שאלה ממש חשובה.. כנסו

דומי 111

New member
שאלה ממש חשובה.. כנסו

התקבלתי ללימודים להנדסת מכונות מטעם הצבא.. אני ממש לא רוצה לדחות את הגיוס שלי בשנתיים ללימודים שאני לא יודעת אם תצא ממנה עבודה! השאלה שלי היא בעצם אם יש עבודה בתחום הזה? האם להיות הנדסאי מכונות זה רק עבודה שיטחית כמו להיות מנהל ואחראי.. ואם יש ביקוש להנדסאי מכונות? זה ממש דחוף אני מתוסכלת מזה.. אז שמישהו יענה בבקשה..
 

רותם ™

New member
שלום לך ../images/Emo140.gif

השאלה הראשונה היא בכלל האם התכום מעניין אותך ללמוד? ככ הידוע לי הנדסאי מכונות הוא פחות מנהל ויותר התמחות בהפעלת מכונות שונות כולל ממוכשבות, לתכנת אותן לעבודה ולדאוג לרצפת הייצור. זה בכל מקרה בשיחת טלפון או באתר של המכללה שאת רוצה ללמוד תוכלי לקבל מידע מפורט. האם יש עבודה? קודם כל מדובר על עוד 4 שנים, אז הכל יכול להתהפך. העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך זה פשוט לפתוח עיתון ולראות מה הדרישה, אבל אני חושב שזה צריך להיות פחות קריטריון גם כי מדובר על עוד 4 שנים וגם תמיד תוכלי להשלים למהנדסת. היתרון של זה הוא שיש לך נסיוןם מעשי בצבא, שזה מאוד חשוב למציאת עבודה. מה שתחליטי שיהיה
 
לצערי הרב

אין, בכלל אין. אולי לתעשיות הצבאיות והאוויריות יש, אבל הביקוש הוא מאוד קטן ומצומצם. אני מציעה קודם כל לבדוק בפורום תכנון קריירה (לקבלת תשובה יותר מקיפה ואמינה). כמו כן, מומלץ ואף בחום לעשות מהנדס ולא הנדסאי, ואם לעשות מהנדס אז לא דרך הצבא (עתודה). אני לא מזמן סיימתי את לימודי כהנדסאי, ובקרוב מתגייס לצה"ל (חיל חימוש). אם יש לך שאלות או בקשות, אני אשמח לשמוע ולענות.
 

דומי 111

New member
זה ייקח לי שנתיים

כי אני עושה את זה במסלול מזורז.. ודיי אין ביקוש דווקא ב"לוח קריירה" (עיתון כן?) ראיתי מהלא דרושים הנדסאים ומהנדסי מכונות.. אני ממש לא יודעת מה לעשות.. כי אם אין טעם אז אני לא אלך לשנתיים לימודים עכשיו ואז עוד 3 וחצי שנים בצבא.. מה אני אעשה?!
 

דומי 111

New member
וד"א המקצוע מאוד מעניין אותי

למרותש בהתחלה העדפתי אלקטרוניקה אבל אני לא מתאימה לתנאים כי אין לי 4 יחי' במתמטיקה.. ואני לא מחפשת עבודה בתחום שאני אהיה מנהלת.. אני רוצה ממש להיות פעילה ולעשות ולייצר!
 
אם את אומרת

אבל אני הבנתי שאין ביקוש רב. אז קודם כל, ניסיון שתקבלי בצבא בנוגע להנדסאי, במקרה הרע הוא כטכנאית. למרות שיש אפשרות להיות פרויקטנטית, אבל זה קשה. אני ממליץ לך לשקול שוב את הבחירה בין לעשות הנדסאי ואז מהנדס. למה לא ללכת ישר לעשות מהנדס, אחרי שנתיים בצבא. מה כל כך דחוף לך? את תוכלי תמיד למצוא עבודה כסטודנטית (אחרי שתשתחררי), ולהשיג ניסיון שלא בטוח משיגים בצבא. כמו כן, בזמן השירות אפשר ללמוד באוניברסיטה הפתוחה ולקבל פטורים (כמובן שמומלץ לבדוק במקביל לאוניברסיטה, איזה קורסים ואיזה פטורים אפשר לקבל דרך הפתוחה) מה שיקצר על בטוח את התואר שלך מאשר הנדסאי יכול. בכל אופן, אם את מתעקשת ללכת לעשות הנדסאי ולהמשיך לתואר מהנדס דרך הצבא, תעשי. אבל אני ממליץ לך וגם עוד הרבה אנשים תמימי דעים איתי : לעשות את השירות הצבאי שלך (שנתיים), להשתחרר ואז לעשות תואר ראשון בלי שום צבא על הראש ויותר חופש.
 

דומי 111

New member
רגע רגע

אני אמורה להתחיל באוקטובר לימודי מכונות.. אני אתגייס רק ב5.2008 אמרו לי שברגע שאני מסיימת את הלימודים אני מתגייסת לחיל האויר במסגרת רקיע שעדיין אין לי מושג מהי!. אתה אומר שלא כדאי לי עכשיו ללמוד שנתיים לתואר הנדסאי?! ואם עוד שנתיים כשאני אסיים את השירות הצבאי שלי אני אחליט שאני רוצה להיות מהנדסת, כמה שנים זה יהיה בלי תואר הנדסאי ועם הנדסאי? ואם אני אהיה הנדסאית בצבא זה לא יוסיף לי המום ליידע ולקורות חיים? יש לי עד ה18.5 להחליט .. בבקשה תגיד לי מה היתרונות ומה החסרונות! אבלל ממש לעומק!
 
כנראה לא הסברתי את עצמי כראוי

קודם כל, לא ידעתי שאת במסלול רקיע, שזה כבר דיי משנה את המצב. כמו כן, בנוגע ליתרונות והחסרונות, אני יכול להגיד שזה משתנה מאדם לאדם. אני מבין שאת ממש מתקשרת לחלק הטכני (לבנות, ליצור וכדומה), שזה כבר טוב. מהניסיון שלי, הנדסאי נותן לך הרבה רקע טכני (יותר לבנות דברים פשוטים, אך כמובן מעניינים כל איש מכונות). עם זאת, דיפלומת הנדסאי היא לא מה שבדרך כלל יעזור לך למצוא עבודה באזרחי (מסיפורים של חברים, ומחיפוש עבודות (אחרי השירות) בתעשיות היי-טק בעיתון "ידיעות אחרונות"). אני אישית, וגם אנשים נוספים היו ממליצים לעשות תואר ראשון אחרי הצבא ללא צורך בהנדסאי ולמצוא מקום עבודה כמו כל אזרח אחר. עם זאת, אם את מאוד מעוניינת להתעסק בתחום הזה בצבא, אז למה לא? אולי כדאי שתעשי את זה. עם כל הכבוד, דיפלומת הנדסאי דורשת הרבה עבודה והשקעה (לא כמו זו של תואר ראשון, אבל בטח יותר מזאת של תיכון), ואם את תוכלי לעמוד בזה ולקבל ציונים גבוהים (90+), אני בטוח שלא תהיה לך בעיה להגיע למקומות טובים בצבא(דרגים גבוהים בח"א או אפילו במקרה הטוב להיות פרויקטנטית או מהנדסת). למרות זאת, במקרה הגרוע את יכולה להשתבץ כטכנאית או מכונאית מטוסים\מזלטים\מלטים, שבאופן בסיסי לא כל כך קשור לחומר שלמדת, ובאותו מצב היו יכולים לקחת מלש"ב (שלא למדת מכונות) ולשבץ אותו לאותו מקום כמו שאת. כמו כן, אפשרות נוספת היא לעשות תואר ראשון אחרי הדיפלומה דרך הצבא, לזה צריך קב"א 52+ (לקצונה) וציונים של 85+ (ברוב המקרים). השיבוץ בדרך כלל כמהנדסת יהיה כמלווה\ת פרויקטים. שיבוץ כזה דורש בדרך כלל, מיומנות בפאור-פוינט וקצת עבודת בירוקרטיה (פחות התעסקות בחומר הטכני). על כל מקרה, צירפתי בקישורים למטה, את הפורום של עתודה (אקדמאית וטכנולוגית יחד) כדי שתוכלי לקבל יותר מידע וגם של קומונת רקיעה (לשמוע קצת חוויות). מקווה שעזרתי לך.
 
למעלה