שאלה לג'ודי לגבי ילדה בת 8

../images/Emo23.gif../images/Emo135.gif../images/Emo39.gifאירוח בפורום../images/Emo39.gif../images/Emo135.gif../images/Emo23.gif

ביום ד' 30.7.08 תתארח בפורום ג'ודי ( מנהלת רומונת נשים יוצרות מציאות ) בין השעות 18:00-20:00. ג'ודי הינה תרפיסטית בדרמה ואומנות העובדת עם ילדים לקויי למידה ובעיות ריגשיות ומנחה קבוצות נשים בתאטרון והעצמה אישית ע"י יצרית מציאות.
ניתן להעלות שאלות בתחום האישי איך לייצר מציאות רצויה ושאלות לגבי ילדיכן באם יש התלבטות כלשהי.
מאחלת לכולן השתתפות מהנה ופורה
אם אתן סקרניות....הנה קישור לקומונה של ג'ודי: http://www.tapuz.co.il/communa/usercommuna.asp?communaid=31319
 

talr10

New member
שאלה לג'ודי לגבי ילדה בת 8

שלום, יש לי ילדה בת 8 ותאומים בנים בני 6. מאז הולדת התאומים הילדה מראה סימנים של כעס, בכי תכוף, ריבים, חוסר שקט. בתחילה ייחסנו הכל להולדת התאומים ונתנו לה הרבה תשומת לב אישית והבהרנו לה שהיא הגדולה, הבכורה ויש לכך הרבה יתרונות. הילדה חכמה מאוד, מוצלחת בלימודים ומתקדמת מכיתתה. חשבנו שכל הכעס מופנה בבית אך בסוף שנה א' בבית הספר הודיעה לנו המורה כי התופעות הינן גם בכיתה. היא מנסה להשתלט על חברותיה, להיות תמיד בראש ולהוביל, לתת הוראות כיצד לעשות ומתי. לפעמים היא גם מפריעה למורה , מראה לכולם כמה היא עצובה וכועסת. יש לה הרבה כעסים לא מובנים, מין עצב וכעס פנימי שאינה יודעת להסביר וזה מתבטא בבכי, רוגז , בריחת שתן וכו'. ניסינו לדבר, להסביר , לחבק , לתת זמן איכות. כאשר היא לבד ,היא מתנהגת נפלא, אך בחברת התאומים חוזר אותו ריטואל של כעס ורוגז. חשבנו גם על הפרעות קשר וריכוז אך המורה והפסיכולוגית של בית הספר שללו. טענו שזוהי בעיה רגשית ויש ללכת לפסיכולוג. מה עושים במצב כזה? איזה סוג טיפול כדאי? רציתי לציין שאני תומכת בטיפול אלטרנטיבי ולא קובנציונאלי. אשמח לתשובתך. טלי
 
הי טלי - קינאת אחים

הי טלי תודה על השאלה החשובה , קצת על קינאת אחים בכלליות לאו דווקא על הדינמיקה המישפחתית אצלך כי אינני מכירה את התנהלותכם: אין ספק שאתם מתמודדים עם בעיה לא פשוטה אך מוכרת עוד מימי התנ"ך , חשוב להכיר בקיומה של הקינאה כדי להתמודד איתה, הקנאה היא רגש טבעי ואנושי. ילדים במשפחה נאלצים להתחרות ביניהם על אהבתם, הערכתם ותשומת לבם של ההורים, ולכן הקנאה היא בלתי נמנעת. קנאה אינה רגש פסול או נחות והסכנה אינה בעצם התחושה. קנאה היא חלק ממניע תחרותי טבעי, הדוחף את הילד להישגים, עוזר לו לעמוד על שלו ולשמור על זכויותיו.חשובה גישה פתוחה שתאפשר לכם תיקשורת גמישה ומבינה , אין צורך להתנצל על סיפוק צרכים שונים והתייחסות שונה לאחים , לכל אחד הצרכים שלו וחשוב שכל ילד יקבל את מה שהוא צריך ולא התייחסות שווה. לעיתים הורים גורמים , בלי לשים לב, להגברת רגשות הקנאה במשפחה. למשל, השוואה בין ילדים . התערבות יתר במריבות בין אחים . אפשר להסתפק בהפרדת כוחות בלי לשפוט מי צודק ומי התחיל עם זאת יש ליצור ולבדוק האם יש לילדים הזדמנות לקבל תשומת לב הורית גם ללא מריבה. לגבי ילדתכם המקסימה לגבי חריגות הקינאה ניראה לי מהתרשמות מאד ראשונית שילדתך היא ילדה מאד אנרגטית ואינטליגנטית ויש לה רצון רב לתת את הטון בכל מקום בו היא נימצאת , כמו גם ניראה שישנה תחושה של כעס רב שבא לידי ביטוי על האחים כי הם "לקחו לה " את הוריה, כדי שהאנרגיות של ילדתך יתועלו בהמשך לכיוונים ומנהיגות חיובית, חשוב לפנות את מרחב הכעס והמוצפות של הקינאה , ניראה לי שלא צריך הרבה מפגשים , חשוב שהילדה תחזור להרגיש ביטחון לגבי המקום שלה במשפחה, ותפנה את יכולת המנהיגות שלה לכיוונים חיוביים . יש כיום המון אפשרויות לטיפולים , חשוב לבדוק למה הילדה מתחברת . את יודעת טלי נעשה מחקר איזו גישה טיפולית הכי עוזרת מהקונבנציונליות , והיגיעו למסקנה חד משמעית שלא חשוב מה הגישה, חשוב מי מטפל וחשוב הקשר בין המטפל למטופל, כך שלא כל כך משנה למי תלכו כל עוד הילדה אוהבת את התחום ויש קשר טוב בינה לבין המטפלת. תרפיה באומנות, תרפיה במוזיקה ,תרפיה בתנועה, תרפיה בחיות ,תרפיה בדרמה, תרפיה בספורט ובגננות כמו כן ישנם גם המון גישות שונות לטיפול דרך הילינג, רייקי ,תזונה , אבל בגלל גילה הצעיר אני מציעה משהו מתחום ההבעה והיצירה . ואני מסיימת בשיר חמוד שתוכלי לקרוא לה : יש מקום בלב יום אחד לילדה רותי אח נולד, אבל רותי לא שמחה עם בוא האח, קודרת הולכת ונאנחת: "אוי האח כל האהבה יקח וישמור אך לעצמו כי אמי - כעת אימו!" אך עד אז רותי לא ידעה את פיתרון זו החידה: צר מקום בו וזעום, לא יכיל כמעט מאום, עם כל בא הוא מתרחב: מהו המקום? הלב ! לאחים אף לתריסר אהבה בו לא תחסר מאז ניגלה לה פיתרונה של החידה , רותי השתנתה אין אחות כמוה בשכונה! מקוה שיכולתי קצת לעזור , מקווה שתימצאי את האדם הכי נכון לכם לעזרה . המשך יום רגוע ג'ודי
 
ג'ודי היקרה../images/Emo24.gif אני מודה לך כל כך

על הנכונות שלך על הנתינה על העזרה הרבה!!
היה מעניין מאוד ופורה מאוד בטוחה שתרמת כאן לרבות גם לקוראות הסמויות.... ישר כח
ובהצלחה בעבודת הקודש שלך
טליה
 
אם ישנן שאלות שנותרו ללא מענה

ג'ודי תמשיך לענות עליהן. אך נא לא לפתוח שאלות חדשות תמיד תוכלו ליצור איתה קשר בקומונה המיוחדת שלה
תודה
 
תודה לטליה ובנות הפורום

מאד התרגשתי להיות כאן , אתן נשים מקסימות כולכן וניראה שאתן מכוונות לעזרה לזולת וזה ניפלא . תודה על הפירגון היה לי מאד נעים , אשמור בליבי את המחמאות הרבות הן תמיד נותנות כוח. תודה רבה , רבה לכן ולטליה שאיפשרה לי את המרחב הקסום הזה. המשך יום ניפלא . ואם נישארתן עם תהיות אתן מוזמנות לשאול ... אתן כמובן מוזמנות לקומונה שלי כולכן תיתקבלו באהבה רבה . ג'ודי
 

אפריל80

New member
הי ג'ודי..../images/Emo140.gif

שואלת כבר מעכשיו כי אולי לא אהיה כאן בשעת האירוח.. אני דווקא רוצה לדעת על הדרך שלך.. איך ומתי הגעת לדרמה תראפיה ולטיפול בכלל? איזה מסלול עברת? במה עסקת לפני כן? בתור מישהי שסיימה לימודי פסיכודרמה לא מזמן וחווה את המורכבות של התפתחות כעצמאית בשוק העבודה.. אני מאוד מתעניינת בדרכך שנראית לי מוצלחת ויפה
תודה מראש על הנכונות והנדיבות, לידר
 
קצת על הדרך שלי ../images/Emo13.gif

הי לידר תודה ששאלת אני תמיד שמחה לספר את סיפורי . היגעתי לבדי מארגנטינה בגיל 22 (לפני 18 שנה ) שנה לאחר הגעתי ארצה נירשמתי לאוניברסיטה לימודי תיאטרון ומחזאות ובמקביל למדתי רייקי , תמיד ידעתי שהיעוד שלי הוא לרפא , כשסיימתי את לימודי ה B.A התחלתי לעבוד עם קשישים בבימוי סיפורי חיים , עשיתי דרמה תרפיה עוד לפני שידעתי בכלל שזה קיים
. בעקבות עבודתי כעוזרת מפיקה אצל יוסי אלפי בפסטיבל מספרי סיפורים , ניתקלתי בנושא הפליבק ומשם התקשרתי ליהודה ברגמן ושבוע לפני לימודי הדרמה תרפיה התקבלתי למדתי בבית ברל. מאז עברו 11 שנים... מיד התחלתי לעבוד בהתחלה ב"אנוש" (מרכז לנוער פוסט פסיכוטי) כמדריכת דרמה , וכמובן עם הקשישים וכשסיימתי את לימודי , הלכתי מעיריה לעירה מעיר לעיר כדי למצוא עבודה , בחיפושיי ניתקלתי ב"מקרה" על הריצפה במודעה של ניצן - לקויי למידה , היגעתי למקום והם אמרו לי שכאילו נחתתי להם מהשמיים שבדיוק יום לפני המורה לדרמה שלה עזבה והם מחפשים משהו חלופי , אני אמרתי להם בגאווה רבה שאני תרפיסטית ולא מורה ושברצוני לעבוד בתרפיה , הם עשו לי ראיון מסודר התקבלתי ועבדתי עם קבוצה ניפלא של בוגרים מניצן 4 שנים , תוך כדי גם התחלתי לקבל הדרכה כנראה מיגנטטי לי מדריכה מאד מקושרת , שהציעה לי עבודה בשניידר בית חולים לילדים , ואחכ' בעיקבות זה גם בביס' רבין ביס' לילדים אוטיסטים. בשלב כולשהו לפני כ8 שנים פנו אלי ממ.ת.י מרכז תמיכה ישובי ומאז אני עובדת במ.ת.י בבתי ספר וגנים ועם הקשישים שאני מאד אוהבת. לפני כשנה ובעיקר עקב הצלחות כטרפיסטית החלטתי שאחרי 10 שנות ותק מגיע לי שתיהיה לי קליניקה משלי , פתחתי קליניקה ואני מאושרת . אני גם מנחה קבוצות נשים בהעצמה אישית, עבדתי עם מורות גימלאיות מהסתדרות המורים והכל פתוח ... האמת היא שהדלתות ניפתחו לי אחת אחת בגלל האהבה העזה שלי למקצוע ואז עוד לא היכרתי את "הסוד" אבל ידעתי בוודעות שזה היעוד שלי ובזה אני טובה, וזה מה שאני צריכה לעשות בחיי , כשיש אמונה כל כך גדולה ביעוד ,דלתות ניפתחות לבד ואת פוגשת את האנשים המתאימים ואת המודעות שזרוקות על הריצפה בדיוק בזמן. זהו זו דרכי, אני מאחלת לך בהצלחה רבה במקצוע תמיד זקוקים לתרפיסטים במישרד החינוך ובעבודה בחינוך המיוחד. אם את זקוקה ליעוץ או עזרה את יכולה להתקשר אלי יש בחתימה את הקישור לאתר שלי ושם תוכלי למצוא את הטלפונים שלי . בהצלחה בדרכך , ג'ודי
 

אפריל80

New member
הי ג'ודי התרגשתי לקרוא אותך../images/Emo23.gif

ואת הסיפור שלך, נשמע שהיקום ואת מחוברים טוב טוב וכך גם את ויעודך.. אשמח לשוחח איתך בהמשך הדרך. בטוחה שאוכל להיתרם ולהנות מכך
תודה מקרב לב על השיתוף והפתיחות.
 
ג'ודי../images/Emo23.gif עשית לי קווץ' בלב

כשקראתי אותך כמה עוצמה ונחישות ובעיקר אמונה תודה על השיתוף
 

kikona126

New member
היי ג'ודי../images/Emo20.gif

כלקויית למידה, יש לי שאלה שמעניינת אותי. אילו טיפולים תרפיים מתאימים ללקויות למידה, האם הטיפולים האלו עובדים על הליקוי למידה עצמו או על הביטחון העצמי של הילדים? איך לדוגמא זה בא לידי ביטוי אצל ילדים עם שגיאות כתיב או ילדים שמתקשים בפתרון שאלות אמריקאיות? והאם את יכולה לספר קצת על הלימוד. התחום מעניין אותי מאחר ואני עברתי התקדמות מדהימה מאז כיתה ו' בה גילו את הליקוי למידה שלי, ועם ההתמדה גם כיום ישנם הישגים בלימודים האוניברסיטאים שלי. אבל בתקופה שלי התחום לא היה מפותח. וזכיתי (ובאמת זכיתי) למורה מדהימה שליוותה אותי במשך 6 שנים ועזרה לי לגשת לבגרויות ובזכותה, וכמובן גם בזכותי (כי את העבודה הקשה אני עשיתי) התעודת בגרות שלי מצויינת.
 
הי kikona

קודם כל יקירתי הרשי לי להצדיע לך , כל פעם מחדש אני מתרגשת כשאני קוראת על ניצחות של לקויי למידה , ובאמת כמו שאמרת הדרך היחידה להגיע לניצחונות הללו הם: רצון עז להתקדם הלאה ומורה מדהימה שתמשוך אותך קדימה , ותתן לך ביטחון ביכולותייך , אני רואה אותך כבחורה שגדלה להיות גאה ביכולותיה ובאיכויותיה וזה מאד משמח אותי, ובנוסף את מודעת ומציינת בפירוש שאת חלק מהעבודה וזה הכי יפה בעיני ,כי יכולה להיות לך מורה מדהימה , אבל אם אין רצון ופעולה לא מגעים רחוק. יש היום מגוון טיפולים ללקוייות למידה וכולם מתאימים ללקויות למידה אך חשוב לבדוק למה הילד מתחבר :תרפיות ביצירה והבעה שמטרתם היא ריגשית כמו שאמרת לתת לילד ביטחון ביכולותיו , לראות מה כישרונותיו, להאיר את נקודות האור שבתוכו, והיא לא מתמקדת בנושא הלימודים בכלל, ישנה שיטת אלבאום ,שהם טוענים ,אני לא מכירה אותם שהם ממש מטפלים בלקות עצמה. כמובן שיש גם ריפוי בעיסוק , וכל הפרא רפואיים למינהם. לגבי לימודים לשמחתי הרבה אינני מתעסקת עם נושאים אילו כך שאנני יכולה לענות לך על כך ישנם מיומנויות ואסטרטגיות למידה , אבל אני ממש לא יודעת מהם , כל מורה להוראה מתקנת תוכל לענות לך על שאלה זו. בגדול מה שהתרפיה עושה דרך מישחק, היא מפנה מקום לילד שיוכל ללמוד כי הרבה פעמים יש לילד מוצפות ריגשית כל כך גדולה שאינו מצליח ללמוד ואז כשמטפלים בזה הלמידה יכולה להתבצע בצורה טובה יותר. יישר כוח יקירתי המשיכי בדרך האור המשך יום נפלא ג'ודי
 

מגי 336

New member
הי ג'ודי ../images/Emo24.gif

מה היית ממליצה לעשות עם ילד החווה פחדים ? מדובר בפחדים הנובעים כנראה מראייה על חושית בעבר, כשלמרות שכרגע הוא לא ממש רואה, הזכרון נשאר..
 
למעלה