שאלה לכולם

ברוך הבא../images/Emo140.gif

תודה על התגובה הזו שלך, חשוב לשמוע את הצד שלכם
 

קאיה 11

New member
M1

תודה לך, עזרת לי מאד להבין את סיבת ההתכנסות של ביתי לאחר השיחה. לפחות עכשיו לא אלחץ ולא אפתח בנושא אלא אבנה רקע מתאים שייתן לה תחושה של ביטחון.
 

קאיה 11

New member
שאלה לכולם

האם נכון ליזום שיחה ראשונה עם הילד/ה לפני שהם משתפים ויוצאים מהארון? או אולי להמתין להם שיזמו את השיחה איתנו ההורים? תודה
 

JamesNox

New member
עד שיגיעו המומחים...

אני לא מומחה, אבל כשאני חושב על הזמן (שבועות, חודשים) לפני שיצאתי מהארון בפני אבא שלי, אחרי שהחלטתי לעשות את זה ועד שאזרתי את האומץ - זו היתה אחת מהתקופות הקשות והמתוחות בחיי. היום, מזוית ראיה של הורה, אם הייתי יודע שהבת שלי במצוקה כזו, הייתי רוצה לחסוך לה לפחות חלק מהמתח ולגשת אליה בעצמי. אני לא רואה איזה נזק יכול להגרם. זה לא כאילו ש"תדחפי" אותו למסקנה שהוא לא מוכן אליה. כל האנשים שאני מכיר (כולל סטרייטים) היו מודעים לנטיה המינית שלהם שנים לפני שהורים שלהם חשבו שהם מודעים בכלל למין.
 

קאיה 11

New member
תודה ../images/Emo140.gif

הנזק שיכול להגרם הוא במיידי כעס על שראיתי וחשפתי לפני שהיא בשלה לחשוף. אני למען האמת מרגישה שאחרי שדיברנו והיא הגיבה בקוצר רוח ואמרה שהיא לא....גם לא אמרה את המילה לסבית. אני חושבת שלמרות שרציתי להקדים ולדבר באופן מאד מקבל היא קיבלה זאת קשה כי חשבה שהיר מסתירה ואף אחד לא רואה.
 

צלחת1

New member
לא יכולה לענות כהורה אלא כבת

אני בטוחה שאביבה תתן לך את העמדה שלה כהורה אך כבת לסבית, וכבת בכלל, אני יכולה להגיד לך שמה שחשוב לביתך/בנך זה שהוא ידע עד כמה את אוהבת אותו, כמה אושרו חשוב לך. אני הייתי משתפת אותו בתהיותיך, כמובן בדרך מסויימת שאינה קובעת מי הוא אלא שואלת מי הוא ומבהירה שאת שם אוהבת בכל מקרה. אם חשוב לך לתת לו את הזמן להתגבש ולצאת מתי שהוא מרגיש בשל, את יכולה לעזור לו להכין את הקרקע לכך. את יכולה להגיד לו לדוגמה שאת רוצה שהוא ידע כמה את אוהבת אותו, וכמה תאהבי אותו בין אם הוא סטרייט, הומו ....... אני חושבת שחשוב שתהיי במקום בשל כשאת עושה שיחה כזו, אם את מרגישה שאת צריכה עוד זמן, קחי לך אותו כדי שתנהלי את השיחה הזו בין אם תבוא ממך ובין אם תבוא ממנו....תוכלי להעניק לו ולך את הקרבה וההשלמה. אבל זאת רק דעתי האישית כמובן
 

צלחת1

New member
הבהרה

כשאמרתי מקום בשל, לא התכוונתי לנקודה בה תוכלי לאמר אני מקבלת אותך בני כהומו ואין לי שום בעיה עם היותך הומו..... בשום אופן אלא אם מקום בו תהיי באמת שלמה להגיד שאת אוהבת אותו בכל מקרה ושלמרות הקשיים את תלמדי עם הזמן לחיות עם זה יותר בנחת כי הוא חשוב לך ואושרו חשוב לך
 

קאיה 11

New member
תודה

השיחה נעשתה ומדובר בבת. אין ספק שאני צריכה זמן ואף הרבה ממנו. החוויה המידית היא אהבה וקבלה ואין וויכוח על כך, העניין הוא שביתי מסתגרת יותר ויותר כאילו השיחה שהייתה ביננו הכניסה אותה עמוק עמוק לתוך הארון, פתאום היא מראה לי שיש לה עוד חברות וידידים ולא רק חברה אחת שאיתה היא מסתגרת בחדר...ובעיקר לא מביטה לי בעיניים .
 
אני חושבת שאין "נכון"

זה מאוד תלוי באופי של בתך, זה מאוד תלוי במערכת היחסים ביניכם. אם בתך מסוגרת או מופנמת הייתי פותחת בשיחה מכינה, אומרת לה מה אני חושבת על מערכות יחסים בכלל ועל מערכות יחסים חד מיניות בפרט, נותנת לה להרגיש את הקבלה והפתיחות שיש בי לנטיות המיניות שלה. אם בתך פתוחה ואוהבת לספר הכל, היא תמצא את הזמן והמקום לשתף אותך.
 

קאיה 11

New member
אביבה, תודה

אם ביתי הייתה פתוחה יותר אין ספק שהיה הרבה יותר קל. את הפרטים את יכולה לקרוא בתגובתי לביתך המקסימה.
 
עוד נקודת מבט של בת

אז כמו שאמא שלי אמרה "אין נכון" אני הייתי די מעורבבת מבחינת פתיחות ... כי הייתי ילדה מאד וורבלית(עדיין) ומספרת הכל ופתוחה אך בגיל המסוים הזה(12.5 13) הייתה לי נטייה לבועתיות ... סיפרתי 90 אחוז ו-10 אחוז מאד חשובים לא אמרתי ... כלומר,גיליתי להוריי על נטייתי המינית אך מעולם לא סיפרתי להם על הבעיות מחוץ לבית,על ההתעללות מילדים בבית ספר בגלל זה על מכות שחטפתי על ימים שהייתי יושבת לגמרי לבד בלי שאף אחד יסתכל עליי רק בגלל שלא הסכמתי להיות מי שאני לא,רק בגלל שהייתי לגמרי מחוצ לארון.... כשבעצם זה מה שהייתי "אמורה" לספר. נסי לחוש אותה .. אם היא רוצה ממך שיחה אם לא ... אם לא תצליחי לחוש אותה נסי לשתף אותה בבלבול שלך בדאגה ... שקשה לך כי את מנסה להרגיש אותה ולהבין מה לעשות ומה לומר ... לפעמים ילדים צריכים את ה"סטירה" הזאת של להבין שההורים שלהם-הם בני אדם ! תתפלאי אין לנו מושג עד שאומרים לנו ומראים לנו שיש לכם בעיות שאתם מתוסבכים מאיתנו ... נצלי את המצב הרגיש שבו את נמצאת ושתפי אותה ברגשותייך שהיית רוצה שתדבר איתך יותר כי את מוכנה להקשיב ורוצה להקשיב ... אגב,פרט מאד חשוב בת כמה הילדה? היא אמרה לך מפורשות שהיא לסבית? מה הייתה רמת השיחה ביניכן על זה?
 

קאיה 11

New member
דנדונה יקרה מאד

כל כך אהבתי לקרוא תגובתך
ולעניין עצמו, ביתי בת 16 ילדה מדהימה ומאד חכמה, יחד עם זה היא די סגורה רגשית,היא יכולה לדבר שעות על הכל מלבד רגשות. היא לא אמרה מפורשות אלא להפך, אני חשבתי לדבר איתה ולפתוח את הנושא אחרי שראיתי וקיבלתי כמה רמזים ואך קראתי כמה דברים שהסגירו את המצב. בהתחלה חששתי ואז החלטתי שאני חייבת לפתוח את הנושא כדי שהילדה לא תסתתר ותרגיש בביתה לא חופשיה. תגובתה המידית היתה , אני לא.... עטפה את תשובתה בכעס על הסביבה שלא מבין ושכולם מתרחקים ממנה. הבנתי שחברותיה מרגישות ואולי לא מקבלות אותה וכאב לי שהיא במצוקה חברתית ולא משתפת. קשה מאד לנהל שיחה פתוחה כי היא לא מרגישה נח, ומנסה לשנות נושא. אגב ערב אחד כשחברתה היתה אצלה בחדר ראיתי השתקפות בחלון שלהן יחד , נשיקה , תמיכה וחיבוקים. נראה לי שלמרות שהיום כולם מאד פיזיים מה שראיתי וקראתי הם גאווה.... ומכאן אני תקועה, מה לעשות אם בכלל? להמתין עד שהיא תדבר?או לכוון אותה?,חבל לי שהיא תעבור לחץ מיותר כי למרות שקשה גם לי אני מקבלת ואוהבת אותה ביותר. מקווה שעכשיו אני יותר ברורה.
 
עכשיו הבנתי ...

לדעתי אמצי לעצמך גישה קצת יותר נוקשה ותגידי לה "שמעי ביתי היקרה ... לפי מה שזה נראה מפה יכול להיות שאת באמת לסבית ... אני לא רוצה לחדור לך לנשמה .. ואת בטח תחשבי שאני הכי מעפנה בעולם (בכוונה שפת רחוב) אבל תדעי שאמא שלך איתך,תמיד. ואני אקבל אותך ואוהב אותך בכל מצב. זהו" היא תגיב בוודאי בבוז אל תקחי ללב כי תהיי בטוחה שזה יחדור אליה ואז-רק עניין של זמן עד שתשתף אותך ... היי מעודדת .. את בסדר גמור !!!!
 

קאיה 11

New member
וואו כמה חד וישיר

רעיון טוב אני מקווה שיהיו לי הכוחות ובעיקר את הפרצוף המעפן... תודה נשמה
 

צלחת1

New member
גם אני שותפה למחשבה זו

לפי תגובתך והפירוט שנתת בהחלט אני חושבת שתגובה פתוחה ישירה וקולעת היא הדבר היותר טוב במקרה הזה כך תשדרי לה פתיחות, אהבה, יכולת התמודדות.... וכן אב הסיכויים שתקבלי את הפרצוף המעפן הזה שמלובה בהרבה גלגולי עיניים אבל אל תשכחי שכשהעיניים מתגלגלות האזניים עדיין שומעות! ליבי איתך כל הכבוד לך על האומץ להתמודד ולהיות שם בשביל הילדה שלך!
 

קאיה 11

New member
אסתי,אני לא הבנתי מי ריגש אותך

בכל מקרה תוד העל תגובתך וקבלי
גדול בגלל ההתרגשות
 

אסתי69

New member
במקרה הזה התכוונתי לדנדונה

את מרגשת אותי בכנות ובפתיחות בה את כותבת
שיהיה שבוע נעים לכולם
 
למעלה