שאלה לגבי מיקוד החומר בנושא תולדות ארה"ב

Huge Hawk

New member
שאלה לגבי מיקוד החומר בנושא תולדות ארה"ב

שלום לכולם יש פה פורום נפלא ומנהלי הפורום ובפרט איתמר עובדים עבודת קודש. אתם עוזרים להמון, כן ירבו כמוכם. תודה רבה לכם! ובכן, אני לומד להיסטוריה מוגבר, בחרתי ביהדות קרקוב, אל מול עולם חדש ובתולדות ארה"ב. ל2 הנושאים הראשונים יש לי חומר לימוד, אך את תולדות ארה"ב החלטתי ללמוד בעזרת הסיכום המרשים שהעלתם http://img2.tapuz.co.il/forums/1_97574960.pdf אבל יש לי 2 שאלות לגבי הסיכום הנ"ל: 1)האם הסיכום הזה מכיל את כל החומר שצריך לדעת על תולדות ארה"ב, והאם הוא כולל בתוכו את כל הנושאים, בפירוט מספיק כך שניתן ללמוד רק ממנו לבגרות? 2)האם הסיכום הנ"ל מותאם למיקוד של השנה הנוכחית? ואם לא, האם אוכל לקבל הכוונה לגבי אילו עמודים כן ללמוד, ועל אילו לוותר? חיפשתי כמה עמודים אחורה בפורום, ולא מצאתי תשובות לשאלות הנ"ל אם כבר עניתם על שאלות אלו בעבר אשמח לקבל לינק. תודה רבה שוב, ובהצלחה לכולם
 
ארה"ב

אני מפנה אותך לתוספת לסיכום שהוספנו בשנה שעברה. תוספת זו מעודכנת גם עם המיקוד של 2010 והעמ' הרלוונטיים מספרה של פלורסהיים. עליך לעשות התאמה בין הכותרות במיקוד (בקישור) לבין הכותרות בסיכום ובתוספת של הסיכום (שצרפתי כאן והחומר הרלוונטי ממנו הוא החלק של המקרתיזם). אם יש עוד שאלות אשמח לענות וכמובן, תודה על התודות.
 

Huge Hawk

New member
אז אני מבין שישנם חלקים בסיכום שלא צריך ללמוד

כמו למשל פרק שני: עקרונות היסוד של הדמוקרטיה האמריקנית ומבנה המשטר (שכולל בתוכו את הכרזת העצמאות והחוקה האמריקנית, ואת מוסדות השלטון הפדראלי ודרכי פעולתם בהתאם לחוקה) או פרק שלישי : מוקדי הכוח המשפיעים על הממשל הפדראלי והמקומי -קהילת ההון והתעשייה -קבוצות לחץ חברתיות -המפלגות -תקשורת ודעת הקהל כמו כן, בפרק רביעי פרשת ווטרגייט ירדה פרק חמישי: סעיף א)מאפייני הקפיטליזם, גילוייו והשלכותיו הכלכליות החברתיות והפוליטיות.. גם הוא ירד? או שחובה ללמוד אותו על מנת להבין את סעיפי השיבה לנורמליות והניו דיל? ומה לגבי סעיף ד'? ארצות הברית כ"חברת שפע" - בעיות ודרכי התמודדות כמו שאמרתי, כל מה שמצויין לעיל הובן על ידי כחומר שאין צורך ללמוד אותו או שמא אני טועה מצטער אם ההודעה ארוכה מדי, אך אני חושב שהתשובות שלך יעזרו להמון שלומדים לנושא זה מהסיכום המעולה שלכם, ומתקשים למקד אותו בהתאם לשנה זו. הוספתי את המקרתיזם, שוב רב תודות איתמר, אתה עוזר להמונים!
 
מה שירד

אתה צודק בכל ההבחנות שלך. לא צריך ללמוד את פרקים 2, 3, בפרק 4 את ווטרגייט ונושא השתלבות האפרו-אמריקנים, בפרק 5 אכן לא צריך לכאורה את מאפייני הקפיטליזם בסעיף א, אך חלקם רלוונטי עדיין לסעיף ב' וכדי לקרוא לפחות את סעיף א' פעם אחת בשביל הרקע הכללי ומושגים בסיסיים, את סעיף 5ד' כמובן לא צריך ללמוד.
 
למעלה