בהחלט יכול להיות שיש כאן אי הבנה,
לחלוטין לא ניסיתי לתקוף אותך, פשוט כל הרעיון שעומד מאחורי השאלה הוא מקומם בעיניי, ויכול להיות שהשלילה שלי את ההשוואה היא זו שנחוותה מצידך כתוקפנות, אני מתנצלת, זו לא היתה הכוונה.. בנושא הזה אני לחלוטין מסכימה עם עימנואל. אנחנו לא צריכים הוכחה מדעית למשהו שכבר הוכח לנו שעובד. אני חושבת שבהחלט יתכן שד"ר באך גילה שיטת ריפוי שבפשטות שלה היא אולי מתוחכמת מכדי להיות מדידה באיזשהו כלי מדעי כעת. אני בהחלט חושבת שיכול להיות מאוד שבעתיד יוכלו להסביר יותר את הנושא הזה מבחינה מדעית.
אבל עדיין, אני חושבת שאין מקום להשוות את התמציות לפלאסיבו - ואחזור שוב על דברי, הפעם בלי הציטוט (שרק נועד להסביר את השוני...) עם מתן התמציות, כוחות הריפוי של האדם מתעוררים ומתגייסים, בין אם הוא מודע ובין אם לא (במקרה של תינוקות, פעוטות ובע"ח למשל), כך שאפקט הפלאסיבו, שמהותו היא ב"ריצוי" המטפל, נשללת מעיקרה. השאלה שהעלית לדיון היתה - ........" פרחי באך בדומה לתרופת פלצבו " אשמח לשמוע תגובות בנושא והסבר מדוע כן או לא. נדמה לי שכן הצלחתי לענות על זה... ועוד תחום שאני
לחלוטין מסכימה בו עם עימנואל הוא שפרחי ארץ ישראל הם לא, ולא יהיו פרחי באך, התורה שמאחוריהם היא לא אותה תורה, וזה שהממציא/הוגה/רוקח היה יזם מבריק מספיק לנסות לחקות את התמציות של ד"ר באך, לא מעיד על איכותן (לא לחיוב ולא לשלילה). יתכן בהחלט שהן רפואת תדרים - הממציא מן הסתם יודע איך הוא מגדיר את המצאתו, אבל הן בפרוש לא תמציות באך, מכאן ניתן להסיק שתמציות פרחי באך הן לא רפואת תדרים. (ואני בטוחה שעמנואל, שבקיא בכתבים יותר ממני יודע כמוני שלא מופיע בשום מקום איזכור לכך שד"ר באך קורא לשיטתו רפואת תדרים.
אם אני טועה אשמח להיווכח בטעותי
אני עובדת כרגע על כתיבת מאמר שיסביר אולי קצת יותר את יסודות השיטה, מהותה, ואפן עבודתה. אבל זה יקח קצת זמן עד שאסיים אותו ואעלה אותו לפרסום. בשישי האחרון עברתי תאונת דרכים קלה שבעקבותיה אני סובלת מכאבי גב עזים ולא יכולה לשבת לאורך זמן ממושך, ולכן אני מבקשת להתאזר בסבלנות.