שאלה מהאדון בני גורן - אלגברה...

amirbar

New member
שאלה מהאדון בני גורן - אלגברה...

שאלה בפרק חזקות ושורשים - מפסר האלגברה של בני גורן. מצורפת משוואה לפתרון בקובץ הציור המצורף - איך ניגשים אל זה??? ניסיתי העלאה בריבוע, בשלישית - רק הסתבכתי. תודה מראש, אמיר.
 
אם זה בספר של כיתה ט´

נראה לי הצהוב חום אז תגיד באיזה עמוד ואיזה תרגיל ואני ינסה לעזור לך. גלית
 

amirbar

New member
אבל ....

הוספתי את התרגיל כקובץ ציור בהודעה המקורית למעלה. - זה מהספר ההוא של בני גורן (אבל אין לי אותו כרגע אצלי - הוא יחזור אלי ביום בעוד מס´ ימים). אני מוסיף שוב להודעה זו קובץ GIF עם התרגיל (והתשובות הסופיות) כפי שמופיע בספר. בתודה מראש, אמיר.
 

k4school

New member
וזה כבר לא תרגיל לדקה ../images/Emo8.gif

טוב... אז שיטה מקורית שאני מלמד את תלמידי (כל הזכויות שמורות
אני חושב שהיא מקורית... לא ראית אותה השום ספר) אולי תהווה לך אאת המסלול להצלחה.... הדרך טובה למי שמעדיף חזקות על שורשים. אם אינך מצליח את ההמשך אני מקווה שאתה כבר יודע להיכן לפנות
רונן מנהל אתר "המפתח לבית הספר" _____________________________________________________________________ ===================================================================== נ.ב. כתבתי כאן שאלה שמשום מה לא עונים לי... אנא זיכרו לנסות לענות לכל שאלה והערה שאתם יכולים ובכך תירמו חיים לאתרינו הקט ולפורום בפרט. לשאלה זו לא צריך כל ידע ואני מחכה לתגובה בבקשה. הכוונה לשאלה בכותרת "יש לי שאלה מכרעת לכולם" הפורום נועד גם "סתם" ליחסים והרגשה טובה לבעלי עיניין משותף ועלינו לגבש את קהל חברינו. אנא הגיבו על הבקשה ותנו רעיונות. בתודה מראש צוות האתר והפורום.
 

k4school

New member
שכחתי שקודם עשיתי החלפת משתנה

קבעתי משתנה חדש t שגודלו שווה לשורש שלישי של x ולאחר ההצבה עשיתי את מה שהסברתי והגעתי לפתרון (עד השלב בו היה לי פתרון אחד ועוד מישוואה ריבועית פשותה (בנעלם אחד כמובן)
 

amirbar

New member
עדיין לא כ"כ מובן ... אפשר הרחבה??

כמה דברים: 1. למרות פירוט ההסבר - עדיין לא מסתדר לי _טכנית_ הסיפור - אני נתקע עם חזקות לא אפשריות ... (ז"א ביטויים שגם כמה העלאות בחזקה לא מוציאות אותי מהברוך). * כשאני מעלה בשלישית - כאן אני מקבל את הביטויים הבעייתיים!! הם לב הבעיה שאני לא יצא ממנה.. (אני מתבאס לכתוב נוסחאות כאן שייהרסו לגמרי - לכן אם זה חיוני - אני אצרף את זה כקובץ גרפי). 2. בכללי: ההודעות נראו מוזר כמה ימים - למשל, התשובה שלך היתה מוסטת כאילו היא הודעה נפרדת (לכן בכלל לא ידעתי שהיא מתייחסת לשאלה הזו). - ועוד כמה דברים כאלה (לא הצלחתי למשל לראות קבצים גרפיים מצורפים), זה רק אצלי או שתופעה? 3. לגבי שאלתך מה לעשות בנוגע למספרי הזהות. אפשר אולי לפרסם חידה/פאזל שבועי/יומי/דו-שבועי/חודשי וכו´ - ולדרג את החברים "המספריים" לפי התשובות שלהם. [ הזוכה בכל שנה/רבעון/עשור... יקבל .... אתה תחליט ] * כל אחד יוכל להשתתף כמובן - אבל רק משתתף קבוע (=בעל "מספר" זהות) ידורג בדירוג הכללי ויזכה בפרס הגדול (פרס יכול להיות גם מקום גבוה בדירוג הסופי .....) ** עוד הצעה - אבל בעיתית: כל משתתף קבוע (עם מס´ זיהוי) יקבל קרדיט עבור תשובות לשאלה של מישהו, או עזרה בהפניה לאתר וכו´ - בקיצור על השתתפות תורמת ומועילה - ובעל מספר הנקודות הגבוה יוצב גם הוא ב"טבלת השיאים" איפשהו - למען יראו כולם (וייראו). [ הבעיה הגדולה - היא איך לעקוב אחרי זה בדיוק - לכן אני לא יודע אם ההצעה מעשית ]. אמיר. שוב תודה על זמנך, אמיר.
 

Chaose

New member
תעלה את הכל בחזקה שלישית

ואז השורש יתבטל ותפתור כרגיל
 

k4school

New member
לא לדאו כש ...... איזה באסה אין לי

חרוז מתאים...
טוב אז לפחות תשובות יש לי... אז הנה המשך התרגיל מקווה שעזרתי ואנא קרה את ההערות הבאות (כן אפילו אני צריך עזרה לפעמים
רונן מנהל אתר "המפתח לבית הספר" ופורום זה ================================================================= הערה חשובה ביותר: אנא קרא את הודעתי בעיניין התעודות, ואים אינך רשום, אנא שים שם תגובה בכדי שאזכור מחר לרשום אותך ולתת לך את מספר המזל שלך (אל תישאל מה נותן המספר והתעודה כי רעיונות כבר יש ומ א ו ד נשמח לקבל רעיונות נוספים... הכל התחיל כבדיחה לשני הגולשים הראשנים שנתתי להם מספר גולש וותיק ותפס כנפיים (בלי לשתות רטבול ) ופרח. ================================================================= אנא הצע רעיונות לשיתוף פעולה בין הגולשים וכל דבר הקשור ברעיון התעודה. ================================================================= נ.ב. אנא בדוק אם יש שאלות שביכולתך לעזור ונסה לעזור לאחרים (אני מבין מרמת השאלה שלך שאתה לומד ב4 או 5 יחידות ואתה יכול לעזור כאן
 

D.G OD

New member
אבל אל תשכח לעשות בדיקה לפתרונות

אחרי שמעלים בחזקות חייבים לבדוק אם הפתרון שיצא נכון!!! אל תשכח את זה... בהצלחה..
 
למעלה