שאלה להורים שיש להם גם וגם

שאלה להורים שיש להם גם וגם


שאלה להורים שיש להם גם וגם

שלום לכולם.
יש לי 3 ילדים. התיכוניסטית מחוננת, החלטנו לא לשלוח אותה ליום השליפה כי היא מאד איטית (קשב וריכוז מטופל) והשלמה של יום לימודים היתה גוזלת ממנה יותר מדי.
האמצעי עבר בקלילות והשלים בקלילות את לימודי יום השליפה.
השלישית לאחרונה אובחנה אף היא כקשב וריכוז ומטופלת. נבונה, מתוקה באופן יוצא דופן
, לדעתי לא מחוננת.
לא שוחחנו איתה על המבחן לפני, לא רציתי ליצור לחץ. לאחר המבחן סיפרה לי עליו ושסיימה אותו, והתחילה לדבר איתי על שנה הבאה כשהיא תיסע ליום שליפה כמו אחיה והאם תצליח להשלים את החומר. כלומר - נקודת המוצא שלה היא שהיא מחוננת...
ניהלנו כמובן שיחה בנושא (אם יעניין מישהו אשתף),

אבל אשמח לשמוע מאנשים כאן, שיש להם ילדים מחוננים וילדים שאינם מחוננים, איך שוחחו על הנושא כשזה עלה (אם זה עלה), והאם זה השפיע על הילדים בנקודות שונות בחיים. אשמח גם לשמוע האם הלא מחוננים הם צעירים או בוגרים מאחיהם.

תודה רבה מראש לכל מי שישתף!!
 

tomi32

New member
אצלנו

שאלה להורים שיש להם גם וגם

שלום לכולם.
יש לי 3 ילדים. התיכוניסטית מחוננת, החלטנו לא לשלוח אותה ליום השליפה כי היא מאד איטית (קשב וריכוז מטופל) והשלמה של יום לימודים היתה גוזלת ממנה יותר מדי.
האמצעי עבר בקלילות והשלים בקלילות את לימודי יום השליפה.
השלישית לאחרונה אובחנה אף היא כקשב וריכוז ומטופלת. נבונה, מתוקה באופן יוצא דופן
, לדעתי לא מחוננת.
לא שוחחנו איתה על המבחן לפני, לא רציתי ליצור לחץ. לאחר המבחן סיפרה לי עליו ושסיימה אותו, והתחילה לדבר איתי על שנה הבאה כשהיא תיסע ליום שליפה כמו אחיה והאם תצליח להשלים את החומר. כלומר - נקודת המוצא שלה היא שהיא מחוננת...
ניהלנו כמובן שיחה בנושא (אם יעניין מישהו אשתף),

אבל אשמח לשמוע מאנשים כאן, שיש להם ילדים מחוננים וילדים שאינם מחוננים, איך שוחחו על הנושא כשזה עלה (אם זה עלה), והאם זה השפיע על הילדים בנקודות שונות בחיים. אשמח גם לשמוע האם הלא מחוננים הם צעירים או בוגרים מאחיהם.

תודה רבה מראש לכל מי שישתף!!
אצלנו
המחונן הוא הבכור.
הצעירים תאומים לא עברו את המבחן בכיתה ב' ועכשיו בכיתה ו' כלל לא רוצים לגשת אליו כי המסגרת לא קוסמת להם ולא רוצים להפסיד בבית הספר יום שצריך להשלים.
מהניסיון שלנו חשוב להרחיב את נקודת המבט ואת קבוצת הייחוס. תמיד אמרנו לשלושתם לפני כל מבחן מהסוג הזה (מחוננים, בר אילן, אודיסאה וכו') שיש הרבה מאד ילדים חכמים מאד שניגשים למבחן ורק חלק קטן מהם עובר.
הצעירים מכירים ילדים רבים שהם מכירים כחכמים מאד שלא עברו מבחנים אלו.

מעבר לכך, עם כל הכבוד ליום השליפה, יש תחליפים. יותר לוגיטסטיקה, יותר יקר, אבל לתחומים בהם הילדים מתעניינים מצאנו מסגרות מתאימות. מהצד השני, לא כל השיעורים ביום השליפה מרתקים (אם כי גם הגרועים עדיפים על השעמום בבית הספר, בפרט ביסודי).
 

דיברגנט

New member
אם 2 האחים שלה מחוננים, סביר להניח שגם היא

שאלה להורים שיש להם גם וגם

שלום לכולם.
יש לי 3 ילדים. התיכוניסטית מחוננת, החלטנו לא לשלוח אותה ליום השליפה כי היא מאד איטית (קשב וריכוז מטופל) והשלמה של יום לימודים היתה גוזלת ממנה יותר מדי.
האמצעי עבר בקלילות והשלים בקלילות את לימודי יום השליפה.
השלישית לאחרונה אובחנה אף היא כקשב וריכוז ומטופלת. נבונה, מתוקה באופן יוצא דופן
, לדעתי לא מחוננת.
לא שוחחנו איתה על המבחן לפני, לא רציתי ליצור לחץ. לאחר המבחן סיפרה לי עליו ושסיימה אותו, והתחילה לדבר איתי על שנה הבאה כשהיא תיסע ליום שליפה כמו אחיה והאם תצליח להשלים את החומר. כלומר - נקודת המוצא שלה היא שהיא מחוננת...
ניהלנו כמובן שיחה בנושא (אם יעניין מישהו אשתף),

אבל אשמח לשמוע מאנשים כאן, שיש להם ילדים מחוננים וילדים שאינם מחוננים, איך שוחחו על הנושא כשזה עלה (אם זה עלה), והאם זה השפיע על הילדים בנקודות שונות בחיים. אשמח גם לשמוע האם הלא מחוננים הם צעירים או בוגרים מאחיהם.

תודה רבה מראש לכל מי שישתף!!
אם 2 האחים שלה מחוננים, סביר להניח שגם היא
ייתכן ולא תעבור את המבחן, אך זה לא מדד, אם היא מחוננת או לא.
בנוסף, אני מאמין שגם אם לא תעבור, היא לא תעבור בפסיק, קרי תוגדר כמצטיינת במקום מחוננת ואז יפתח בפניה, החוגים אחה"צ.
 

tomi32

New member
דעתי שונה

אם 2 האחים שלה מחוננים, סביר להניח שגם היא
ייתכן ולא תעבור את המבחן, אך זה לא מדד, אם היא מחוננת או לא.
בנוסף, אני מאמין שגם אם לא תעבור, היא לא תעבור בפסיק, קרי תוגדר כמצטיינת במקום מחוננת ואז יפתח בפניה, החוגים אחה"צ.
דעתי שונה
השאלה היתה איך להציג את הדברים לילדה, לא להורים.
להגיד לילד שסביר שיעבור כי אחיו עברו, כלומר, אם לא יעבור אז הוא חריג סטטיסטי זו גישה שגויה בעיני שרק מחזקת את ההשוואה הלא נחוצה בין האחים. גם לספר על אי מעבר שסביר שזה על "פסיק" שגוי בעיני, כי הילד יעלה בשלב מסויים על כך שאין לך שום דרך לדעת זאת.
 

דיברגנט

New member
בוודאי שיש לי אפשרות לדעת

דעתי שונה
השאלה היתה איך להציג את הדברים לילדה, לא להורים.
להגיד לילד שסביר שיעבור כי אחיו עברו, כלומר, אם לא יעבור אז הוא חריג סטטיסטי זו גישה שגויה בעיני שרק מחזקת את ההשוואה הלא נחוצה בין האחים. גם לספר על אי מעבר שסביר שזה על "פסיק" שגוי בעיני, כי הילד יעלה בשלב מסויים על כך שאין לך שום דרך לדעת זאת.
בוודאי שיש לי אפשרות לדעת
אתה מקבל מהמכון את הקיטלוג של הילד, או מחונן או מצטיין או לא זה ולא זה.
אם היה חסר לילד "פסיק" לעבור, הוא יקוטלג בתור 'מצטיין' וכך יוכל לקבל את החוגים של היום שליפה במרכז המחוננים אחה"צ.
&nbsp
&nbsp
 

tomi32

New member
שאלה של הגדרה

בוודאי שיש לי אפשרות לדעת
אתה מקבל מהמכון את הקיטלוג של הילד, או מחונן או מצטיין או לא זה ולא זה.
אם היה חסר לילד "פסיק" לעבור, הוא יקוטלג בתור 'מצטיין' וכך יוכל לקבל את החוגים של היום שליפה במרכז המחוננים אחה"צ.
&nbsp
&nbsp
שאלה של הגדרה
בעיני ההבדל בין אחוזון 8 לאחוזון 3 הוא לא "פסיק". להמחשה: זה בערך כמו ההבדל בין 670 ל-725 בפסיכומטרי.
אגב, בעיר שלי כל מי שעובר שלב א' מתקבל לחוגי המצויינות, כך שמדובר על ההבדל בין אחוזון 15 לאחוזון 3.
אגב 2, לא בכל מקום מצטיינים ומחוננים מקבלים את אותם חוגים. ובכל מקרה, החוויה שונה לגמרי.
 

דיברגנט

New member
אתה מתבלבל עם פרויקט צמרות שהוא למי שעבר את שלב א' ולעתים

שאלה של הגדרה
בעיני ההבדל בין אחוזון 8 לאחוזון 3 הוא לא "פסיק". להמחשה: זה בערך כמו ההבדל בין 670 ל-725 בפסיכומטרי.
אגב, בעיר שלי כל מי שעובר שלב א' מתקבל לחוגי המצויינות, כך שמדובר על ההבדל בין אחוזון 15 לאחוזון 3.
אגב 2, לא בכל מקום מצטיינים ומחוננים מקבלים את אותם חוגים. ובכל מקרה, החוויה שונה לגמרי.
אתה מתבלבל עם פרויקט צמרות שהוא למי שעבר את שלב א' ולעתים
אפילו סתם למי שהבי"ס בחר להמליץ עליו.
&nbsp
אצלנו, יש גם צמרות וגם מצטיינים, שניהם באותו מתחם, אך בצמרות יש חוגים אחרים ויש גם חוגים דומים.
 

tomi32

New member
אין לי מושג מה זה צמרות

אתה מתבלבל עם פרויקט צמרות שהוא למי שעבר את שלב א' ולעתים
אפילו סתם למי שהבי"ס בחר להמליץ עליו.
&nbsp
אצלנו, יש גם צמרות וגם מצטיינים, שניהם באותו מתחם, אך בצמרות יש חוגים אחרים ויש גם חוגים דומים.
אין לי מושג מה זה צמרות
בוודאות לא קיים בעיר שלי.
אצלנו מי שעבר שלב א' הולך לחוגים אחה"צ.
מי שעבר שלב ב' הולך ליום שליפה בבוקר.
מי שעושה שלב ב' מקבל אחת משתי תוצאות בלבד - עבר או לא עבר.
בכל מקרה, גם לפי הקיטלוג שלך הפער הוא ממש לא קטן בין אחוזון 3 ל-8.
 

דיברגנט

New member
הפער הזה יכול להיות הבדל של שאלה - שתיים.

אין לי מושג מה זה צמרות
בוודאות לא קיים בעיר שלי.
אצלנו מי שעבר שלב א' הולך לחוגים אחה"צ.
מי שעבר שלב ב' הולך ליום שליפה בבוקר.
מי שעושה שלב ב' מקבל אחת משתי תוצאות בלבד - עבר או לא עבר.
בכל מקרה, גם לפי הקיטלוג שלך הפער הוא ממש לא קטן בין אחוזון 3 ל-8.
הפער הזה יכול להיות הבדל של שאלה - שתיים.
יש אלפי תכניות למצטיינים, אם אתה לא מכיר צמרות, אז אתה בטח מכיר את אמירים שגם יש בעירי.
 
תודה לעונים

שאלה להורים שיש להם גם וגם

שלום לכולם.
יש לי 3 ילדים. התיכוניסטית מחוננת, החלטנו לא לשלוח אותה ליום השליפה כי היא מאד איטית (קשב וריכוז מטופל) והשלמה של יום לימודים היתה גוזלת ממנה יותר מדי.
האמצעי עבר בקלילות והשלים בקלילות את לימודי יום השליפה.
השלישית לאחרונה אובחנה אף היא כקשב וריכוז ומטופלת. נבונה, מתוקה באופן יוצא דופן
, לדעתי לא מחוננת.
לא שוחחנו איתה על המבחן לפני, לא רציתי ליצור לחץ. לאחר המבחן סיפרה לי עליו ושסיימה אותו, והתחילה לדבר איתי על שנה הבאה כשהיא תיסע ליום שליפה כמו אחיה והאם תצליח להשלים את החומר. כלומר - נקודת המוצא שלה היא שהיא מחוננת...
ניהלנו כמובן שיחה בנושא (אם יעניין מישהו אשתף),

אבל אשמח לשמוע מאנשים כאן, שיש להם ילדים מחוננים וילדים שאינם מחוננים, איך שוחחו על הנושא כשזה עלה (אם זה עלה), והאם זה השפיע על הילדים בנקודות שונות בחיים. אשמח גם לשמוע האם הלא מחוננים הם צעירים או בוגרים מאחיהם.

תודה רבה מראש לכל מי שישתף!!
תודה לעונים
 
למעלה