שאלה לפני גיוס אולי אתם יודעים

אלישע30

New member
שוב אותה תופעה - דואגים רק לאנ"ש

וכי היצר ופגימת הברית שונים בין בני"שים לחילונים. מדוע לא להציל גם אותם? אני שירתתי 8 שנים בצבא, ואני יודע על מה אני מדבר...
 
להציל?

וכי אם יפסקו שלא להתגייס (ו'בשורות טובות!' אומרת שזה אכן נפסק) - הרי שיקרה מה שקורה בפועל - מי ששמה על זה לא תתגייס, והשאר תתגייסנה. רק חוק יכול לגרום לבנות החילוניות לא להתגיס, ונגד חוק כזה יצאו רבים.
 
כן צועקים

צועקים על גיוס בנות לצה"ל. זה שלחילוניות זה לא מזיז אם הרבנים צועקים, גורם לכך שזה יישמע שמדובר רק בבנות הדתיות - וכן גורם לעיתים שבפועל ידברו רק על בנות דתיות.
 
אלישע היקר,

אתה מבין למה התעקשתי איתך על העניין של האישות ? בגלל שהדיון בינינו הוא עקרוני - איך פוסקים הלכה למעשה ? המשוואה היא פשוטה. גדר / סייג => איסור דרבנן. החובה לשמוע בקול רבנן => מצווה מהתורה. מסקנה- מי שלא שומע בקול רבנן = עובר עבירה דאורייתא. נכון שאיסור דרבנן הוא פחות מאיסור דאורייתא- אבל זה רק כאשר דאורייתא מתנגש עם דרבנן. לכתחילה, דרבנן ודאורייתא אסורים באותה מידה. ההבדל הגדול בין איסור חמץ שעליו מקפידים בפסח, לבין איסור גיוס בנות הוא שאיסור חמץ ואיסורי טרף בכלל - מטריפים את המטבח לכלל החיילים. ואילו איסור גיוס לצבא - העוברת עליו היא הבחורה הספציפית הזו. אין אפשרות ואין כל כוונה לכוף על אנשים להימנע מלעשות עבירות. (לו זה היה כך, האינטרנט היה חסום לאתרים לא צנועים, הבחורות היו מחוייבות ללכת בלבוש צנוע, והליכה בלבוש לא צנוע הייתה מובילה למאסר וכו' וכו'). הכיוון הוא שאדם שרוצה לא לחטוא - יוכל לדעת בקלות מהם העבירות, ולהימנע מהם. גם לבנות חילוניות אסור להתגייס, אסור להם גם ללכת עם מכנסיים, ואסורים עוד דברים שבציבור החילוני עושים - למרות שזה אסור. עצם ביצוע העבירה - לא מתיר אותה בדיעבד ובוודאי שלא לכתחילה.
 
למעלה