנות במייל לחברי הסגל האקדמי ולשאול אותם בדיוק מה ששאלת פה (יואכים הוא פסיכולוג קוגניטיבי שעשה המרה למשאבי אנוש, ולמרות שאני לא מכירה אותו באופן אישי - אני שומעת עליו המון דברים טובים). מניסיוני - הם ישמחו מאוד לענות. בהצלחה, אביבית.
 
תודה לכם

והחלטתי שאם בכ"ז אעסוק בהנדסת גורמי אנוש אז אלך על המחלקה להנדסה בב"ג. ורק בגלל שבתואר השני אני חושב כבר על הצד הפרקטי והבנתי ששם יש תקציבים מאוד גבוהים לפרוייקטים(מה שבטוח אין במחלקות לפסיכולוגיה קוגנטיבית), שהאוריינטציה היא יישומית(וגם עובדים הרבה עם אינטל) ושכולם מתשלבים אח"כ בתעשייה או בחו"ל די בקלות והמשכורות די גבוהות. ולגבי ההתעמקות במחקר, אומנם זה יכול להיות מעניין אבל אני לא רוצה להקדיש את עצמי לאקדמיה ולכן נראה לי שכדאי ללכת למחלקות שהם גם פרקטיות. ודרך אגב את יכולה במקרה להגיד לי כמה התחילו השנה ללמוד במחלקה?
 

עורבי

New member
אתה מוזמן

אתה מוזמן לפנות לכל אחד מאנשי הסגל והדוקטורנטים במגמה הקוגניטיבית בת"א, ובמיוחד לדן זכאי. אני בטוח שישמחו לתת לך מידע מפורט.
 
למעלה