שאלה לח"כ איתן על שיטת הבחירות בארץ

אסל

New member
שאלה לח"כ איתן על שיטת הבחירות בארץ

שלום ח"כ איתן, ראשית, אני מאוד מברך על הפורום, והלוואי שעוד חברי-כנסת רבים ינהגו כמוך. באשר לשיטת הבחירות בארץ- בעבר הונהגה שיטת בחירות ישירה חלקית במדינה; כמדומני, בתמיכתו של בנימין נתניהו (שהיה היחיד מבין חברי-הכנסת של הליכוד שתמך בה). השיטה, שהייתה כמובן שעטנז לא אידיאלי, בוטלה לאחר מספר שנים, וחזרנו לשיטת הבחירה הפרלמנטרית, בה כשאני מצביע למפלגה, אני לא יודע במי בדיוק אני בוחר לייצג אותי לכנסת, לממשלה בראשות מי הוא ייכנס, וכו'. זו שיטה בעייתית ופגומה בעיניי. כיום, לא ידוע לי על הצעה של הליכוד לשינוי השיטה. אני יודע שח"כ ליברמן מציע לעבור לשיטה נשיאותית נוסח ארה"ב בקביעות; ואני חייב להגיד לך, שבתור ימני חילוני שמעדיף את הליכוד על ישראל ביתנו, ההצעה של ליברמן קורצת לי. ההצעה גם תשרת ח"כים כמוך, שלא אהודים במיוחד על מרכזי המפלגות שלהם ("רוצים ג'ובים?") אבל פועלים לטובת הציבור ונגד השחיתות. בבחירה אזורית ישירה כמו בארה"ב, יש לך סיכוי הרבה יותר גבוה להמשיך להיבחר. האם יש לך עניין לקדם הצעה כזו? היא תוכל לעזור להביא אנשים צעירים לליכוד, שגם מול התיעוב לקדימה ולמפלגת העבודה מצטייר כמקום מאובן ושמרני למדי שישאיר את השיטה הפוליטית כמו שהיא. המדינה הזאת צריכה שינוי אמיתי, ובדחיפות. אשמח מאוד על תגובתך.
 
ח"כ איתן: "השיטה הנוכחית דפוקה"

שלום אסל. ראשית ברצוני להודות לך על פנייתך באמצעות הפורום ללשכת ח"כ מיכאל איתן. ח"כ מיכאל איתן התבקש זה לא מכבר לנושא החשוב שהעלית; שיטת הבחירות בישראל והפרובלמטיות שבהצבעה לרשימה ולא לאישים ספציפיים. אני מצרף לך קישור לידיעה שהכנתי לאתר של מיקי איתן, ובמהלכה ישנה התייחסות מצד ח"כ איתן לנקודה שלך: http://www.miki.org.il/index.php/archives/517. אני רוצה לציין בפניך כי כיום, אין רוב בכנסת לשינוי שיטת הבחירות (אתה עצמך אמרת: "ההצעה תשרת ח"כים כמוך"). אולם כאשר הנושא יעלה לדיון ציבורי, ח"כ איתן יביע בהחלט את תמיכתו בשינוי השיטה. זאת לאחר דיון מקיף ומעמיק יותר של החלופות השונות בעניין זה.
 

אסל

New member
תודה רבה על התשובה!

אני שמח לקרוא שבדיון שקישרת אליו, ח"כ איתן אמר חלק מהדברים שאני כתבתי כאן. עכשיו אני רק יכול לומר לך, שלדעתי אם הליכוד יוכל לאמץ הצעה סדורה שתהיה חלק מהמצע שלהם בבחירות הקרובות, זה יהיה נהדר. אני לא יודע כמה אתם יכולים לעשות כדי שזה יקרה, אבל אני מציין את זה בכל מקרה.
 
למעלה