שאלה למאמינים שביניכם..

T r i v i n

New member
אוקיי...

אין לי מושג מה זה "מידת הק"ו". כשאני לא יודע משהו אז אני מודה בזה, אין מה להתבייש. אולי תיתן לי קישור למאמרים האלה? מה הקשר ל"הקבוע הקוסמולוגי"? אז מה אם יכלו להיווצר אין סוף יקומים אחרים ומתוכם נוצר היקום הזה? זה לא מוכיח שיקום מסוים לא היה להיוצר בלי יוצר. אם אתה מטיל קוביה אם אין סוף פאות. היא עדיין תיפול על פאה מסוימת. והסיכוי שהיא תיפול על הפאה הזאת שואף לאפס אבל היא עדיין נפלה על הפאה הזאת. אז מה? אתה סתם זורק דברים. תסביר לפחות. מה החוק השני של התרמו דינמיקה קשור? ומה קשורה האביוגנזה?
 

gdisrael

New member
תגובה :

"בקשר לאמונה,יש טענה כזו האומרת שכל הפואנטה היא שאי אפשר לדעת את אלוהים,ומכאן מתחילה האמונה" לא מדוייק, אי אפשר לדעת את ה' - זו עובדה, אך זו לא הפואנטה. מדוע אי אפשר לדעת את ה' ? מכיוון שכפי שאמר רס"ג (כמדומני) "אילו ידעתיו - הייתיו", לצורך העניין, נניח שה' הוא אין-סוף (והוא לא אין-סוף, הוא חסר-הגדרה, ואין-סוף הוא על מנת לסבר את האוזן) בשביל לדעת את אין-סוף, היינו להכיל אין-סוף, אתה צריך להיות לפחות חסר-סוף, ואז אתה אין-סוף. אפוא, מהי הפואנטה ? הפואנטה היא באמת האמונה בהשי"ת, ומה שאמר רבנו הקדוש, נחל נובע מקור חכמה, צי"ע זיע"א, היכן שנגמר השכל מתחילה האמונה - מכיוון שאת האמונה אי אפשר לתפוס בשכל, כי היא מעבר לשכל. ועם כל זאת, קיום הא-ל מוכח, בכמה אופנים, אך זאת אינה אמונה עדיין, מכיוון שאמונה היא האמונה בהשגחה, שהשם נמצא ומשגיח, ולכך לא מגיעים מהוכחות שקיים בורא לעולם, אלא בטחון שיש בעל-הבית. ".הפואנטה היא שאלוהים לא מראה את עצמו ולא מוכיח את עצמו כי הוא רוצה שאנחנו נאמין לו,שזה יהיה תלויי בנו,שלנו תהייה הבחירה,שהכל חופשי..." קודם כל תגדיר "מראה את עצמו", ה' חסר גוף ודמות-הגוף, כיצד הוא יכול להראות את עצמו ? הקב"ה התגלה, בדיבור "בני ישראל רואים את הקולות", במעמד הר סיני, והעביר לנו את תורתו בשביל שנדע רצונו, וגם הדיבור של הקב"ה, זה לא כפשוטו, ואומרים שבנ"י היו בדרגת נביאים במעמד הר סיני, וקצרה היריעה מלהכיל, הדברים אינם כפשוטם. מהו לא מוכיח את עצמו ? איני חושב שה' צריך להוכיח את עצמו, קיום מוצר מעיד על קיום יוצר. שעון מצריך שען, ובטענת קל וחומר עולמנו מצריך בורא. גם כאן קצרה היריעה מלהכיל. השם יתברך רוצה להטיב איתנו, לכן הוא ברא את העולם, התכלית היא ההטבה, ואליה מגיעים על ידי אמונה, ואכן הבחירה היא שלנו ("ובחרת בחיים"). "...כי...למה?למה שאלוהים לא ייראה את עצמו?למה שהוא לא יוכיח? ככה יהיה לי הרבה יותר קל..ואני לא אתחיל להסתבך ולהתבלבל כלכך...ניראה לי הרבה יותר פשוט אם הייתי יכולה באמת לדעת ולא רק להאמין בדברים כאלו ואחרים,שבכלל לא בטוחים,בכלל,בכלל לא..." תשאלי שאלה יותר מחודדת, מדוע ה' לא ברא אותנו כבר בהטבה ? מדוע לא ? מכיוון "לחם בושה" מה שנקרא בדברי חכמינו, זכרונם לברכה, כתוב "אדם לעמל יולד" שנקבל את השכל בזכות ולא בחסד (על אף שעדיין החסד הוא אין-סופי, ולא נרחיב). מי שטרח בערב שבת, יאכל בערב שבת, ואדם אינו מתגאה בנדבות שהוא מקבל. (אפילו אם זכה בלוטו לא יתגאה בכך שעמל וזכה בכסף, או כפי ששגור בעולם, "מה שבא בקלות - הולך בקלות"). "אז מה אתם חושבים?איך בדיוק אמורים להאמין באלוהים כשזה בכלל בכלל לא בטוח?למה סתם אולי להשלות את עצמנו אולי?" בכלל בכלל לא בטוח ? כפי שאומרים "זה ברור כשמש". כפי ששעון מעיד על שען, כך גם מוצר מעיד על יוצר. אני מניח שיהיה תגובות רבות לתגובה הזו, ואיני אענה לא מפאת שלא יהיה מה להגיב, אלא מהסיבה הפשוטה, אני בישיבה ב"ה - ואולי, אי"ה, כאשר אחזור בלי נדר ביום רביעי הבא, אוכל להגיב (אני במיוחד "מחכה" לתגובת טריוין).
 

Charl

New member
תשובה בותך השאלה...

תשמעי, בואי נבהיר דבר אחד ביננו, קיימים דברים שלך או לי הם לא מובנים או אנחנו לא יודעים האם הם קיימים, זה לא אומר שהדבר הזה לא קיים אלא שלנו יש ספק האם זה קיים או לא. אז נשאלת השאלה האם קיים או לא אלוקים ואם כן למה הוא לא מראה את עצמו? התשובה לשאלה שלך ארוך מידי כדי שאני יכתוב אותו דרך הסלולרי שלי וברור לי שיהיו לך עוד שאלות אחרי ההסבר שלי, אני מציע לך כי אני לא יכול לעקוף אחרי הפורום דרך הסלולרי תשלחי לי במסר ואני יחזיר לך שם בטוח. לאלוקים יש מטרה מכל דבר שהוא ברא, את בני אדם הוא ברא כדי לתת להם טובה, כל בן אדם שמכבד את עצמו לא מוכן לקבל משהו בחינם ואלוקים כדי שלא יהיה את הבעיה הזה בא ושם לפני הטובה שלו את הבן אדם במבחן, המבחן זה הוא עולם הזה, ועיקר המבחן הוא בזה שיש לנו בחירה בין דרך שהוא נותן להאמין בדברים שהוא אומר וחלק גדול מהם זה מתוך אמונה, או להסתיר את זה שיש אלוקים ולבחור בבחירה שניה, במידה ונגיד שאלוקים היה מראה את עצמו לכל אחד שהיה רוצה לראות אותו כדי להאמין בו אז כבר לא הייתה בחירה שניה קיימת וכל המהלך של תכלית הבריאה לא הייתה נמשכת, הוא פשוט בא ונותן לנו סימנים לזה שהוא נמצא אם זה דרך הטבע, המדע, ניסים, ההוכחות למינהם וספרים הקדושים... תכלית הבן מתחיל מהנקודה הזאת לחפש אחרי אלוקים ואחרי שיש מרצים שמצליחים לשכנע פרופסרוים ודוקטורים שיש אלוקים ותורה היא ספר קדוש ואמת אז אנחנו בוחרים בדרך הנכון ואז יש לפנינו כל מיני נסיונות של השטן כדי לשנות לנו את הבחירה שזאת גם חלק מהמבחן. קיים ארגון בשם ערכים, הארגון הזה מיועד לאנשים עם ידע והרבה תעודות כמו פרופסורים ודוקטורים או כל אחד אחר שמחפש את האמת דרך הוכחות שנראים בעין ולא באויר, הארגון מארגנת מידי שבוע שבתות חופש ונמצאים שם מכל הגילאים ומשפחות, אצל המרצים שלהם נמצאים כל התשובות לשאלות שלך וכל מהשה מעבר לזה, הארגון מוציא דיסקים של המרצים שלהם בכל נושא , באמונה, שלום בית, אהבה, זיווג וכו``... במידה ואת מעונינת את מוזמנת לשלוח לי מסר ואני יביא לך את המספר שלהם וישמח לעזור לך בכל מהשה אני יכול. ביי ולהתראות
 

SupermanZW

Well-known member
כל "איך" מתאים כי את האמונה בוחרים

את יכולה להאמין באלוהים באופן הנראה לך הנכון ואת לא צריכה להוכיח שום דבר לאף אחד שהרי מדובר באמונה ולא בידיעה.
 
למעלה