שאלה לגבי מוקם - לובני

שירי71

New member
שאלה לגבי מוקם - לובני

הי אני מציצה בפורום הזה כבר תקופה וחייבת לציין שבהערכה.. ולשאלתי: סבי ז"ל הגיע לארץ עם משפחתו בשנות העשרים מעיירה קטנה או כפר שנקרא לובני. הוא היה אומר לובני בלי דגש באות ב´. אבל באף מקום אני לא מוצאת (אולי בבית התפוצות נתנו לי מיצדע לפני 17 שנה כשעשיתי עבודת שורשים ולא יותר) אבל אין לי מידע איך לכתוב זאת באנגלית. השם של הסבים סבתות שלי הוכנס כבר מזמן מזמן לאתר של JEWISHJEN אבל כשהכנסנו את השם לובני לא מצאנו שום דבר תואם... כאילו אין מקם כזה או לא יודעת מה. מה גם שכשאני מדברת עם עולים חדשים ואומרת להם את שם המקום ממנו סבתי הגיעה כולם מכירים אבל שומעים לובני אומרים לי אולי זה טעות לא שמענו על מקום כזה!!! אשמח לשמוע ממי שיודע משהו...
 

שירי71

New member
שכחתי לכתוב - בריה"מ לשעבר

אם אינני טועה זה היה באוקראינה.
 

friend9

New member
תשובה

שירי, יש באוקראינה כעשרה מקומות עם שם קרוב. כדי לעזור בזיהוי: 1. נסי להיזכר בכל פרט הידוע לך, כגון: האם היה שם נהר, תחנת רכבת, ישיבה או רב מפורסם וכו´. 2. תני שמות אנשים, כי קל יותר לחפש לפיהם. 3. צייני שנים (אפילו בערך): מתי גרו שם, לאן ומתי עברו, וכו´. כבר אמרו רבותינו: לא הביישן למד את תולדות משפחתו.
 

שירי71

New member
פרטים אודות האנשים:

שם המשפחה הוא ברסלבסקי. שם האב שנפטר וקבור מן הסתם שם הוא: חיים ראובן (יתכן ורשום רק ראובן) ברסלבסקי. המשפחה גרה בלובני עד שעלו לארץ, האמא רחל ברסלבסקי והאב ראובן חיים. היו להם 7 ילדים וסבי היה הבכור. האמא וילדיה עלו לארץ בשנת 1923 אם אינני טועה. ידוע גם שהיו להם קרובי משפחה שהיגרו כמה שנים קודם לכן לארצות הברית. וזהו, בעצם. תודה!
 

friend9

New member
לובני

אם תחפשי ב www.jewishgen.org/jgff/jgffweb.htm לפי השם ברסלבסקי (חיפוש בשיטת D-M Soundex) תמצאי שתי כתובות של אנשים החוקרים משפחה זו מ-Lubny באוקראינה. שתיהן מישראל. (אולי אחת מהן זו את.) אל תהססי לכתוב ולשאול.
 

שירי71

New member
לחנה גורן - לא, מדובר ב-לובני

נכון שממש מוזר שאף אחד לא מכיר?!
 

friend9

New member
לובני - המקום ושמו

בפרויקט בתי העלמין בג´ואישגן יש תיאור 5 בתי הקברות היהודיים שם. וקודם כל מפורט - LUBNY : Alternate name: Lovyn (Hungarian Lubny (English Luben (Russian Lovyn (Ukraine Lubny is located in Poltavskaya at 50º1 33º0, 200 km from Kiev and 139 km from Konotop. לא לשווא אמר הסבא לובני בלי דגש, בהשפעת ההונגרית או השפה המקומית.
 

friend9

New member
עוד קצת על לובני

* שכחתי לתת URL של פרויקט בתי העלמין: www.jewishgen.org/cemetery/e-europe/ukra-l.html * באנציקלופדיה יודאיקה יש ערך על לובני, אך הוא אינו מוסיף כלום על הכתוב בפרויקט לעיל. * על הפעילות הציונית בראשית המאה ה-20 יעידו כ-50 תושבי לובני שרכשו מניות של הבנק הציוני JCT. www.jct.co.il
 

שירי71

New member
ל-FRIEND9 תודה רבה@!

זה מעניין לקרא וגם די עצוב לחשוב על מה שקורה שם לבית העלמין.... ושוב, תודה!
 
למעלה