שאלה לרב

שאלה לרב

האם עשרת ימי תשובה מקבילים ל-10 הספירות ? , אני מיתכוון לשאול אם יש את הספירות בעשרת ימי תשובה כמו שיש את הספירות בימי ספירת העומר .
 
עזוב אותם ספירות

10 ימי תשובה יכולים לתקן את כל השנה 10 ימים פחות יומיים ראש השנה ופחות יום כיפור נשאר שבוע. ובשבוע הזה כל יום שקול כנגד אותו יום של השנה למשל שבת של עשרת ימי תשובה יכולה לתקן את כל השבתות אם מקפידים בה לא לדבר דברי חול ולא למהר להוציא את השבת ולא לאחר בכניסת שבת ולענג את השבת כמו שצריך אז יש לזה כוח לתקן את השבתות של כל השנה שעברה. ככה גם ימי החול להרבות בהם בתורה ומצוות והם מסוגלים לתקן.
 
אתה לא הבנת את השאלה שלי

אני שאלתי דברים נורא עמוקים בקבלה , כמו למשל זה ש-הקדוש ברוך שופט את כל העולמות בימים האלה ! , ולא רק את העולם שלנו ! , כי גם המתים נעמדים למשפט .
 

mgb

New member
שימו לב ר' אסף ופירומן..

בס"ד מועדים לשמחה1 ההתלהמות מיותרת ואיננה במקום! לפירומן אומר שאכן בד"כ אנו משתדלים להגביל את תכני השאלות והתשובות לנושאים הלכתיים ולא פרשנויות לרבות שאלות בקבלה. ר' אסף ניסה להפנות אותך לפורומים מתאימים ולא היית צריך "להילחם" איתו על כך ודאי שלא לכעוס ולהלהם עליו היות שכוונתו היתה לטובתך ולטובת הפורום.
לר' אסף כוונתך, כאמור לטובה אבל למי שאינו מכיר את הפורום ראוי להסביר בייתר סבלנות
בברכה מגב
 
אסף מגיב בצורה דורסנית ../images/Emo70.gif

דיברנו כל כך לפני חודש כאן בפורום הזה ביחד עם אופירA שלכל אחד יש זכות לשאול איזה שאלה שמיתחשק לו . ואם זה לא ניראה מתאים אז אפשר להפנות אותו בצורה מכובדת למקום אחר ולא בצורה אגרסיבית שכזאת ! .
 

asaf2000

New member
במסגרת הזכות לשאול איזה שאלה שבא לי

האם טופלת בעבר ע"י פסיכיאטר?
 
כן , אתה נישארת גאוותן כמו שאתה !

אל תידאג ! , גם לך יגיע תיקון ! ואם אני צריך פסיכיאטר זה בטח לא יהיה אתה ! ,
 

אלי ו.

New member
הערה קטנה

פורום "לשאול את הרב" מיועד לשאלות הלכה למעשה. החשש הגדול הוא שהפורום יהפוך לעוד פורום דיוני השקפה או וכוחים ולכן כעקרון מבקשים מהכותבים בפורום שלא לשאול שאלות אמונה או השקפה. כמובן שלעתים קרובות נשאלת שאלה (שנראית) קטנה ולא נפנה לפורום המתאים אבל אין זה אומר ש"לכל אחד יש זכות לשאול איזה שאלה שמתחשק לו". כבר היו מספר פורומים דומים שנפלו למלכודת של "פתיחות לכל שאלה". מהר מאוד הם הפכו לפורומי ויכוחי דתיים-חילונים וכד'. זו הסיבה שאסף ואחרים מתרעמים על שאלות שאינן שאלות הלכה, הפורום הזה חשוב מכדי שניתן לו להפוך למה שאינו מיועד להיות. בתפוז יש פורומים רבים, פורום דתיים, חרדים, חוזרים בתשובה, תורה שבע"פ, לשאול את הרב ועוד ועוד. ההמלצה שלי היא לחשוב לפני כל שאלה על הפורום המתאים לשאלה.
מועדים לשמחה.
 
כן , אבל הבעיה היא שאין לכם דרך ארץ

אוליי אם הייתם מבקשים יפה ! ולא מיתלהמים בצורה אגרסיבית כמו " חיות "
, אז אוליי אז היו מקשיבים לכם ! . אבל מה לעשות אצלך אלי כל מי שהוא לא מוצא חן בעינייך אתה ישר קורא לו " טרול " , אסף " הסנוב " חושב שהוא מלך העולם ושמותר לו להיתלהם על כל אחד , ואתם שניכם ביחד מביישים את המדים החרדיים שאתם לובשים ! .
 
טוב , מעכשיו אני לא מגיב לאסף יותר

שיקלל כמה שהוא רוצה , כי הכל עובר עליו ו*** בידיו . הוא ינסה לחפש אצלי תשומת לב אבל אני לא אסלח לו גם ביום כיפור ,
 
הקדוש ברוך הוא שופט את הכל

האם הקדוש ברוך עושה משפט לכל העולמות , וכל מה שהוא ברא בימים האלה ? ..................... אני מבקש מימך תשובה . תודה לייבל ! .
 

לייבל

New member
הסבר..

המשפט נעשה לכל באי עולם בראש השנה, וכמו שכתוב במסכת ראש השנה, בארבעה פרקים העולם נידון: בפסח, על התבואה. בעצרת, על פירות האילן. בראש השנה, כל באי עולם עוברין לפניו כבני מרון, שנאמר "היוצר יחד, ליבם; המבין, אל כל מעשיהם" ובחג הסוכות, נידונים על המים, הכוונה כמה גשם ומים ירד בעולם. מבירור עם חכמי הראשונים שמבארים את הגמרא דוגמת רבינו חננאל, הוא מבאר שהכוונה של דין היא על העולם הבא ועולם התיקון (ימות משיח) שלעתיד לבא כל העולם נידון, וכן רש"י הפרשן הגדול כותב כך (מסכת ראש השנה דף טז:) בפועל, הדין הוא גם על הנשמות בעולם העליון, איזה נשמה תגזר דינה למוות ואיזה לחיים (ראה אגדות מהרש"א בפירוש הגמרא ראש השנה). בסוכות נידונים על המים, ולכן אנו נוטלין לולבין שהושקו במים של שנה הקודמות, ובבית המקדש ניסכו מים על גבי המזבח ממעיין השילוח.כדי לבקש מה' ולרצות לפניו שהשנה הבאה תהיה שנה פוריה וגשומה, ולא שנת בצורת ח"ו. והנה אנו לוקחים את הלולב והאתרוג, ומודים לו שזכינו לברך עליהם בזכות המים שנתן לנו, (שהרי הם שקו את 4 המינים הללו). עדיין לא ביארנו... באיזה שעות העולם נידון? ראש השנה שנופל בשבת, כמו השנה מה דינו? ועוד ועוד..
 
ברור שאנחנו עיוורים מבחינת הידע

אבל השאלה שלי הייתה אם הקדוש ברוך הוא ישתבח שמו לעד ! , - האם הוא שופט גם את 4 עולמות אבי"ע ( אצילות , בריאה , יצירה , עשייה ) , כי אם הוא שופט כל דבר שהוא ברא בעולם ! , הוא בטח גם עושה משפט על המלאכים בעולם היצירה .
 
למעלה