שאלה מערוץ לוגי

שאלה מערוץ לוגי

שלום רב! אני מערוץ לוגי- ערוץ מדע לילדים בטלוויזיה (ערוץ 81 בכבלים הדיגיטליים). התוכנית שלנו נקראת "לכו חפשו" ובה ילדים שואלים שאלות דרך אתר האינטרנט ואנו עונים להם בשידור חי ונותנים להם כלים לחיפוש המידע בעצמם. אשמח אם תוכלו לענות לי על שאלה של ילד: "מהי השפה בעלת הכי פחות אותיות?"
 

ש ק נ א י

New member
Múra-Pirahã - יש 10 אותיות בלב

זהו שבט בעל אותו שם החי בברזיל. הנה קישור (אגב את המידע מצאתי ע"י שימוש באופציית ה"חיפוש מתקדם" בגוגל. כתבתי בשדה -כולל כל המילים- language fewest letters ובקישור הראשון הגעתי לכאן, בחלק שדיבר על השפה ציין שבא'-ב' ההוואי יש רק 12 אותיות ומשם כבר רואים.
 

אלי גיא

New member
לשמור את המידע חסוי

אחרת במסגרת הקיצוצים ותכניות ההבראה עלולים לחפש שתים עשרה אותיות לפיטורין או פרישה מוקדמת. אם הם יכולים -- אז למה אנחנו לא?
 

GnomeBubble

New member
בהחלט מדהים

אבל חוץ מהטריוויה של "השפה עם מספר הפונמות הכי קטן", דווקא שאר הפרטים על שבט הפיראה הרבה יותר מאלפים. שפה שהיא שיא הפשטות ולא קיימות בה פסוקיות או שיכות של יותר מרמה אחת (למשל - אח של אמא שלי) ואפשר לשרוק אותה או לנגן אותה. שבט שאין לו סיפורים שאינם בגוף ראשון ואגדות. בשפה אין מספרים (אפילו לא הבדלה בין יחיד לרבים - רק שתי יחידות כמות - מעט/קטן, הרבה/גדול) ולמרות שאחד הבלשנים שחקר אותם ניסה ללמד אותם לספור במשך חצי שנה, הם לא הצליחו. זה ממש נשמע כמו הוכחה חיה להשערת ספיר-וורף, שעד עכשיו נשמעה לי די באוויר (בלי הרבה הוכחות מוצקות).
 

DoronModan

New member
תשובה מתחכמת

יש מאות שפות עם 0 (אפס) אותיות! שפות רבות שעדיין לא הומצא להן כתב!
 
למעלה