שאלה למבוגרים : ראשית הפקקים

מצב
הנושא נעול.

משה9

New member
שאלה למבוגרים : ראשית הפקקים

שאלה למבוגרים : ראשית הפקקים
מעניין אותי לדעת ממתי יש פקקים במדינה, אלו מוקדי פקקים אתם זוכרים, האם גם אז היו עומדים כ"כ הרבה זמן בדרך לת"א/י-ם וכו'... ממה שאני זוכר מילדותי, צומת מסובים היה מוקד פקקים לפני שהיה מחלף, וצומת מורשה ג"כ, כשעוד היה צומת רגיל לחלוטין (מדובר על 1989). לעומת זאת, אני זוכר שלנסוע מבת-ים לת"א בסביבות 8 בבוקר היה דבר קל מאוד, כמעט ללא תנועה, וגם לחזור בסביבות 16:00 מאיילון היה דבר קל ופשוט. אודה על התייחסותכם.
 
אולי אני לא כל כך מבוגר....אבל

שאלה למבוגרים : ראשית הפקקים
מעניין אותי לדעת ממתי יש פקקים במדינה, אלו מוקדי פקקים אתם זוכרים, האם גם אז היו עומדים כ"כ הרבה זמן בדרך לת"א/י-ם וכו'... ממה שאני זוכר מילדותי, צומת מסובים היה מוקד פקקים לפני שהיה מחלף, וצומת מורשה ג"כ, כשעוד היה צומת רגיל לחלוטין (מדובר על 1989). לעומת זאת, אני זוכר שלנסוע מבת-ים לת"א בסביבות 8 בבוקר היה דבר קל מאוד, כמעט ללא תנועה, וגם לחזור בסביבות 16:00 מאיילון היה דבר קל ופשוט. אודה על התייחסותכם.
אולי אני לא כל כך מבוגר....אבל
אני עדיין זוכר את כביש החוף ללא מחלף באולגה - היה שם צומת מרומזר שהרמזורים היו תלויים על כבלים לרוחב הכביש ולא על עמודים והפקקים היו מכל הכיוונים לכל הכיוונים, ואני זוכר שלא היה מחלף בבית ינאי - למרות שלא היתה שם נקודת פקקים, ולא היה הכביש המשוקע בכפר שמריהו - זה היה "הפקק של המדינה" עד שבנו את המחלף, ואז התואר עבר לצומת הכפר הירוק - שגם קיבל הפרדה מפלסית בהמשך. אני עוד זוכר שאיילון היה מתחיל/נגמר במחלף ההלכה, הפקקים בדרך נמיר/רוקח היו אינסופיים.
 

אוהד11

New member
אני זוכר פקקים רציניים בצומת הכפר

שאלה למבוגרים : ראשית הפקקים
מעניין אותי לדעת ממתי יש פקקים במדינה, אלו מוקדי פקקים אתם זוכרים, האם גם אז היו עומדים כ"כ הרבה זמן בדרך לת"א/י-ם וכו'... ממה שאני זוכר מילדותי, צומת מסובים היה מוקד פקקים לפני שהיה מחלף, וצומת מורשה ג"כ, כשעוד היה צומת רגיל לחלוטין (מדובר על 1989). לעומת זאת, אני זוכר שלנסוע מבת-ים לת"א בסביבות 8 בבוקר היה דבר קל מאוד, כמעט ללא תנועה, וגם לחזור בסביבות 16:00 מאיילון היה דבר קל ופשוט. אודה על התייחסותכם.
אני זוכר פקקים רציניים בצומת הכפר
הירוק ובצומת גלילות, והזחילה מבת ים עד שדרות ירושלים בשנות השבעים.
 

אורי404

New member
פקקים ארוכים בשרון.

שאלה למבוגרים : ראשית הפקקים
מעניין אותי לדעת ממתי יש פקקים במדינה, אלו מוקדי פקקים אתם זוכרים, האם גם אז היו עומדים כ"כ הרבה זמן בדרך לת"א/י-ם וכו'... ממה שאני זוכר מילדותי, צומת מסובים היה מוקד פקקים לפני שהיה מחלף, וצומת מורשה ג"כ, כשעוד היה צומת רגיל לחלוטין (מדובר על 1989). לעומת זאת, אני זוכר שלנסוע מבת-ים לת"א בסביבות 8 בבוקר היה דבר קל מאוד, כמעט ללא תנועה, וגם לחזור בסביבות 16:00 מאיילון היה דבר קל ופשוט. אודה על התייחסותכם.
פקקים ארוכים בשרון.
בתחילת שנות התשעים היו פקקים ארוכים באיזור של צומת רעננה, ובצומת הסירה. גם כיום, כמובן, יש פקקים באיזורים האלה, אך פחות, באופן יחסי לאז.
 

משה9

New member
הרבה פחות

פקקים ארוכים בשרון.
בתחילת שנות התשעים היו פקקים ארוכים באיזור של צומת רעננה, ובצומת הסירה. גם כיום, כמובן, יש פקקים באיזורים האלה, אך פחות, באופן יחסי לאז.
הרבה פחות
אני זוכר שתמיד היו פקקים מתע"ש לצומת רעננה, עכשיו אין בכלל, ואם יש זה ממש במאות מטרים האחרונים. אני גם זוכר שבכיוון ההפוך, מרעננה למורשה, היו שני נתיבים וגם מורשה היה צומת רגיל ולא מתוחכם, והיו פקקים כל הדרך. אבל מה עם המבוגרים? מה עם פקקי שנות ה-60 וה-70?
 
משה, למה לשאול אותה שאלה כמה פעמים?

הרבה פחות
אני זוכר שתמיד היו פקקים מתע"ש לצומת רעננה, עכשיו אין בכלל, ואם יש זה ממש במאות מטרים האחרונים. אני גם זוכר שבכיוון ההפוך, מרעננה למורשה, היו שני נתיבים וגם מורשה היה צומת רגיל ולא מתוחכם, והיו פקקים כל הדרך. אבל מה עם המבוגרים? מה עם פקקי שנות ה-60 וה-70?
משה, למה לשאול אותה שאלה כמה פעמים?
בכמה שירשורים? אז הנה התשובה שעניתי לך בשרשור אחר (על פתיחת נצב"ג 2000) "בשנות השבעים והשמונים עם העליה ברמת המינוע שלא היתה מלווה בפיתוח הרשת התחבורתית. אני מניח שהחל משנות השמונים המוקדמות, בימי ארידור העליזים (ומי שלא יודע מה זה רק שישאל...) התחילו הפקקים הכבדים יותר. בתחילת שנות התשעים, במיוחד בתקופתו של רבין התחילו לנסות לשחרר את הפקקים על ידי הוספת נתיבים, השלמת נתיבי איילון עד גלילות ובנית מחלפים. אבל כמקובל כאן הכל נעשה מעט מדי, לאט מידי ומאוחר מדי ו"זול" מדי. קחו למשל את צומת מורשה שנבנית בשלבים כבר עשרים שנה... גורם נוסף הוא שלא פיתחו את הרכבת במקביל בגלל שליטת המונופולים לתחבורה והשפעתם על ממשלת העבודה בתחילת שנות השבעים. אז כבר היה ברור שצריך רכבת (גם למטענים) אולם זה לא כל כך היה חשוב לשרים שלהם אף פעם אין פקק. קחו למשל את מודיעין. בארץ עם תודעה תחבורתית מפותחת היו סוללים את המסילה יחד עם בנית העיר. ומה קורה במציאות? למרות שאני נמצא בצד האחר של המפה הפוליטית אני מוריד את הכובע לפני שרי הליכוד שהשכילו להבין את הצורך בפיתוח הרכבת (וגם את הערך האלקטורלי שלה...)."
 

משה9

New member
שם שאלתי כבדרך אגב בסוף השאלה.

משה, למה לשאול אותה שאלה כמה פעמים?
בכמה שירשורים? אז הנה התשובה שעניתי לך בשרשור אחר (על פתיחת נצב"ג 2000) "בשנות השבעים והשמונים עם העליה ברמת המינוע שלא היתה מלווה בפיתוח הרשת התחבורתית. אני מניח שהחל משנות השמונים המוקדמות, בימי ארידור העליזים (ומי שלא יודע מה זה רק שישאל...) התחילו הפקקים הכבדים יותר. בתחילת שנות התשעים, במיוחד בתקופתו של רבין התחילו לנסות לשחרר את הפקקים על ידי הוספת נתיבים, השלמת נתיבי איילון עד גלילות ובנית מחלפים. אבל כמקובל כאן הכל נעשה מעט מדי, לאט מידי ומאוחר מדי ו"זול" מדי. קחו למשל את צומת מורשה שנבנית בשלבים כבר עשרים שנה... גורם נוסף הוא שלא פיתחו את הרכבת במקביל בגלל שליטת המונופולים לתחבורה והשפעתם על ממשלת העבודה בתחילת שנות השבעים. אז כבר היה ברור שצריך רכבת (גם למטענים) אולם זה לא כל כך היה חשוב לשרים שלהם אף פעם אין פקק. קחו למשל את מודיעין. בארץ עם תודעה תחבורתית מפותחת היו סוללים את המסילה יחד עם בנית העיר. ומה קורה במציאות? למרות שאני נמצא בצד האחר של המפה הפוליטית אני מוריד את הכובע לפני שרי הליכוד שהשכילו להבין את הצורך בפיתוח הרכבת (וגם את הערך האלקטורלי שלה...)."
שם שאלתי כבדרך אגב בסוף השאלה.
החלטתי שזה נושא מספיק חשוב לפתוח עליו שרשור.
 
הפקקים במתכונתם הנוכחית החלו

שאלה למבוגרים : ראשית הפקקים
מעניין אותי לדעת ממתי יש פקקים במדינה, אלו מוקדי פקקים אתם זוכרים, האם גם אז היו עומדים כ"כ הרבה זמן בדרך לת"א/י-ם וכו'... ממה שאני זוכר מילדותי, צומת מסובים היה מוקד פקקים לפני שהיה מחלף, וצומת מורשה ג"כ, כשעוד היה צומת רגיל לחלוטין (מדובר על 1989). לעומת זאת, אני זוכר שלנסוע מבת-ים לת"א בסביבות 8 בבוקר היה דבר קל מאוד, כמעט ללא תנועה, וגם לחזור בסביבות 16:00 מאיילון היה דבר קל ופשוט. אודה על התייחסותכם.
הפקקים במתכונתם הנוכחית החלו
סביב השנים 73' או 74' או 75'. לפני כן אני זוכר במעורפל נסיעות ברכב פרטי (שכונה אז בשם פרייבט) לת"א בשעות הבוקר כשהתנועה בכביש החוף זרמה בצורה סבירה, פלוס מינוס. גם בתוך ת"א כמעט ולא היו בעיות חניה. הפקקים ובעיות החניה החלו באמצע שנות ה-70 עם העלייה הדרמטית ברמת החיים וברמת המינוע של עם ישראל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה