שאלה לגבי יחידת דיור במרתף

dafi21

New member
שאלה לגבי יחידת דיור במרתף

שלום, יש לי שאלה שמאוד חשובה לי, אשמח אם תוכלו לעזור. אני משכירה יחידת דיור במרתף (חדר אחד) בוילה. בגלל כל מני בעיות עם בעל הבית והדירה וחשדות לגביהם, פניתילעיריה על מנת לברר אם היחידה הזו במרתף מיועדת למגורים. בעירייה אמרו לי שיש איסור בהלהשכיר מרתף בבית פרטי באותו האיזור. בגלל בעיות רבות עם בעל הבית אני מעוניינת לעזור את הדירה ולבטל את החוזה שחתמתי לשנה. האם אפשר לתבוע אותו על כך שהוא משכיר יחידת מרתף שעל פי טענת העייריה אסור להשכיר אותה? אודה לעזרתכם!
 
חוזה צריך לכבד אבל....

אם בעל הבית עובר על חוקי העזר העירווניים, את אינך זרוע של החוק ולכן את יכולה "להלשין" ואז העירייה תפעל לגביו לפי חוק העזר העירוני. סעיף 30 בחוק החוזים ( חוזה שכריתתו, תכנו או מטרתו הם בלתי חוקיים, בלתי מוסריים או סותרים את תקנת הציבור – בטל. ) יכול אולי , בספק רב, לשמש עילה לביטול החוזה ע"י בי"מ לשכירות.
 

dafi21

New member
המשך...

אז לא הבנתי... מה לא ממש יעזור לי בבית משפט ומידי ויהיה...? יש לציין שיש כל מני בעיות מסביב חוץ ממה שציינתי ובהוראת עו"ד ביטלתי לו את הצ'קים, כך שהוא יוכל גם לתבוע אותי במידה וירצה. זה לא כלי מספיק חזק?
 
הוא לא צריך לתבוע אותך

את השייקים שיחזרו הוא יכול להגיש ישר להוצאה לפועל זה כאילו שיש לו כבר פסק דין נגדך), אתה תצטרך לבקש רשות רשות להתגונן ואם לא תעשה זאת בזמן או אם בקשתך תידחה אז הוא יוכל לגבות ממך את הכסף דרך הוצאה לפועל. זה שהעירייה לא מרשה להשכיר משמעותו שאתה יכול אולי לסבך אותו עם העירייה, אבל ספק גדול אם זאת עילה לאי קיום החוזה על ידיך וזה לבד כנראה לא יתן לך רשות להתגונן, תצטרך להראות הפרות ממשיות של החוזה מצידו כדי להצליח.
 

dafi21

New member
היי גיא, עוד שאלה

בוא נגיד שיש שם הרבה דברים מסריחים כגון: אני חושדת שהוא לא בעל הבית, מתחמק מלהראות לי את הטאבו (אני מצאתי את הטאבו של הבית באינטרנט דרך משרד המשפטים והוא לא רשום שם), לא מוכן להביא לי קבלות על הצ'קים וגם לא היה מוכן לרשום לי אפילו שהוא קיבל אותם ולחתום, יש במרתף ריח ממש לא נעים, ריח של ביוב. אני בספק עד כמה ירצה להכנס לענייני משפט אם יש לו כ"כ הרבה דברים להסתיר, אולי בעיות עם מס הכנסה... השאלה היא האם אני צריכה לתבוע אותו על כך או שעדיף לראות האם הוא יגיש את הצ'קים להוצאה לפועל ורק אז יהיה משפט... יש לציין שלדברים שציינתי אין הוכחות חד משמעיות אלה רק חשדות חמורות ועדים לכך.
 
עילת ביטול - אם הדירה אינה ראויה למגורים

אם השכירות היא של דירת מגורים, ועל פי התנאים שקיימים בה היא אינה ראויה למגורים, יש עילה לבטל את החוזה - כי חוזה השכירות למעשה הופר ע"י המשכיר. הרבה דברים שציינת ניתן היה לבדוק ולראות בדירה עוד טרם חתימת חוזה השכירות, ודברים אלה לא יכולים להיות סיבה טובה לביטול. גם אי-מתן קבלות לא מהווה סיבה לביטול חוזה השכירות. אם ביטול החוזה נעשה מהטעם שהדירה אינה ראויה למגורים, ובחוזה נאמר במפורש שמדובר בשכירות למטרת מגורים בלבד, ועקב כך את גם מבטלת את השיקים שניתנו, אז אם המשכיר יגיש את השיקים הללו להוצאה לפועל לביצוע - תצטרכי תוך זמן קצר להגיש להוצאה לפועל התנגדות לביצוע השיקים, ולפרט בהתנגדות את סיבת ביטולם בשל ביטול חוזה השכירות, שהינו הסכם היסוד שעל-פיו ניתנו השיקים. אם ההתנגדות לביצוע תתקבל, יועבר התיק לדיון בבית המשפט השלום.
 
למעלה