שאלה לועד - מה כל כך סודי?

john111

New member
תשובות לנימוקיך

עילה לשביתה - פגיעה בהבטחה שנעשתה. הדוקטורנטים שהובטחה העסקתם מופיעים כבר בידיעון. יש כאן כוונת העסקה ברורה שהופרה בצורה חד צדדית. זו עילה לשביתה. 2. שביהת חיבת להיגמר בטוב - אי אפשר לנבא את העתיד. מי שמפחד להשתמש בכוח שיש לו לא יכול להתקדם לשום מקום. הנזק שבאי שימוש בכוח במקרה הנוכחי הוא גדול יותר. האוניברסיטה הבינה שהיא יכולה לחסל את הסגל הזוטר ללא תנאי. אני בטוח שגם הם לא חשבו שזה יהיה כל כך קל לחסוך שלושה מיליון ש"ח. 3 . שביתה חיבת להיות מקיפה - גם זה טיעון שמנבא את העתיד. אני בטוח שאם תערך הסברה מתאימה השביתה תהיה די מקיפה. בסך הכל עד היום ההרגשה הייתה שהועד יצג את הסגל הזוטר בכבוד. לא מעט דוקטורנטים זוכרים את השביהת ב97 שהביאה להשגים חסרי תקדים שאף אחד לא האמין שהיו אפשרים אז. אני מניח שרוב הדוקטורנטים זוכרים לועד חסד נעורים. 4. השביתה לא תזיז לאוניברסיטה - אולי אבל היא תזיז לסטודנטים שמן הסתם מתי שהוא ישבתו גם. אוניברסיטה ללא מתרגלים לא יכולה להתקים. מי ינהל תירגולים, יבדוק מבחנים, ינהל את הפניות של הסטודנטים, יארגן שעות קבלה? המרצים? דווקא כאן אני ממש לא מסכים עם הטיעון. אנחנו כוח עבודה שחור שאי אפשר בלעדיו. כל מה שמנסים זה להוזיל את העלות שלנו. 5. לא בטוח שהם לא ישתפו פעולה. הם אולי לא ישבתו יחד איתי, אבל הם גם לא ינסו לפתור את מצוקת הסטודנטים לבד. ואולי אפילו יוסיפו לה קצת. זה כל מה שצריך מהם. ברור שלא הכל שחור ולבן. עם זאת אחרי צעד כל כך חד צדדי אי אפשר לשתוק ולהגיד הפסדנו כי הם רעים ואנחנו חלשים ומסכנים. נניח שנשבות ונשבר, מה ההבדל, הרי מימלא אנחנו נשברים בלי לשבות אז לפחות ננסה לבדוק את מגבלות הכח שלנו. לפחות ניתן סיכוי כלשהו למאבק.
 
שביתה

האמירה "הפסדנו כי הם רעים ואנחנו חלשים ומסכנים" היא חסרת שחר. לא הפסדנו, אנחנו עדיין נאבקים. ההבדלים המהותיים בינך לבינינו כרגע הם: א. במטרה (אתה רוצה להכריח את האוניברסיטה להעסיק את החדשים כבר מסמסטר א', אנחנו דורשים פיצויים הולמים על סמסטר א' והעסקה מסודרת בהמשך לכולם). ב. באמצעים (לדעתך, שביתה היא הנשק היחיד הראוי להשתמש בו כרגע בעוד שלדעתנו יש עוד כלים בארסנל). שביתה היא נשק לגיטימי, אבל אין להשתמש בו בקלות ראש. דווקא בתור מי שזוכר את 97', אתה בטח זוכר כיצד האוניברסיטה נתנה 'פטור' לסטודנטים בנסיון לשבור את השביתה. יחד עם זאת, אם לא תהיה ברירה אחרת, נשבות. הסיבה שאנחנו מזמינים אתכם לדבר איתנו היא שיש דברים שאי אפשר לומר בפורום, שגם הרקטור יכול לקרוא. גם אם אתה רוצה להעלות הצעה לשביתה באסיפה הכללית, צריך לדבר איתנו קודם (מבחינת הפרוטוקול). באופן כללי זו הדרך להשפיע. חוץ מזה, נשמח לשמוע כל רעיון להמשך המאבק. אנחנו צריכים אנשים שאכפת להם. בתקווה לראות אתכם.
 

john111

New member
שאלה לועד - מה כל כך סודי?

שאי אפשר לחשוף בפורום? למה אני לא יכול לקבל תשובה לשאלה כל כך פשוטה - למה הפסדנו את המאבק על סמסטר א' כמו שאתם אומרים? הרי הוא עוד לא התחיל, עוד אפשר להשבית את הסגל הזוטר, אפשר להלחם, אפשר לא לתת לאוניברסיטה לחסל את הסגל הזוטר. הרי בתוך שנתיים שלוש לא יהיו עוד דוקטורנטים מועסקים - הכתובת היא על הקיר, עכשיו זה הזמן לפעול - לא בסמסטר ב' לא בשנה הבאה, עכשיו, כשהאוניברסיטה פועלת בצורה כל כך חד צדדית. לא ברור לי למה אני צריך לבוא למשרד הועד ולקבל תשובות. האם אני אשמע שם משהו חדש? אשמח להגיע לישיבה שבה תהיה הצבעה על שביתה או לא שביתה בראשית הסמסטר. אשמח לדעת איך אפשר לארגן ישיבה כזו. למען הסר ספק, אין לי שום רצון לעשות הפיכה בועד, זו שנתי האחרונה כדוקטורנט. אני לא פועל מטעמים פוליטים, אני אומר את מה שיש לי כי אכפת לי. כואב לי שאני רואה את מות הסגל הוזטר, וכואב לי עוד יותר שדבר לא יעשה. כואב לי שאני אלמד במקום חברי שהיו צריכים ללמד יחד איתי. הסגל המנהלי שבת על דברים קטנים מאילו, ורק הסגל הזוטר מובל כמו צאן לטבח, לא ברור לי למה, לא ברור לי ממה נובע הפחד הגדול הזה להשבית, לעורר מאבק גלוי, שדרך אגב חלק מהסגל האקדמי הבכיר תומך בו ללא כל ספק, אני בטוח שגם הם לא היו רוצים לראות את הסטודנטים הבכירים שלהם נעלמים לאוניברסיאות אחרות.
 
דוקטורנטים מועסקים

סליחה, מי אמר שהפסדנו ? לא אנחנו. אנחנו ממשיכים להיאבק, ואנחנו גם ננצח. האסטרטגיה של המאבק היא לא משהו שניתן לפרט בפורום. אבל אם תבוא אלינו נוכל להסביר לך אותה, וגם תוכל לחוות את דעתך ולהשפיע עליה. התוכנית אינה לגרום לכך שבעוד שנתיים לא יהיו באוניברסיטה דוקטורנטים מועסקים. להפך, האוניברסיטה חייבת את הדוקטורנטים שלה (היא צריכה מי שיעבוד). התוכנית היא להעסיק אותם לפי שעות, בלי זכויות סוציאליות, ושיקבלו 50% משכרם הנוכחי. זו התוכנית הגדולה, ובה מרוכז עיקר המאבק. הסגל הזוטר לא מת, להפך הוא מתרחב: הדוקטורנטים המלגאים עדיין חברים בו, והמורים מן החוץ ששוכרים כעת במקומם גם. יש כאן עוול נפשע לחלק מהדוקטורנטים החדשים, אלה שהובטחה להם העסקה. בכך יש מספר דרכים להיאבק, בין היתר על ידי תביעות פרטניות. כדאי לציין שבית המשפט (כנראה) יפסוק פיצויים, אולם בספק אם הוא יכריח את המעסיק לשכור עובד שלטענתו "לא נחוץ לו". אנחנו דורשים כרגע שאלו שנפגעו יקבלו פיצוי נאות (על ידי מלגות מוגדלות). בכל אופן עיקר המאבק כן נוגע ל-"חדשים", אבל הוא הרבה יותר מהותי: לדאוג שכשהם יועסקו, הם יקבלו תנאים הולמים. שלח לנו אימייל. נשמח לדבר איתך אישית.
 
למעלה