שאלה לגבי חוק בתחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.

yaniv6346

New member
שאלה לגבי חוק בתחבורה הציבורית

שאלה לגבי חוק בתחבורה הציבורית
האם ישנה הגבלה בחוק על הסעת נוסעים בעמידה באוטובוס ציבורי? יש לי וויכוח עם חבר. אני טוען שחייבת להיות מגבלה מסוימת ולא יכול להיות שנהג 'ידחף' 100 אנשים לאוטובוס אחד ואילו הוא טוען, שההגבלה חלה רק על אוטובוסים פרטיים ולא על אוטובוסים של "אגד", "דן" וכו' שיכולים לדחוף גם 150 איש (חוקית). מישהו יודע את התשובה? תודה
 

maier33

New member
יש מיגבלה ,ראה פירוט

שאלה לגבי חוק בתחבורה הציבורית
האם ישנה הגבלה בחוק על הסעת נוסעים בעמידה באוטובוס ציבורי? יש לי וויכוח עם חבר. אני טוען שחייבת להיות מגבלה מסוימת ולא יכול להיות שנהג 'ידחף' 100 אנשים לאוטובוס אחד ואילו הוא טוען, שההגבלה חלה רק על אוטובוסים פרטיים ולא על אוטובוסים של "אגד", "דן" וכו' שיכולים לדחוף גם 150 איש (חוקית). מישהו יודע את התשובה? תודה
יש מיגבלה ,ראה פירוט
זה מיתחלק לשניים בקו שירות רגיל אין כל הגבלה .כלומר הנהג הוא זה שמחליט. בקו נמ"ק או נ"מ רגיל (נסיעה מיוחדת קבועה טו נסיעה מיוחדת רגילה ) יש הגבלה של כמיספר המושבים ולא יותר מ9 בעמידה וכמו כן לא יותר מ60 נוסעים באוטובוס.
 

levikon

New member
ויש עוד סייגים.

יש מיגבלה ,ראה פירוט
זה מיתחלק לשניים בקו שירות רגיל אין כל הגבלה .כלומר הנהג הוא זה שמחליט. בקו נמ"ק או נ"מ רגיל (נסיעה מיוחדת קבועה טו נסיעה מיוחדת רגילה ) יש הגבלה של כמיספר המושבים ולא יותר מ9 בעמידה וכמו כן לא יותר מ60 נוסעים באוטובוס.
ויש עוד סייגים.
באוטובוסים ממוגני ירי אסור להסיע נוסעים בעמידה. וגם אסור להסיע תלמידים בהסעות תלמידים בעמידה. ולאילת, כן נוסעים בעמידה. זה פשוט הקו היחיד שאתה יכול להזמין בו מקום ישיבה שמור.
 

yaniv6346

New member
אז בעצם...

יש מיגבלה ,ראה פירוט
זה מיתחלק לשניים בקו שירות רגיל אין כל הגבלה .כלומר הנהג הוא זה שמחליט. בקו נמ"ק או נ"מ רגיל (נסיעה מיוחדת קבועה טו נסיעה מיוחדת רגילה ) יש הגבלה של כמיספר המושבים ולא יותר מ9 בעמידה וכמו כן לא יותר מ60 נוסעים באוטובוס.
אז בעצם...
לקווים רגילים עירוניים ובינעירוניים אין על הנהג שום מגבלה? עצוב פעמיים: בגלל שלפעמים המצב באוטובוסים נורא בגלל שהפסדתי בוויכוח
 

urilei

New member
תאורטית

שאלה לגבי חוק בתחבורה הציבורית
האם ישנה הגבלה בחוק על הסעת נוסעים בעמידה באוטובוס ציבורי? יש לי וויכוח עם חבר. אני טוען שחייבת להיות מגבלה מסוימת ולא יכול להיות שנהג 'ידחף' 100 אנשים לאוטובוס אחד ואילו הוא טוען, שההגבלה חלה רק על אוטובוסים פרטיים ולא על אוטובוסים של "אגד", "דן" וכו' שיכולים לדחוף גם 150 איש (חוקית). מישהו יודע את התשובה? תודה
תאורטית
אני חושב שלפי תקנות התעבורה זה אסור... מעשית לאף חברת תחבורה לא מספיק אכפת ולאף אחד מעליהן גם לא אכפת...
 

yaniv6346

New member
אתה נותן לי תקווה

תאורטית
אני חושב שלפי תקנות התעבורה זה אסור... מעשית לאף חברת תחבורה לא מספיק אכפת ולאף אחד מעליהן גם לא אכפת...
אתה נותן לי תקווה
אם תצליח למצוא לי חוק (או חלקיק חוק הניתן לפרשנות) האוסר על נהג לדחוס כל כך הרבה אנשים ביחד - אני אודה לך מאוד.
 
ע"פ תקנות התעבורה

אתה נותן לי תקווה
אם תצליח למצוא לי חוק (או חלקיק חוק הניתן לפרשנות) האוסר על נהג לדחוס כל כך הרבה אנשים ביחד - אני אודה לך מאוד.
ע"פ תקנות התעבורה
בקווי שירות עירוניים (לגבי הבינעירוניים אני לא ממש זוכר אם זה תקף) מותר להסיע נוסעים בעמידה כאשר המגבלה היחידה היא שלא יעמדו נוסעים בין הדלת הקדמית לנהג.
 

urilei

New member
גם זה קורה בדן מעת לעת

ע"פ תקנות התעבורה
בקווי שירות עירוניים (לגבי הבינעירוניים אני לא ממש זוכר אם זה תקף) מותר להסיע נוסעים בעמידה כאשר המגבלה היחידה היא שלא יעמדו נוסעים בין הדלת הקדמית לנהג.
גם זה קורה בדן מעת לעת
באגד זה נדיר אבל גם יצא לי להתקל בזה
 

846

Member
אין שום הגבלה בקווי שרות רגילים

תאורטית
אני חושב שלפי תקנות התעבורה זה אסור... מעשית לאף חברת תחבורה לא מספיק אכפת ולאף אחד מעליהן גם לא אכפת...
אין שום הגבלה בקווי שרות רגילים
 

אורי 48

New member
../images/Emo62.gifשמעתי נהג שאמר...

שאלה לגבי חוק בתחבורה הציבורית
האם ישנה הגבלה בחוק על הסעת נוסעים בעמידה באוטובוס ציבורי? יש לי וויכוח עם חבר. אני טוען שחייבת להיות מגבלה מסוימת ולא יכול להיות שנהג 'ידחף' 100 אנשים לאוטובוס אחד ואילו הוא טוען, שההגבלה חלה רק על אוטובוסים פרטיים ולא על אוטובוסים של "אגד", "דן" וכו' שיכולים לדחוף גם 150 איש (חוקית). מישהו יודע את התשובה? תודה
שמעתי נהג שאמר...
שמעתי נהג שאמר פעם, כשהאוטובוס כמעט היה מפוצץ (מנוסעים...) שלפי החוק אסור לו בכלל להעלות עוד נוסעים אם יהיה מצב שיעמדו. אבל אני חושב שאף אחד לא אוכף ולא מסוגל לאכוף את זה. יש קוים שהמצב בהם פשוט בלתי נסבל. נראה לי שחבל שאין איזו פעילות של אנשים לגבי הצפיפות הבלתי נסבלת באוטובוסים. ממש לא מובן לי למה אין שום הגבלה על כמות הנוסעים. הפתרון הוא אולי יותר אוטובוסים, או אוטובוסים גדולים יותר (יש כאלה - דו מפרקיים...) בנוסף לאיזושהיא חקיקה. אבל במדינה שלנו, שגם ככה המודעות והפעילות למען איכות הסביבה והשמירה עליה נמוכה, אני לא חושב שצפויה איזו התקדמות בנושא, וזה חבל.
 

אורי 48

New member
../images/Emo40.gifהבדיחה ממש לא...

שמעתי נהג שאמר...
שמעתי נהג שאמר פעם, כשהאוטובוס כמעט היה מפוצץ (מנוסעים...) שלפי החוק אסור לו בכלל להעלות עוד נוסעים אם יהיה מצב שיעמדו. אבל אני חושב שאף אחד לא אוכף ולא מסוגל לאכוף את זה. יש קוים שהמצב בהם פשוט בלתי נסבל. נראה לי שחבל שאין איזו פעילות של אנשים לגבי הצפיפות הבלתי נסבלת באוטובוסים. ממש לא מובן לי למה אין שום הגבלה על כמות הנוסעים. הפתרון הוא אולי יותר אוטובוסים, או אוטובוסים גדולים יותר (יש כאלה - דו מפרקיים...) בנוסף לאיזושהיא חקיקה. אבל במדינה שלנו, שגם ככה המודעות והפעילות למען איכות הסביבה והשמירה עליה נמוכה, אני לא חושב שצפויה איזו התקדמות בנושא, וזה חבל.
הבדיחה ממש לא...
הבדיחה ממש לא מצחיקה, פשוט פעם היתה נסיעה שהאוטובוס היה מלא עד אפס מקום ואי אפשר היה לזוז, ממש כמו סרדינים, ומישהו צעק לנהג שהאוטובוס מפוצץ וכולם צחקו...
(ממבוכה כנראה...) אבל זה באמת נושא חשוב שראוי להתייחסות.
 

levikon

New member
אני חושש שאתה לא כל כך צודק,

שמעתי נהג שאמר...
שמעתי נהג שאמר פעם, כשהאוטובוס כמעט היה מפוצץ (מנוסעים...) שלפי החוק אסור לו בכלל להעלות עוד נוסעים אם יהיה מצב שיעמדו. אבל אני חושב שאף אחד לא אוכף ולא מסוגל לאכוף את זה. יש קוים שהמצב בהם פשוט בלתי נסבל. נראה לי שחבל שאין איזו פעילות של אנשים לגבי הצפיפות הבלתי נסבלת באוטובוסים. ממש לא מובן לי למה אין שום הגבלה על כמות הנוסעים. הפתרון הוא אולי יותר אוטובוסים, או אוטובוסים גדולים יותר (יש כאלה - דו מפרקיים...) בנוסף לאיזושהיא חקיקה. אבל במדינה שלנו, שגם ככה המודעות והפעילות למען איכות הסביבה והשמירה עליה נמוכה, אני לא חושב שצפויה איזו התקדמות בנושא, וזה חבל.
אני חושש שאתה לא כל כך צודק,
מכיוון שאוטובוס עירוני בנוי להסיע את רוב הנוסעים שלו בעמידה. אבל אכן אתה צודק לגבי הצפיפות הנוראה של האוטובוסים. אני בכל מקרה, עברתי בגוש דן למוניות שירות. גם מהיר יותר, קצת זול יותר ואתה בטוח יושב...
 

shuky1

New member
המגבלה רשומה ברישיון הרכב.

שאלה לגבי חוק בתחבורה הציבורית
האם ישנה הגבלה בחוק על הסעת נוסעים בעמידה באוטובוס ציבורי? יש לי וויכוח עם חבר. אני טוען שחייבת להיות מגבלה מסוימת ולא יכול להיות שנהג 'ידחף' 100 אנשים לאוטובוס אחד ואילו הוא טוען, שההגבלה חלה רק על אוטובוסים פרטיים ולא על אוטובוסים של "אגד", "דן" וכו' שיכולים לדחוף גם 150 איש (חוקית). מישהו יודע את התשובה? תודה
המגבלה רשומה ברישיון הרכב.
כיום מאחר והורד המשקל הכולל של האוטובוס ל 18000 ק"ג, ולפי חישוב עומסים של הנוסעים והמטען, מאשרים בדרך כלל עד 10 נוסעים בעמידה. יחד עם זאת נדמה לי שגם היתר זה יוסר בקרוב מאוד ואסור יהיה כלל להסיע בעמידה באוטובוס "בין עירוני" באוטובוס "עירוני" איני יודע, אך אני בטוח שיש הגבלה בגלל חישובי העומס.
 

Golf Bravo

New member
זו התשובה הנכונה!

המגבלה רשומה ברישיון הרכב.
כיום מאחר והורד המשקל הכולל של האוטובוס ל 18000 ק"ג, ולפי חישוב עומסים של הנוסעים והמטען, מאשרים בדרך כלל עד 10 נוסעים בעמידה. יחד עם זאת נדמה לי שגם היתר זה יוסר בקרוב מאוד ואסור יהיה כלל להסיע בעמידה באוטובוס "בין עירוני" באוטובוס "עירוני" איני יודע, אך אני בטוח שיש הגבלה בגלל חישובי העומס.
זו התשובה הנכונה!
חלק ה' לתקנות התעבורה, תשכ"א - 1961, שנושאו "אוטובוסים", איננו קובע את מספר הנוסעים היכולים לנסוע באוטובוס בעמידה. תקנה 389 שכותרתה "תנאים ברשיון" קובעת, בין השאר: הרשות רשאית לכלול ברשיון הקו תנאים והוראות בקשר לשירות והפעלתו כפי שתמצא לנכון, ובין השאר גם בענינים אלה: (8)מספר הנוסעים שמותר להסיע בכל אוטובוס; אם לא די בכך תקנה 395. שכותרתה "תנאים סותרים ברשיון" קובעת הרשות רשאית לקבוע ברשיון תנאים הסותרים כל אחת מהוראות חלק זה וכן הסותרים הוראות תקנות אלה בדבר הסעת נוסעים בעמידה, קבלת נוסעים בתחנה והורדתם, הובלת מטען נוסעים ועצירת רכב מנועי. במילים אחרות, אפילו תקבע תקנה בדבר מספר הנוסעים המירבי בעמידה, אזי (עד שתבוטל תקנה 395) יש לעיין קודם ברישיון. ולסיום (וכדי לבלבל קצת), קובעת תקנה 431 "מספר הנוסעים" לא יסיעו נהג או כרטיסן נוסעים יותר מהמספר שנקבע ברשיון הרכב, אם נקבע. זהו איננו הרישיון המוזכר מעלה... שם מדובר על רישיון קו (בד"כ) וכאן על רישיון הרכב.
 

846

Member
ברשיון האוטובוס של אגד, לא כתוב

זו התשובה הנכונה!
חלק ה' לתקנות התעבורה, תשכ"א - 1961, שנושאו "אוטובוסים", איננו קובע את מספר הנוסעים היכולים לנסוע באוטובוס בעמידה. תקנה 389 שכותרתה "תנאים ברשיון" קובעת, בין השאר: הרשות רשאית לכלול ברשיון הקו תנאים והוראות בקשר לשירות והפעלתו כפי שתמצא לנכון, ובין השאר גם בענינים אלה: (8)מספר הנוסעים שמותר להסיע בכל אוטובוס; אם לא די בכך תקנה 395. שכותרתה "תנאים סותרים ברשיון" קובעת הרשות רשאית לקבוע ברשיון תנאים הסותרים כל אחת מהוראות חלק זה וכן הסותרים הוראות תקנות אלה בדבר הסעת נוסעים בעמידה, קבלת נוסעים בתחנה והורדתם, הובלת מטען נוסעים ועצירת רכב מנועי. במילים אחרות, אפילו תקבע תקנה בדבר מספר הנוסעים המירבי בעמידה, אזי (עד שתבוטל תקנה 395) יש לעיין קודם ברישיון. ולסיום (וכדי לבלבל קצת), קובעת תקנה 431 "מספר הנוסעים" לא יסיעו נהג או כרטיסן נוסעים יותר מהמספר שנקבע ברשיון הרכב, אם נקבע. זהו איננו הרישיון המוזכר מעלה... שם מדובר על רישיון קו (בד"כ) וכאן על רישיון הרכב.
ברשיון האוטובוס של אגד, לא כתוב
כלום על כמות הנוסעים.
 

Golf Bravo

New member
התשובה נמצאת ברישיון הקו! ולא...

ברשיון האוטובוס של אגד, לא כתוב
כלום על כמות הנוסעים.
התשובה נמצאת ברישיון הקו! ולא...
ברישיון הרכב, כפי שכתוב בתקנות המבלבלות שהבאתי מעלה.
 

846

Member
צודק! קודם כל רשיון הרכב ואחר כך

טעות.
דווקא מקודם צדקת- כמות הנוסעים מוגבלת לפי רשיון הרכב, אם בכלל.
צודק! קודם כל רשיון הרכב ואחר כך
רשיון הקו, ולדוגמא: לאוטובוס ממוגן ירי יש הגבלה על הנוסעים בעמידה שמצוינת ברשיון הרכב. במידה והאוטובוס מבצע קושרות רגיל שאינו "ממוגן ירי" עדיין אסור להסיע בו נוסעים בעמידה.
 

Golf Bravo

New member
אני חולק על דעתכם

צודק! קודם כל רשיון הרכב ואחר כך
רשיון הקו, ולדוגמא: לאוטובוס ממוגן ירי יש הגבלה על הנוסעים בעמידה שמצוינת ברשיון הרכב. במידה והאוטובוס מבצע קושרות רגיל שאינו "ממוגן ירי" עדיין אסור להסיע בו נוסעים בעמידה.
אני חולק על דעתכם
קראו את הודעתי מעלה שוב ותראו שתקנה 395 גוברת על כל הוראה אחרת לפי חלק זה (ז"א החלק העוסק באוטובוסים) ומשום כך, גוברת אף על תקנה 431 העוסק ברישיון הרכב. אינני יודע כיצד ניתן לקרוא את התקנות אחרת.
 
גולפבארבו ושוקי, אתם באמת היחידים

זו התשובה הנכונה!
חלק ה' לתקנות התעבורה, תשכ"א - 1961, שנושאו "אוטובוסים", איננו קובע את מספר הנוסעים היכולים לנסוע באוטובוס בעמידה. תקנה 389 שכותרתה "תנאים ברשיון" קובעת, בין השאר: הרשות רשאית לכלול ברשיון הקו תנאים והוראות בקשר לשירות והפעלתו כפי שתמצא לנכון, ובין השאר גם בענינים אלה: (8)מספר הנוסעים שמותר להסיע בכל אוטובוס; אם לא די בכך תקנה 395. שכותרתה "תנאים סותרים ברשיון" קובעת הרשות רשאית לקבוע ברשיון תנאים הסותרים כל אחת מהוראות חלק זה וכן הסותרים הוראות תקנות אלה בדבר הסעת נוסעים בעמידה, קבלת נוסעים בתחנה והורדתם, הובלת מטען נוסעים ועצירת רכב מנועי. במילים אחרות, אפילו תקבע תקנה בדבר מספר הנוסעים המירבי בעמידה, אזי (עד שתבוטל תקנה 395) יש לעיין קודם ברישיון. ולסיום (וכדי לבלבל קצת), קובעת תקנה 431 "מספר הנוסעים" לא יסיעו נהג או כרטיסן נוסעים יותר מהמספר שנקבע ברשיון הרכב, אם נקבע. זהו איננו הרישיון המוזכר מעלה... שם מדובר על רישיון קו (בד"כ) וכאן על רישיון הרכב.
גולפבארבו ושוקי, אתם באמת היחידים
כאן בשרשור שהבאתם את התשובה האמיתית והנכונה. באוטובוסים אין שום הגבלת כמות הנוסעים, מלבד הגבלה ברשיון הרכב, אם קיימת כזו. האוטובוסים היחידים לדעתי שמוגבלים ברשיון הרכב שלהם במס' נוסעים מסוים, הם אוטובוסים
למיניהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה