שאלה לגבי תור ההשתלות

ערב רב

New member
שאלה לגבי תור ההשתלות

האם התור סודי, או שבבואי לתרום כליה אני למעשה יכול לדעת למי אני תורם לפי רשימת הממתינים? שאלה נוספת לגבי תרומה - למיטב ידיעתכם, האם אדם יכול לתרום כליה לכשיגיע למוות קליני גם אם קרובי משפחתו מדאגה ראשונה מתנגדים לכך (ברור שכרטיס אד"י לא שווה כלום, השאלה היא אם יש דברים שכן שווים)?
 
למה כרטיס אדי לא שווה כלום?

כאילו, אם אני ביקשתי לתרום אותי אחרי מותי, למשפחה שלי מותר להתנגד? איזו חוצפה!
 

D o r o t h y

New member
נכון

גם עד כמה שאני יודעת אם המשפחה מתנגדת לתרומה, לא יילקחו איברים לתרומה. אולי הפתרון לזה הוא לדבר עם המשפחה ברגע שהחלטת לתרום את איבריך. לדאוג שיהיו כמה בני משפחה שיידעו שזה רצונך ושידאגו שהדבר יתבצע.
 

lexigali

New member
מה עם צוואה?

אם אני כותבת מכתב שבו אני מצווה לתרום את איברי אחרי מותי והיא נמצאת יחד עם כרטיס אדי, זה לא תקף?
 

ari היחיד

New member
חשוב גם שהכרטיס אד"י יהיה בארנק שלך

ולא שיהיה זרוק בבוידם מכיוון שאם חס וחלילה קורה משהו שהכרטיס יהיה בהישג ידם של המשפחה/הנוכחים חוץ מזה כך תמיד תוכלי להתגאות שאת מחזיקה כרטיס אד"י שיכול בבוא היום להציל חיים ובכך גם תוכלי לנסות לשכנע אנשים נוספים לחתום על כרטיס אד"י
 

D o r o t h y

New member
לגבי התור

אני לא יודעת למה הכוונה כשאתה אומר סודי, אבל לא בדיוק מפרסמים אותו בעיתונות כיוון שזה לא סוג כזה של תור שהראשון בו מקבל את הכליה הראשונה אלא ברגע שיש כליה להשתלה, יתנו אותה לראשון בתור שהכליה מתאימה לו יותר מהאחרים. אם אתה תורם כליה, אתה לא יכול להחליט למי היא תלך אלא אם אתה תורם אותה למישהו ספציפי. לדוגמה, אם אחי יחליט לתרום לי כליה (זו סתם דוגמה) הכליה תיועד רק לי אבל אם יחליט לתרום בלי קשר אלי, אין לו שליטה למי תלך הכליה.
 
למעלה