שאלה לגבי מסך ישן של אפל crt

udinki

New member
שאלה לגבי מסך ישן של אפל crt

האם אפשר לחבר מיני מק של אפל עם המסך הישן של אפל. דגם CRT? (המסך הזה דמוי ביצה)
 

eladts

New member
למה לעשות דבר כזה לעיניים שלך?

למיטב ידיעתי, בתקופת מסכי ה-CRT אפל לא יצרה מסכים נפרדים אלא המסך היה מובנה במחשב. אבל גם אם זה מסך נפרד, יש סיבה שכל אחיו מזמן בפח הזבל.
 

amitp

New member
היא אכן ייצרה (יש לי אחד כזה)

ואכן יש סיבה לכך שהעולם נפרד ממסכי CRT, אבל לא היה לזה כל כך קשר לאיכות התצוגה (אלא לגודל שלה - מסכי LCD קטנים ונוחים בהרבה, במיוחד כשאתה רוצה לעבור את איזור ה17"). אנחנו משתמשים במעבדה בכמה מיקרוסקופים די יקרים (באיזור מאות אלפי עד מיליוני דולרים). לפחות באחד מהם השתמשנו עד היום במסך CRT (אמנם HIGH END מתקופתו, אבל עדיין). היום עברנו לLCD והתוצאה אביס'לה פחות טובה (אבל יש הרבה יותר מקום על שולחן העבודה...).

לעניין השאלה המקורית - למיטב הבנתי למיני יציאת DVI, כך שהוא יכול להתחבר לכל מסך עם חיבור DVI (ודאי לא למסך הזה...) ויש סיכוי שגם למסכים עם חיבור VGA אנלוגי עם מתאמים מסוגים שונים. הבעיה היא שלדעתי המסך שאתה מתאר מתחבר עם חיבור propietary ישן של אפל, ולא בטוח שתמצא מתאמים עבורו (אני עדיין מחפש...).
 

eladts

New member
אם כבר

למיני יש יציאות HDMI ו-Thunderbolt/Mini DisplayPort שיכולות לשמש תצוגה. הוא בא עם מתאים HDMI->DVI (דיגיטלי בלבד) וניתן גם לקנות מתאמים לכל מיני פורמטי מסך מקובלים, כולל VGA. מתאמים לחיבורים יעודיים יהיה קשה מאוד למצוא, בפרט שיכול להיות שהחיבור היעודי גם מספק חשמל למסך.

לגבי איכות התמונה, צריך להשוות ציוד באותה רמת מחיר. תסתכל במסל של מקבוק פרו רטינה ואז תגיד לי שמוניטור CRT ישן יתן תמונה איכתית יותר.
 

amitp

New member
אני מסתכל מדי יום על מסך של פרו-רטינה

(זה המחשב העיקרי שלי...). ועדיין - מוניטור CRT ישן _טוב_ (מסדרה מקצועית, לא MAG ב300 ש"ח) נותן (במצב חדש, לא כשהוא בן 20) תמונה לא פחות טובה.
 

eladts

New member
איפה אתה מוצא מוניור CRT מקצועי

במצב חדש? כי אם אתה משווה מהזכרון זה כנראה אפקט הנוסטלגיה. פעם הכל היה יותר טוב, אפילו הנוסטלגיה.
 
למעלה