שאלה לסטודנטים לתואר שני- קלינית

orit49

New member
שאלה לסטודנטים לתואר שני- קלינית

כסטודנטית באוניברסיטה הפתוחה שרגילה לעבוד לפרנסתה אני קצת מוטרדת מאפשרות שילוב העבודה והלימודים בתואר השני. מישהו יכול לספר כמה ימים בשבוע וכמה שעות שבועיות לומדים בשנה הראשונה והשניה בתואר השני במסלול הקליני?
 

aviviel

New member
אני לא יכולה לענות לגבי קלינית בפרט

אבל: 1. בד"כ באוניברסיטאות שאינן עומדות על סף פשיטת רגל (זאת אומרת - את"א) - רוב הסטודנטים לתואר שני מתפרנסים מתרגול. עם זאת, אני מניחה שבקלינית, בכל מקום, עקב ריבוי הסטודנטים - אין מספיק משרות לכולם. 2. אבל - תרגול היא משרה מאוד לא משתלמת ותובענית, כך שאני לא יודעת אם זה כל כך נורא לא לתרגל. השנה אני עוזרת מחקר בלבד (ולא מתרגלת) ומאושרת מאוד מהעניין (אם כי עניה בכאלפיים שקלים בחודש). 3. אפשר לשלב לימודי תואר שני בפסיכולוגיה עם עבודה חלקית. אי אפשר לעבוד במשרה מלאה כמו בפתוחה פשוט בגלל שהמערכת הרבה פחות גמישה ויש הרבה יותר מחויבויות (איזה הלם היה לי כשגיליתי שאשכרה צריך לבוא לשיעורים כי יש חובת נוכחות). 4. באופן כללי, צר לי לומר שאני מאמינה שעל מנת להשלים תואר שני בפסיכולוגיה (במיוחד בשנה הראשונה) יש צורך בחסכונות/עזרה מההורים/משרה חלקית משתלמת במיוחד. עם זאת, במשכורת כוללת של כ-3000 בחודש הצלחתי להסתדר מצוין בב"ש ואפילו לחסוך (אבל כמעט ולא הוצאתי כסף מעבר להוצאות המחיה הבסיסיות ולא החזקתי רכב), כך שבמחשבה שניה, אם גרים בבאר שבע - אפשר בהחלט להסתדר (אבל לא הרבה יותר מזה). אם רוצים ללמוד בעיר יקרה כמו תל - אביב, צריך לחשוב היטב על ההיבט הפיננסי ולתכננו בזהירות מראש.
 
בבר-אילן עושים חיים קשים...

למדתי תואר שני באת"א (לא בפסיכולוגיה) ואכן רוב הדברים שנאמרו לעיל היו נכונים - למדתי יחסית מעט שעות בשבוע ועבדתי כמתרגלת ועוזרת מחקר, וכן בעבודה נוספת משתנה. המצב במגמה לפסיכולוגיה קלינית בבר-אילן מאוד מאוד שונה. קודם כל, לומדים הרבה: בשנה א' לומדים 4 ימים בשבוע, מ-8 ועד אחה"צ (בין 14 ל-18, תלוי ביום). בשנה ב' לומדים 3 ימים בשבוע, מ-8 עד 16 או עד 18. בשני המקרים, הלו"ז הזה לא כולל טיפולים (1-2 שעות נוספות, לא כולל נסיעות אם באים במיוחד), הדרכות אישיות וכמובן עבודה אישית מרובה (אבחונים, למשל). וכמובן שגם העומס הרגשי הוא אדיר. יש מספר מלגות מצומצם וגם הן לא גבוהות, אך הן בד"כ לא דורשות תרגול. כמעט ואין משרות תרגול, אגב... אבל יש בודדים העובדים כעוזרי מחקר או הוראה של אנשי סגל. מאידך, למיטב ידיעתי, אין אדם במגמה שלא עובד בהיקף זה או אחר. זה מאוד קשה, במיוחד אם אין בן-זוג עובד (כמו אצלי) או עזרה מההורים, אבל כולנו מסתדרים. בקיצור, החיים לא פשוטים- אבל הסיפוק אדיר.
 
למעלה