שאלה לגבי שיטת סינגפור

אחיינית שלי לומדת לפי הספרים מתמטיקה יסודית

היא בכיתה ב' בבית ספר יסודי בנתניה. אני שמחתי לגלות שהיא לומדת לפי הספרים האלו, אבל גיסתי טענה שהספרים קשים מדי. שאלתי אותה אם לימדו אותם חיסור של גריעה והיא לא הבינה על מה אני מדברת (יכול להיות שאולי ניסחתי את השאלה בצורה קשה מידי לילדה בכיתה ב'?!) אם גיסתי תרכוש את המדריך למורה זה יכול להקל עליה להסביר לאחייניתי את החומר או שהמדריך למורה מיועד למורים לצורך הפעלת התלמידים בכיתה?
 

נסנסית

New member
אני מורה לכיתה ב'

אנחנו מלמדים את הילדים את סויג החיסור ובהחלט משתמשים במושגים של גריעה והפרדה נותנים לילדים להתנסות ולחבר סיפורים חשבוניים מתאימים. לומר לך שכל הילדים בכיתתי יודעים להבדיל - כמעט כולם. לחבר סיפורים חשבוניים כחצי כיתה. אבל זה תענוג גדול כאשר נותנים להם בעייה מילולית הם יודעים להבדיל ולהסיר איזה סוג חיסור או האם זו בעיית השוואה. צריך להשתמש במושגים , לא לפחד שמא לא יבינו . אם משתמשים במושגים מהחלה ומסבירים להם אז אין פחד ואין חשש. החשש הוא שלנו של המורים וההורים והפחד הוא שלנו . הרי הילדים בעיקר הקטנים הם דף פתוח שאפשר לכתוב בו הכל. אז השתמשו במושגים הנכונים הסבירו להם אותם בלי חשש ותראו איזה פלא הם יבינו ויראו שחשבון זה כייף גדול ולא פחד או סבל. הילדים אצלי בכיתה אוהבים חשבון. זוהי שנה שנייה שאני מלמדת בשיטת סינגפור, ואני רואה את ההבדל ברמת הידיעה אצל הילדים.גם לפני כן השתמשתי במושגי החשבון אבל חלק מהזמן הייתי צריכה להשתמש במושגים הלקוחים מהחוברות שבהן לימדנו ולא כולם היו נכונים או מתאימים.
 
שאלה לגבי שיטת סינגפור

האם לפי השיטה הזו התלמידים יודעים מה זה "חיסור של גריעה". כלומר, מכירים את הביטוי. אם אני אשאל תלמיד שלמד לפי שיטת סינגפור להמציא סיפור/תרגיל מילולי לפי "חיסור של גריעה" לתרגיל 1=3-2 הוא ידע לעשות זאת?
 

shira shira

New member
עוד דוגמאות מהכיתה בבקשה!

שלום נסנסית אני כל-כך שמחה לקרוא את התיאור שלך על מה שמתרחש בכיתה. שמחה לשמוע על השימוש במושגים המדוייקים והאבחנה שהפחד הוא של המורים ולא של התלמידים. כל הכבוד. אודה לך מאוד אם תחלקי איתנו עוד סיפורים וחוויות מהכיתה ותדגימי מה קורה שם באמת. שירה
 
למעלה