שאלה לגבי פירסום חומר באינטרנט

הרדוף3

New member
שאלה לגבי פירסום חומר באינטרנט

שלום, אני מעוניין לפרסם בפורומים שונים באינטרנט מסמכים שנמצאים ברשותי ונסרקו מתיק של עמותה שנמצא ברשם העמותות. המידע המצוי בתיקי העמותות ברשם העמותות הוא מידע הפתוח לעיון הציבור תמורת תשלום אגרה. פירסום המסמכים מתיק העמותה ברשם העמותות עלול לפגוע בעמותה, בחבריה, ובאנשים המנהלים אותה. ברצוני לדעת האם בפרסום מסמכים שכאלה הפתוחים לעיון הציבור ברשם העמותות תמורת תשלום בפורומים שונים באינטרנט יש לעמותה אפשרות להגיש נגדי תביעה משפטית בגין הוצאת לשון הרע ופגיעה בעמותה בזדון ? לא מוצא חן בעיניי הדרכים שבה מתנהלת העמותה הזו ובתיק העמותה ברשם העמותות יש מסמכים הרומזים על ניהול בלתי תקין של העמותה, ברצוני לחשוף מסמכים אלה על מנת שאנשים רבים ידעו מה בדיוק מתרחש בעמותה הזו, אך אני חושש מכך שהעמותה תגיש נגדי תביעה משפטית בגין הוצאת לשון הרע ופגיעה בשמה הטוב. מה בדיוק אומר חוק לשון הרע לגבי פירסום מסמכים מתיק של עמותה ברשם העמותות ? האם מותר לי בכלל לפרסם את המסמכים האלה ? או שאולי המסמכים האלה מיועדים לעיוני בלבד ואסור לי להעבירם לאף אחד ?
 
פרסום מסמכי עמותה

א. השאלה במהותה שאלה בדיני תאגידים, לא בדיני אינטרנט. ב. לכאורה, הדין הרלוונטי הוא סע' 39 לחוק העמותות, תש"מ - 1980, הקובע: . (א) פנקס החברים ופנקס חברי הועד, הפרוטוקולים של האסיפות הכלליות והדו"חות הכספיים שהובאו לפני האסיפה הכללית, יהיו פתוחים בכל עת סבירה לעיון של כל חברי העמותה. (ב) המסמכים שהוגשו לרשם לפי סעיפים 2, 10 או 38 יהיו פתוחים במשרדו לעיון של כל דורש. (ג) צורפה לדוח הכספי שהוגש לרשם לפי סעיף 38(א)(6) הודעה כאמור בסעיף 36(ב), יפרסם הרשם באתר האינטרנט של משרד המשפטים פירוט של כל התשלומים ששילמה העמותה או שהתחייבה לשלם כאמור באותה הודעה, בלא פירוט שמותיהם של מקבלי השכר הגבוה ביותר בעמותה. לתשובה יותר מדוייקת לדעתי עליך לגשת ליעוץ פרטני אצל עו,ד, להראות לו את המסמכים ואת מה שאתה רוצה לפרסם.
 

הרדוף3

New member
קצת פרטים על העמותה

מדובר בעמותה עירונית שהוקמה על מנת‬ לארגן ולנהל פסטיבל המתקיים מדי שנה. לארגן ולנהל אירועים נוספים בתחום התרבות בעיר. לפתח, לתכנן, לארגן להפיק ולנהל אירועים נוספים בתחום החינוך והתרבות בעיר ומחוצה לה (מתוך מטרות העמותה). העמותה הינה עמותה עירונית שהחברים בה ומקבלי השכר בה הינם פרוטקציונרים שמונו על ידי ראש העיר ואנשי לשכתו. ההצטרפות לעמותה הינה על פי המפתח של הרכב הסיעות במועצת העיר. העמותה מקבלת תמיכות ממשרד החינוך, משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, מפעל הפייס, הסוכנות היהודית, ועוד...חברי העמותה חברים גם בעמותות עירוניות נוספות. בעלי התפקידים הבכירים בעמותה הם גם בעלי תפקידים בכירים בעירייה. העמותה שהינה עמותה עירונית שוכרת לצורך הפקת מופעי הפסטיבל אנשי הפקה שאינם תושבי העיר. מעיון בתיק העמותה עולים חששות לאי סדרים רבים בה. מנכ"ל העמותה נמצא בראש חמשת מקבלי השכר הגבוה בעמותה ובנוסף משמש כראש מינהל התרבות בעירייה, עלות שכרו לעמותה לשנה כ-360,000 ש"ח. מקבלי משכורות אחרים בעמותה מועסקים בעמותות עירוניות נוספות וגם בעירייה. עלות שכרו של המנהל האמנותי של הפסטיבל לשנה היא כ-300,000 ש"ח. העמותה שימשה בעבר כעמותת צינור לצורך העברת כספי התמיכות לעמותה אחרת. על פי בדיקות עומק שבוצעו בעמותה על ידי החשב הכללי, העמותה אינה ממספרת את הפרוטוקולים מישיבות העמותה שמועברים אל רשם העמותות. כמו כן, אין התאמה בין מורשי החתימה בחשבון הבנק של העמותה לבין רשימת מורשי החתימה שרשומים במסמכי העמותה ברשם העמותות. נראה לי שיש עניין ציבורי רב לפרסם את המידע המופיע במסמכי העמותה ברשם העמותות. לדעתי האינטרנט הוא הכלי היעיל והטוב ביותר על מנת לפרסם את המידע הזה מכיוון שמדובר יותר בעניין ציבורי. לא נראה לי בכלל שיש טעם לפנות לרשם העמותות בנידון מכיוון שרשם העמותות מעניק לעמותה זו מדי שנה אישור ניהול תקין.
 
למעלה