שאלה לגבי לימוד עצמי

mimoA

New member
שאלה לגבי לימוד עצמי

שלום רב לכולם
כמה שאלות בנוגע לכניסה לQA.
מבדיקה בפורום הבנתי שאפשרי ובאיזה מקום עדיף ללמוד לבד על קורס שעולה 18 אלף ולא ממש מכשיר כמו שצריך. אלו הליניקים שצורפו לשאלות בפורום ורציתי לדעת האם יש עוד מקורות לימוד און ליין רלוונטיים או שאלו מספיקים בתור התחלה.
האם בהמשך התקדמות הלימוד הם מכוונים גם ללימוד בדיקות אוטו' או שיש כיוון אחר לכך?

https://www.ministryoftesting.com/dojo/courses

http://www.testingeducation.org/BBST/

http://itcb.org.il/index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=8&id=542&Itemid=632

https://see.stanford.edu/Course/CS106A

שאלה לא פחות חשובה היא שאני בן 42 חסר ניסיון במחשבים ומעוניין להיכנס לתחום. רקע בניהול מסעדות וברים.
יש לי זמן ללמוד ולהשקיע בלימוד עצמי כמה שצריך וגם לאחר מכן להתפתחות עצמית בהמשך. האם לדעתכם כדאי לי בכלל להתחיל ללמוד, כלומר יסתכלו עלי בכלל?
הבנתי שבתכנות רצוי שיהיו לך פרויקטים להשוויץ בהם בראיונות עבודה על מנת להראות את יישום הקישורים שלך בפועל. האם יש דבר כזה בQA?

תודה רבה על העזרה
 

עמית ו

New member
תשמע

אני באתי להוציא לך קצת את הרוח מהמפרשים.
אז נתחיל עם האמת הבסיסית - תמיד יש חריגים, ולפעמים דברים מצליחים נגד כל הסיכויים.
&nbsp
עכשיו, אחרי שאמרנו את זה, בוא נסתכל לרגע על הדברים שיקשו עליך:
1. אתה כבר לא בן 25. כל מיני סטארט-אפים תוססים ודינמיים שמחפשים בודקי תוכנה בזול ולוקחים חמישה בוגרי קורס בשקל יפסלו את קורות החיים שלך משיקולי גיל.
2. בהסתברות גבוהה, יש לך דרישות שכר גבוהות יותר מאלו של מי שמתחיל את הקריירה שלו אחרי הצבא.
3. אין בקורות החיים שלך שום דבר שאומר "בדיקות תוכנה", או "תוכנה". קל יותר לסנן אותם מאשר לזמן אותך לראיון ולקוות שאתה שונה במשהו מכל האחרים עם רקע דומה. פרוייקטים זה נחמד, אבל בוא נדבר רגע דוגרי - יש לפרוייקטים שני חסרונות, במיוחד בתחום בדיקות התוכנה: א' - הם מלאכותיים בטירוף ולא מייצגים שום דבר דומה לעבודה היומיומית, ב' - אין למגייס זמן להסתכל עליהם, והם לא מעניינים אותו. אם יש לך פרוייקט תכנותי יש עוד מה לשאול עליו ברמת הארכיטקטורה, אבל פרוייקט בדיקות הוא פיקציה.
&nbsp
עכשיו, לשאלה הראשונה שלך - האם יש עוד מקורות לימוד רלוונטיים? בערך מיליון. בלוגים, הרצאות יוטיוב, קורסים בudacity (ואני חותם על זה שיש גם מלא זבל בUDEMY), כנסים - לא חסר . מקום מעניין נוסף (לדוגמה) הוא כאן: https://testautomationu.applitools.com/
לגבי בדיקות אוטומטיות - אין כזה דבר. יש בודקי תוכנה שיודעים לתכנת, יש כאלה שלא יודעים. אלה שלא יודעים נוטים לקבל משכורות נמוכות יותר, אבל בסופו של דבר המטרה היא אותה מטרה - להוציא לשוק מוצר כשאנחנו יודעים בערך מה המגבלות שלו. האם לכתוב קוד או לא? זו כבר שאלה מסדר שני שתלויה בהקשר וביכולות שיש בסביבה.
&nbsp
 

mimoA

New member
תודה על התגובה

מבחינת לימוד תכנות במטרה להגיע לרמה של אוטומציה. יש קורס ספציפי או צריך ללמוד שפה/ות מסויימת. אם כן איזו ?
&nbsp
ומה אתה ממליץ. ללכת על קורס וללמוד לבד בנוסף על מנת לדעת יותר. או שעם ההשקעה המתאימה אפשרי להגיע לאותם השגים לבד? (זמן ללמוד יש לי).
האם ניתן לעשות מבחן הסמכה של בדיקת תוכנה לבד?
והכי חשוב האם זה המבחן תופס ויעזור לקורות חיים ובראיון עבודה. במידה וקוראים לי כמובן
&nbsp
תודה רבה על העזרה
 

עמית ו

New member
אז ככה

נתחיל עם אמת פשוטה - אין כזה דבר "רמה של אוטומציה", אוטומציה היא תכנות לכל דבר ועניין, ונדרשים כישורים של מתכנת. השפה עצמה פחות קריטית, בעיקר כי ברגע שאתה שולט בשפה אחת, לעבור לשפה הבאה זה עניין קל למדי (גם אם מעצבן ממש לפעמים).
&nbsp
לגבי קורס או לימוד עצמי - מהבחינה המעשית, זו שאלה אישית של האם אתה לומד טוב יותר לבד או בקבוצה וכמה אתה סומך על היכולת שלך למצוא את הנושאים הרלוונטיים בעצמך. היתרון בקורס הוא שמישהו אחר חשב על הכישורים הנדרשים. מצד שני, עדיין לא נתקלתי בקורס תכנותי עם מסגרת של פחות משנתיים שלימד את הבוגרים שלו מספיק כדי שאומר "הנה מישהו שכותב קוד טוב מספיק כדי שאוכל ללמד אותו הלאה תוך כדי עבודה".
לגבי קורסי הבדיקות, לא נתקלתי בקורס בארץ שמוסיף לך משהו מבחינה מקצועית.
&nbsp
כל זה, כמובן, כשאנחנו מסתכלים רק על התועלת המקצועית. עם זאת, קורסים כן יכולים לעזור לך לעבור את שלב סינון קורות החיים במקומות מסויימים (מסויימים - כי במקום בו אני עובד, "קורס בדיקות" בקורות החיים שלך מקרב אותך מאוד לפסילה, ו"קורס אוטומציה" מקרב את קורות החיים לפסילה אפילו יותר). הדבר נכון גם לגבי מבחן ההסמכה של ISTQB, שבעיני הערך המקצועי שלו שלילי.
&nbsp
בקיצור, יש לך שתי בעיות - השגת הידע הנדרש מחד, ואיסוף מספיק עדויות על כך שיש לך את הידע הזה מאידך. הדרך לפתור כל בעיה שונה (קורס לא נותן לך ידע, אבל יוצר רושם של ידע, לימוד עצמי זה לא משהו שרואים בקורות החיים, או שמי שמסנן קורות חיים יודע לקרוא)
&nbsp
בהצלחה.
&nbsp
 

CatStorm

New member
אני מציעה לך לבדוק בראיה קצת יותר מרחבית מהפורום

לצערי קשה לי להאמין שתמצא עבודה מלמידה עצמית. נכון שהרוח הכללית בפורום לא מראה התלהבות מקורסים כאלו ואחרים, אבל הרבה מקומות עבודה שתגיש אליהם קורות חיים יפסלו אותך רק כי אין לך תעודה ממקום שנותן הכשרה. (נכון שההכשרה לא מקיפה את הכל, אבל היא כן נותנת כלים בעיניי וגישה קלה יותר לתכנים שידרשו ממך בעבודה.)
השוק עבודה לא מתנהל כמו הפורום ברובו, ואני לא חושבת שקורס או לא קורס הוא אינדיקציה תואמת לעד כמה המועמד יהיה מוכשר בתפקידו, אבל (וזה אחד גדול) קורס כן פותח לך את הדלת להכנס לשוק בלי ניסיון וזה היתרון שלו.
יש מועמדים שעשו קורס פרונטלי שלא מוכשרים מספיק, ויש כאלו שכן, זה תלוי בבן אדם לא בטייטל קורס או לא קורס, קורס רק מקל על הגישה לשוק.

עוד יותר קשה לי להאמין שהשוק פתוח להסבות מקצוע בגיל 42, אבל בלי קורס רלוונטי קשה לי להאמין שיהיה לך בכלל סיכוי בשוק העבודה.
אתה יכול להכנס למקומות עם קצת יותר רוח חיים מהפורום הזה ולשאול אם אנשים עשו הסבת מקצוע לQA בגילאים כאלו, איך הם עשו אותה והאם היה להם מאוד קשה למצוא עבודה, ודבר שני ממש לא להסתמך על הלך הרוח בפורום, אלא על הלך הרוח במודעות הדרושים כי בסופו של דבר היא זו שקובעת מה נדרש ממך כדי להתאים לתפקיד.
 
למעלה